Tatra Phoenix - nová éra slavné značky z Kopřivnice

Marek Litzman, 10. srpna 2011, 00:35 Google+

Tatra představuje novou modelovou řadu nazvanou Phoenix. Pomůže firmě získat zpět pole, která před léty ztratila?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phoenix

Phoenix | foto: Tatra

Sdílejte článek

Nákladními vozy se na našich stránkách obvykle nezabýváme. V případě největšího tuzemského výrobce však nelze neudělat výjimku. Tatra představuje model Phoenix, který by ji měl posunout o ligu dále.

I nová Tatra využívá vlastní koncepci povozku s centrální nosnou rourou, která je ve světě unikátní. Vznikla již před 80 lety a dodnes je užívána, byť samozřejmě s modernizacemi. Zaručuje zejména abnormální tuhost podvozků, která je oproti konkurenčním řešením i pětinásobná.

Tatra však doplácela na to, že nedokázala tvořit kabiny na světové úrovni. Celkový uživatelský komfort tak naháněl zákazníky ke konkurenci. Z tohoto důvodu se firma spojila se značkou DAF. Motory zase nesou značku Paccar.

K dispozici je řadový šestiválec s objemem 12,9 litru, který bud dodáván ve výkonových variantách 360-510 koní, tedy 265-375 kW. Motory splňují emisní normu euro 5, dodávány jsou však i méně ekologické varianty pro méně náročné trhy. Převodovka pochází od ZF a může být manuální i automatická, v každém případě však má 16 stupňů a může být vybavena integrovaným retardérem.

K dispozici je mnoho variant podvozků, které mohou mít znak náprav 4x4 až 8x8 o různých nosnostech dle typu odpružení.

Dbalo se samozřejmě i na komfort. Kabina je celokovová a sklopná, může být vybavena i dvěma lůžky. Ve výbavě je i automatická klimatizace či nezávislé topení.

Ačkoliv se vůz tváří spíše jako DAF, díky kabině tohoto výrobce, tatrováci považují vůz za svůj. Pochází z tuzemského vývoje, od DAFu a dalších dodavatelů jsou dokupovány spíše komponenty. Díky spojení firem Tatra a DAF nicméně bude možné koupit model Phoenix i v dealerské síti DAF. To pro Tatru znamená velmi zajímavou možnost expanze.

Vytisknout

Diskuze: Tatra Phoenix - nová éra slavné značky z Kopřivnice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Citroën

Automobily z Francie 

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud