Nové BMW 7 v detailech a oficiálně

Marek Litzman, 7. července 2008, 12:48 Google+

Nové BMW nejvyšší třídy je oficiálně venku a proto se můžeme detailně podívat na to co nám přinese. Naše redakční křišťálová koule z minulého článku ukazovala docela přesně, takže se podíváme hlavně na zajímavosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
7

7 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Nový model se nám tradičně zvětšil. Nárůst je především v rozvoru 14 cm a to už jde poznat.

Oproti minulé generaci používá nová sedma iDrive druhé generace s 10,2palcovým displejem. Nové ovládání by mělo být jednodušší a intuitivnější a to je přesně to co kupci od BMW žádali. Kolem ovladače jsou programovatelná tlačítka nejoblíbenějších funkcí, hudbu je možno ukládat na vestavěný pevný disk. O ConnectedDrive, tedy internetu v autě, jsme již mluvili, onen starší článek najdete na tomto odkazu.

BMW chtělo snížit spotřebu. Šlo na to tradičně systémem EfficientDynamics, tedy inteligentním energetickým řízením, kdy se elektrospotřebiče dobíjejí jen je-li to energeticky vhodné tedy třeba při brzdění a plynulé jízdě, nikoliv ale při zrychlení. Důležitá je úspora hmotnosti, z hliníku jsou dveře, blatníky či kapota. Ze stejného materiálu je potom například i uložení diferenciálu, nápravy apod.

Automobilka trochu překvapivě nepoužila novou osmirychlostní skříň, která asi ještě není odladěná, čekat ji můžeme zanedlouho. Prozatím je k dispozici šest stupňů.

Nová sedma používá úplně nový podvozek, k dispozici je pro vyšší modely vzduchové odpružení, novinkou je i aktivní řízení nejen přední, ale i zadní nápravy spojené s již starším systémem proměnného řízení, které v závislosti na jízdních podmínkách mění převod řízení. K úspoře paliva slouží pumpa posilovače, která se spíná jen je-li potřeba. Systém se jmenuje Integral active steering.

Z nepřeberného množství řidičových asistentů jmenujme systém nočního vidění, který je poprvé vybaven detekcí chodců. Dále jmenujme head-up displej (zobrazování důležitých informací jako rychlost na přední sklo), systém proti opuštění jízdního pruhu atd.

Sériově je auto vybaveno xenonovými světlomety s LED denním svícením, dvoustupňovými brzdovými světly, které svítí dle intenzity brzdění různou intenzitou, za příplatek potom jsou adaptivní světlomety, které mění světelný kužel dle aktuálních podmínek.

Sedma je nabita i zábavními funkcemi, k dispozici je tak DVD přehrávač s vícekanálovým zvukem, připojení vlastního audia přes AUX vstup či přes USB vstup, televizní tuner a kompletní navigační a komunikační rozhraní. Pasažéry oblaží automatická čtyřzónová klimatizace či odvětrávaná sedadla s masážní funkcí.

K dispozici bude ze začátku tři motory:

BMW 750i: V8 benzín s přeplňováním dvěma turbodmychadly a přímým vstřikem paliva.

Objem: 4,395 cm2,
výkon: 300 kW/407 hp v pásmu 5500–6400 ot/min,
točivý moment: 600 Nm v pásmu 1750–4500 ot/min,
zrychlení: 0–100 km/h: 5.2 s (BMW 750Li: 5.3 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h,
průměrná spotřeba: 11.4 l/100 km (BMW 750Li: 11.4 l/100 km),
CO2 emise: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km).

BMW 740i: Řadový benzínový šestiválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva.

Objem: 2,979 cm2,
výkon: 240 kW/326 hp v 5800 ot/min,
točivý moment: 450 Nm v pásmu 1500–4500 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 5.9 s (BMW 740Li: 6.0 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h ,
průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km (BMW 740Li: 10.0 l/100 km),
CO2 emise: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km).

BMW 730d: Řadový dieselový šestiválec s přeplňováním a třetí generací vstřikování Common rail.

Objem: 2,993 cm2,
výkon: 180 kW/245 hp v 4000 ot/min,
točivý moment: 540 Nm v pásmu 1750–3000 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 7.2 s,
nejvyšší rychlost: 245 km/h,
průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km,
CO2 emise: 192 g/km.
Vytisknout

Diskuze: Nové BMW 7 v detailech a oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswgen Robust - Kam s ním?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud