Na základě osmé generace Passatu je model třetí plug-in hybridní verzí od německého výrobce, když započítáme extravagantní XL1 a Golf GTE. Prodeje budou zahájeny v druhé polovině roku 2015, nabízet se přitom bude v obou karosářských variantách sedan a Variant.
Vizuálně se GTE liší od standardního Passatu novými modrými prvky na masce chladiče, změněným předním nárazníkem a jinými koly z lehkých slitin. Uvnitř kabiny se usadilo modré okolní osvětlení, přepracovaná hlavice řadicí páky a kožený volant.
Passat GTE je poháněn benzínovým motorem spolu s elektromotorem. Motor je o objemu 1,4 litru TSI a nabízí výkon 156 koní. Ten je doplněn o elektromotor, takže celkově se Passat GTE pochlubí kombinovaným výkonem 218 koní a s 400 Nm točivého momentu. S motorem je spojena šestistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Volkswagen tvrdí, že průměrná spotřeba bude činit pouhé 2,0 litry na 100 km a vypouštěny budou emise CO2 jen ve výši 45 g / km. S plnou nádrží o objemu 50 litrů by tak neměl být problém ujet více než 1000 km. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne Passat GTE za méně než osm sekun a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km / h.