BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

Pavel Dvořák, 14. května 2012, 14:28 Google+

Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.

Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.

Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.

Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru.

Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.

Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.

Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.

V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.


Nabízené varianty:

Benzínové motory: 

    M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min.,
    Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund)
    Maximální rychlost: 250 km/h,
    Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5.

    125i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min.,
    Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund),
    Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h),
    Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5.

    116i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min.,
    Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund),
    Maximální rychlost: 210 km/h,
    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5.

    114i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund,
    Maximální rychlost: 195 km/h
    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km
    CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.


Naftové motory:

   125d: řadový dieselový čtyřválec
    technologie BMW TwinPower Turbo kombinující
    přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund)
    Maximální rychlost: 240 km/h
    Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km
    CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5.

    118d: řadový dieselový čtyřválec
    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo
    variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min.
    Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund)
    Maximální rychlost: 212 km/h
    Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5.

    116d: řadový dieselový čtyřválec
    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo
    variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund
    Maximální rychlost: 200 km/h
    Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km
    CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.

Vytisknout

Diskuze: BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

porsche boxster

Levné Porsche nakonec nebude

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud