Alonso o Baku: Bude to nejrychlejší městský okruh na světě

Fernando Alonso se do Baku těší, už kvůli šanci, kterou na tomto okruhu cítí

Fernando Alonso se do Baku těší, už kvůli šanci, kterou na tomto okruhu cítí | foto: Honda Racing F1

Když ženy slavily svůj celosvětový den, chybělo do Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu rovných sto dní. Při té příležitosti poskytl dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso agentuře AFP rozhovor, ve kterém se k trati v Baku vyjádřil.

Španěl se domnívá, že závod na břehu Kaspického moře bude jedním z nejpamátnějších v kalendáři Formule 1 v nadcházející sezóně. "Jedná se o nejrychlejší městský okruh na světě, dosahované rychlosti na něm se hodnotou blíží tomu, co vídáme na Monze. Moc se mi líbí, co jsem viděl. Domnívám se, že to bude jedinečný závod," prohlásil Alonso, když jako oficiální vyslanec navštívil Baku, kde se bude závod ve dnech 17. - 19. června konat (video z okruhu zde).

Alonso si celý okruh, další práci z pera renomovaného tvůrce tratí Rakušana Hermanna Tilkeho, řádně prohlédl, zejména jeho klíčové části. Zaujalo ho stoupání, kde má trať pouhých 7,6 metrů na šířku a také zatáčky ve staré části města, které je na seznamu světového dědictví UNESCO. Fernando samozřejmě nevynechal ani hlavní rovinku situovanou na malebný přímořský bulvár, kde mohou vozy dosahovat až 340 km/h. 

img-responsive

Tilkeho vizualizace okruhu v historické části Baku | foto: Tilke GmbH & Co.

"Závod v Baku bude pro sport velmi důležitý, Formule 1 se stává stále více mezinárodní záležitostí a je třeba náš sport přinášet i do dalších zemí. Nyní putujeme do všech částí světa. Možná chybí větší zastoupení USA. Formule 1 tam stále není tolik populární a důležitá. Pravidla jsou poměrně složitá, takže si myslím, že pro běžné diváky je dost obtížné F1 sledovat, může jim připadat trochu uzavřená," pokračuje Alonso.

Mistr světa z let 2005 a 2006 ohodnotil závody na městských okruzích, kde se může stát prakticky všechno, za velkou šanci pro méně konkurenceschopné týmy. "Na tento závod se těším, protože každou příležitost, která se nám naskytne, ještě zvyšuje. V našem týmu se toho také od loňska hodně změnilo. Máme docela jinou pohonnou jednotku... měli jsme dost problémů se spolehlivostí, chyběl nám výkon, udělali jsme spoustu vylepšení, což se týkalo i aerodynamiky. Víme, že nejsme zrovna nejsilnější, ale také víme, co musíme změnit. V první polovině sezóny musíme v každém závodě bodovat a v druhé můžeme bojovat o stupně vítězů."

img-responsive

V městských ulicích by měl mít McLaren výhodu (GP Monaka 2015) | foto: McLaren

Alonso rovněž rozhodně odmítl, že by se hodlal s týmem rozloučit dříve, než mu vyprší tříletý kontrakt. "Budu jezdit i v roce 2017, posoudím, jak moc mě baví pilotovat vozy F1 a pak se rozhodnu, jestli budu v této kategorii i nadále působit nebo ji opustím. Rád bych vyhrál 24 hodin Le Mans a 500 mil Indianapolis. Tento závod by pro mě byl velice těžký, protože nejsem zvyklý na ovály a na americké závody vůbec. Ale pokušení v podobě 24 h Le Mans je opravdu velké. Ostatně, stárnoucí piloti mají rádi velké výzvy a velké závody," dodal Alonso.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu