Ford Fiesta ST - kladivo na Fabiu RS a Polo GTI na scéne

Braňo Porubčan, 7. března 2012, 08:27 Google+ Ženeva 2012

Ford konečne predstavil svojho zástupcu v triede malých športových hatchbackov, čím potvrdil fakt, že táto trieda ani zďaleka nevymiera. „Forďáci“ svojou Fiestou ST posielajú odpoveď konkurencii a v Ženeve ukázali kladivo na všetky Polá GTI alebo Fabie RS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiesta ST

Fiesta ST | foto: Ford

Sdílejte článek

Zástupcovia značky so športovou verziou Fiesty váhali trochu dlhšie, keďže doteraz ju ukazovali iba ako koncepčný prototyp, ktorý nemal namierené do sériovej výroby. Všetko je v poriadku až teraz, keď poznáme podobu Fiesty s tradičným označením ST, ktorá pod prednou kapotou ukrýva motor 1,6 EcoBoost s maximálnym výkonom 180 konských síl (132 kW) pri 5750 ot./min. a maximálny krútiaci moment 240 Nm, ktorý dosahuje v rozsahu 1500 až 5000 ot./min. Motor je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a Fiesta ST s ním z nuly na stovku zrýchli za 7 sekúnd.

Zmeny sa dotkli aj podvozka s upravenou prednou a zadnou nápravou, podvozok Fiesty ST je oproti štandardnej verzii bližšie k zemi o 15 mm. Technologickou novinkou malého hot-hatchu je systém eTVC (Enhanced Torque Vectoring Control), ktorý má rozdeľovať smer krútiaceho momentu medzi kolesá prednej nápravy. Jeho súčasťou je aj systém TCV, čo je v podstate elektronická uzávierka predného diferenciálu, ktorú supluje pribrzďovaním vnútorného pretáčajúceho sa kolesa a smeruje krútiaci moment na vonkajšie koleso s lepšou trakciou.

Ozajstní šoféri za volantom Fiesty ST určite ocenia viacstupňovú možnosť nastavenia stabilizačného systému ESC v troch úrovniach - ESC ON, ESC WIDE SLIP, kedy ESC zasahuje o niečo neskôr a ESC OFF, kedy je stabilizácia vypnutá, systém eTVC je však stále funkčný.

Ford Fiesta ST sa však do showroomov dostane až v budúcom roku.

 

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta ST - kladivo na Fabiu RS a Polo GTI na scéne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Countryman JCW

Mini Countryman JCW - crossover podle Coopera

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud