Zapomeňte na evropskou nudu, tohle miniauto chceme i u nás

ar6, 1. září 2016, 16:55 Google+

Pod pojmem stylové retro auto si na každém kontinentu představí něco trochu jiného. Pro Evropu je to Fiat 500, pro Ameriku Ford Mustang a pro Asii Toyota Pixis Joy. Japonská novinka sází na oblé tvary a nabídku tří typologicky velmi odlišných verzí. Bude to ale stačit?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Pixis Joy ve všech třech verzích - C, F a S.

Toyota Pixis Joy ve všech třech verzích - C, F a S. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Japonský trh je poslední dobou zaplaven vlnou retro aut třídy kei. Stačí si vzpomenout na Hondy N-One a S660 nebo Daihatsu Copen. Nejnovější přírůstek automobilky Toyota pak do této společnosti perfektně zapadá. Pixis Joy (jméno má dávat majitelům do života radost a zábavu) není úplně novým modelem, jeho dvojčetem je Daihatsu Cast, představené již loni na podzim. Výrobu nového kei modelu ostatně bude pro Toyotu její nedávná akvizice obstarávat. V nabídce se objeví celkem tři různé verze – Joy F, Joy S a Joy C. Všechny dohromady spojuje vyšší stavba karosérie, většina exteriérových detailů (včetně předních i zadních světlometů) a také základní architektura interiéru s volně stojícím displejem multimediálního systému, různě polohovatelnými a sklopitelnými sedadly nebo řadou chytrých odkládacích ploch.

Základním modelem je Joy F v celkem patnácti exteriérových barvách, s nimiž ladí také vnitřní dekorační plochy. Dostupné je i dvoubarevné lakování s bílou, stříbrnou nebo červenou střechou. Od svých sourozenců se pak auto odlišuje chromovanými prvky exteriéru a látkovým čalouněním, připomínajícím semiš. Na sportovní notu hraje Joy S s aerodynamickým bodykitem, červenými prvky exteriéru i interiéru a koženým sportovním volantem Momo. Kromě toho má tato verze specificky naladěný podvozek a možnost řadit manuálně sedm přednastavených stupňů automatu CVT. Taky ji dostanete jen v 11 odstínech. Pixis Joy C je variací na moderní městské crossovery se světlou výškou 180 milimetrů, plastovým obložením exponovaných částí karosérie, stříbrně lakovanými středy nárazníků a 15palcovými koly. Kromě toho má oproti sourozencům také jinou masku chladiče s odlišným výpletem, patnáct laků karosérie nebo chromované kulaté rámečky kolem přední a zadních mlhovek, respektive skupinových svítilen.

Pod kapotami všech tří verzí najdeme zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, a to v atmosférické nebo přeplňované verzi s mezichladičem. Ta je standardem u Joy S. Ve všech případech jsou přes automat CVT poháněna přední kola, příplatek 129 600 jenů (cca 30 000 korun) u Joy C a 124 600 jenů (cca 29 000 korun) u Joy F a S však znamená pohon všech čtyř kol. Joy F a Joy C jsou v prodeji v celkem čtyřech výbavách za nejméně 1 220 400 jenů (cca 285 000 korun), Joy S má jen jednu linii za 1 620 000 jenů (cca 379 000 korun).  

Vytisknout

Diskuze: Zapomeňte na evropskou nudu, tohle miniauto chceme i u nás

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

KiaSportage 1,7 CRDi 85 kW 4x2

TEST: Kia Sportage 1,7 CRDi (85 kW) 4x2: Proč ji Češi tolik milují?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud