Kdo pomůže Toyotě se stavbou druhé generace GT86? Subaru to určitě nebude!

ar3, 4. srpna 2015, 06:15 Google+

Toyota přiznala, že spolupráce s Automobilkou Subaru pro ní nebyla vůbec snadná. Pro jeho nástupce ale nešla daleko. Druhá generace vznikne opět GT86 ve znamení spolupráce dvou japonských automobilek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GT86

Toyota GT86 | foto: Toyota

Sdílejte článek

Zadokolky GT86 a BRZ jsou dvojčata, která vznikla jako koncept již v roce 2009. Svou prodejní premiéru si odbyla v roce 2012 a prodávají se doposud. Výše prodejů ale není taková, jakou si Subaru a Toyota představovaly.

Není tak divu, že se obě automobilky již poohlíží po nástupcích. Změnou ale bude, že druhá generace těchto vozů již nebude výsledkem spolupráce Toyoty a Subaru.

Nedávno jsem přinesli článek, s vyjádřením Subaru ohledně budoucnosti BRZ. Ta se nesla hlavně ve znamení nutnosti navýšení výkonu motoru.

Toyota chce kráčet podobným směrem. Uvažuje tedy o přidání turbodmychadla. Je ale otázkou, jaký motor bude vůbec využitý. Toyota totiž koketuje s Mazdou. Je tedy možné, že by budoucí GT86 ukrývala pod svou kapotou motor SkyActiv od Mazdy.

O motoru od Mazdy se zatím hovoří pouze tiše. Jiné je to ale s podvozkem. Většina zdrojů totiž uvádí jako prakticky jisté, že nová GT86 bude stát na podvozku Mazdy MX-5. Což vlastně dává smysl. Mazda MX-5 je v zásadních věcech velice podobná GT86.

Nedávno se také objevila informace, že GT86 bude také v budoucnu využívat systém KERS. Světové premiéry by se měla nová GT86 dočkat již v roce 2017. Bude se ale jednat pouze o koncept. Na sériovou verzi si budeme muset počkat do roku 2020.

Vytisknout

Diskuze: Kdo pomůže Toyotě se stavbou druhé generace GT86? Subaru to určitě nebude!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Veneno

Lamborghini odhalí na výstavě v Pebble Beach model HyperVeloce, nabídne obří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud