Subaru Forester - lesník na naftu

Marek Litzman, 18. listopadu 2008, 11:35 Google+

Subaru nedávno představilo důležitý model, bylo jím Subaru Forester s motorem 2,0 boxer diesel. Pojďme si představit veledůležitý mezník ve výrobě Subaru na poli lehce terénních vozů, ve kterých mají diesely důležité postavení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Forester

Forester | foto: Subaru

Sdílejte článek

Třetí generace oblíbeného SUV se představila na jaře, přičemž jde o jeden z prvních modelů, který dostal pod kapotu nový boxer diesel od Subaru, který jsme si představili před pár dny v tomto článku. Dieselová verze se představila na autosalonu v Paříži a v protože se chystá do prodeje, je pravý čas si jej detailně představit.

Forester není mezi Subaru výjimkou a i on tedy využívá symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Výkon jde z motoru skrze novou šestistpuňovou převodovku.

Dieselový motor o objemu 2,0 litru má výkon 147 koní a točivý moment 350 Nm. Jeho výfukové potrubí prochází takzvaně uzavřeným filtrem pevných částic. O co jde? Představme si příčný řez filtru. Bude vypadat jako šachovnice, přičemž kupříkladu černá políčka budou uzavřena z jedné, bílá zase z druhé strany. Výfukové plyny dorazí do "bílých" trubek, které jsou ale na konci zašpuntované. Plyny se tak musí dostat skrze pórovitou stěnu do "černých" trubek, které jsou směrem ven otevřené. Vše uvidíte na přiloženém snímku.

Forester má s dieselem na SUV nízkou spotřebu. V základní výbavě jde o 6,3 litru na 100 km, což znamená 167 gramů oxidu uhličitého na každý ujetý kilometr. Vyšší výbava má tyto hodnoty o desetinku litru a tři gramy vyšší. To dává velmi příjemný dojezd přes magickou hodnotu jednoho tisíce kilometrů.

Vzhledem k těžšímu dieselovému motoru musela být upravena celá řada komponent, především na přední nápravě, na posilovači řízení a například větší jsou i přední brzdy.

V základní výbavě najdeme kupříkladu šestici airbagů, základní rádio automatickou klimu, hliníková kola...

Ve vyšší výbavě XS potom najdeme optické doplňky karoserie, xenony a kvalitní autorádio s osmi reproduktory včetně subwooferu.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Forester - lesník na naftu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

6

Mazda6 disponuje novým turbodieselem!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud