FOTO: Subaru Impreza WRX a WRX STi 2011 – dokonalosti opět blíže

ar7, 1. dubna 2010, 18:44 Google+

Subaru představilo na newyorské auto show omlazené verze mnohými uctívaných modelů Impreza WRX a WRX STi. A jak už je u téhle automobilky zvykem, ani tentokrát nezůstalo jen u hromady plastů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza WRX STi

Impreza WRX STi | foto: Subaru

Sdílejte článek

Společným znakem obou modelů je pozměněný styling předního nárazníku, který čerpá z poslední generace Legacy. Výsledkem je unifikovaný a agresivnější vzhled WRX i WRX STi, které od sebe nově rozeznáte jen díky odlišným emblémům na přední masce a blikačům ve zpětných zrcátkách, jež levnější WRX nenabídne.

WRX totiž nabyla v ramenou a od výkonnějšího bratříčka podědila rozšířené blatníky i čtveřici koncovek výfuků. WRX STi si naopak ponechá výsostné postavení, pokud jde o rozměry pneumatik. Na „estéíčko“ dostanou zákazníci 245/40 R18, zatímco majitelé „Baby STi“ se budou muset spokojit s o palec menšími 235/45 R17.

Výrazné změny se ale udály v technice obou modelů. Díky wide-body úpravám se rozšířil rozchod kol WRX vpředu o 35 a vzadu o 40 mm. Zároveň došlo ke zvětšení šířky pneumatik o 10 mm a pozměněno bylo i pouzdro zavěšení zadních kol. Pohonná jednotka vychází z modelu WRX 265, jehož test najdete na tomto místě. Přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru dává nejvyšší výkon 195 kW (265 k).

Motor ultimativního WRX STi byl posílen o 5 k na výsledných 224 kW (305 k). Rozchod kol je nově totožný s modelem WRX a činí tedy 1530 resp. 1540 mm. Kompletně bylo ale přepracováno zavěšení, které se snížilo o 5 mm a vzadu byla pozměněna sbíhavost kol i jejich odklon. A výsledek? Samozřejmě ještě o chlup lepší jízdní vlastnosti.

Kdy se nové verze dostanou do prodeje, není zatím známo. Stejně tak se neví, zda se v Evropě dočkáme po krátké odmlce i varianty sedan.

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Subaru Impreza WRX a WRX STi 2011 – dokonalosti opět blíže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda

Ve Škodě to opět vře, odbory odmítly zvýšení platů o 2,5 %

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud