Barcelona očima pilota

Schumacher, Ralf

Schumacher, Ralf | foto: BMW WilliamsF1 Team

Ralf Schumacher popisuje kvalifikační průjezd katalánským okruhem Circuit de Catalunya, kde se o víkendu pojede Velká cena Španělska.

Circuit de Catalunya, 4,627 km - Ralf Schumacher (BMW Williams F1):

Barcelona je technicky náročný okruh s rychlými zatáčkami a dobrou přilnavostí. To znamená, že musíme odolávat extrémnímu přetížení přes 4G. Prvni kritický bod přichází hned po startu - před pravou zatáčkou Elf musíme brzdit z více než 300 km/h na 120 km/h. Je to tam opravdu těžké.

Levou zatáčku následuje Curvone Renault, velmi rychlá pravá, kterou jedeme na pětku zhruba 255 km/h. Na krátké rovince se rozjedeme tak na 290 km/h, před bržděním na dvojku do zatáčky Repsol, asi 120 km/h.

Následuje vlásenka Seat, nejpomalejší zatáčka - kolem 85 km/h. Prudce se z ní akceleruje, trať mírně zatáčí doleva. Když už tam máme asi 250 km/h, začínáme brzdit do levé zatáčky Würth. Krátké stoupání vede k pravé zatáčce Campsa.

Tady velice záleží na rychlosti na výjezdu, jedeme to na čtyřku. Přejíždíme obrubníky při rychlosti 200 km/h. Na rovince Nissan se rozjedeme až na 295 km/h a přijíždíme k velmi pomalé a hrbolaté vracečce La Caixa, kterou okamžitě následuje další vracečka Banc de Sabadell. Obě jedeme na dvojku.

Následují poslední dvě rychlé pravé. Jsou úplně nejlepší a nejrychlejší na okruhu. První, Europcar, jedeme 225 km/h. Do New Holland vjíždíme čtyřku v rychlosti 265 km/h a na výjezdu pořád nejméně 225 km/h máme. Přirozeně se snažíme vyjet co nejrychleji, musíme být rychlí na cílové rovince.

Foto: BMW Williams F1 Team

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu