Srovnání: jak si stojí Škoda Superb?

Marek Litzman, 10. ledna 2008, 07:10 Google+

Škoda včera zveřejnila první pořádné fotografie nové generace Škody Superb. Podívejme se na srovnání všech oficiálně i neoficiálně známých informací s konkurencí. Je, alespoň v řeči čísel, Superb vyrovnaným konkurentem, nebo skončí v chvostu pole?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Superb

Superb | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Včera jsme přinesli první oficiální informace o Škodě Superb, která byla tímto představena, dnes je čas na analýzy. Jak Superb dopadne?

Zatím máme z neoficiálních zdrojů tyto informace:

Motorová nabídka začne na čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním (125 koní). Tato verze dosáhne maximální rychlosti 203 km/h. Druhá jednotka 1,8 TSI (160 koní) pojede až 221 km/h a s automatem 217. Vrcholná verze nebude omezena na obligátních 250, protože motor 3,6 V6 (260 koní) pojede až 254 km/h.

Diesely začnou na starém 1,9 TDI (105 koní) s maximálkou 189 km/h. Dvoulitr TDI (140 koní) pojede až 210 km/h, přičemž oba starší diesely budou ukrývat technologii čerpadlo-tryska, zatímco vrcholný dvoulitr (170 koní) s maximální rychlostí 224 km/h (221 pro automat) bude common-railový. Poznamenejme, že nový Superb má být lehčí než stávající.

Informace nejen o nabízených motorech, ale i o technických zajímavostech jsme vám přinesli již téměř před měsícem v tomto článku.

A nyní zpět ke srovnání. Nejprve je čas vymezit si konkurenci. Superb je vůz na rozhraní dvou tříd, stření a vyšší střední. Sama Škoda ji řadí do vyšší střední, avšak každý definuje třídy jinak, někdo dle vnějších rozměrů, jiný dle rozvoru.

Nový Superb oproti starému na délku narostl o 3,5 centimetru, což je posouvá dále do vyšší střední, naopak rozvor se ale zmenšil o 4,2 cm, což jej zase degraduje do střední třídy. Za konkurenci tedy berme nejprodávanější vozy obou tříd.

Střední třída

Zde prodejům jasně dominuje Škoda Octavia, kterou sem Škoda také řadí, ale jde opět o model na rozhraní tříd. Druhým nejprodávanějším je Volkswagen Passat, ze kterého Superb 2 vychází.


Passat Superb 2 Rozdíl
Výška 4765 4838 73
Šířka 1820 1783 -37
Délka 1472 1461 -11
Rozvor 2709 2761 52

 

Jak vidno, Superb přerůstá Passat do délky i v rozvoru. Superb má o něco svěžejší vzhled a podle předběžných informací by i interiér měl být trochu více atraktivní. Motorové nabídky se budou překrývat.

Třetím nejprodávanějším je Mercedes Benz třídy C, toho však nemůžeme považovat za konkurenci.

Dalším v řadě je Peugeot 407. Ten nabízí mnohem svěžejší interiér, avšak na rozdíl od konzervativních tvarů Superbu již mohou někomu přijít obří tlamy francouzských lvů poněkud okoukané. Ostatní se budou po stránce designu jasně přiklánět k Peugeotu.

 


Peugeot 407 Superb 2 Rozdíl
Délka 4676 4838 162
Šířka 1811 1783 -28
Výška 1447 1461 14
Rozvor 2725 2761 36

 

Peugeot je znatelně kratší, avšak v rozvoru nedostatek dorovnává. Superb je však přece jenom větší kus auta. Portfolio motorů je u 407 o něco větší, nenabídne ale pohon všech kol.

Volkswagen Jetta přeskočme, ten je na úrovni Octavie, velikostí se Superbu nemůže rovnat. Podobně vylučme i BMW 3, které je zaměřeno na jinou klientelu.

Posledním ze střední třídy, kterého si zmíníme, bude Ford Mondeo. Jeho design je zajisté mnohem dynamičtější a zajímavý souboj se bude konat v interiéru, Mondeo ho totiž nemá zrovna nápaditý, uvidíme jak moc bude Superb zářit v tomto. 


Mondeo Superb 2 Rozdíl
Délka 4778 4838 60
Šířka 1886 1783 -103
Výška 1500 1461 -39
Rozvor 2850 2761 -89

 

Mondeo, ač menší, má větší rozvor, což pozitivně přispívá k prostoru pro cestující. Škoda na rozdíl od něj nabídne přeplňované jednotky a jeho šestiválec 3,6 bude mít oproti Mondeu výhodu v objemu, pětiválec 2,5 nabízí o 40 koní méně. Superb nabídne větší portfolio dieselů a zanedlouho i pohon všech kol. Počkejme si na Mondeo ST, bude-li moci soupeřit se Superbem RS.

Ani Peugeot, ani Mondeo nenabídnou některé pokročilé funkce jakými jsou parkovací asistent.

Všichni zmínění konkurenti budou mít spolu se Superbem velmi podobnou základní cenu.

Vyšší střední třída

Ve vyšší střední třídě ale začíná být trochu husto. Zde to jde hned po Superbu v rychlém sledu – Audi A6, BMW 5er, Mercedes třídy E, třída CLS a Jaguar S-type. Jak jsem ale říkal, tohle není pro Superb konkurence. Tyto vozy se pohybují cenově trochu jinde.

Nejbližší tedy asi bude Honda Legend. Ta je o poznání větší na délku, rozvor však je podobný. Zde se však projevuje hendikep přechodu Superbu mezi třídami. Na druhou stranu, Legend lze koupit s jedinou výbavou, s jediným motorem a to za více než dvojnásobnou cenu základního Superbu. Otázkou je jak by se cena pohla při dovybavení na stejnou úroveň. 

 


Legend Superb 2 Rozdíl
Délka 4955 4838 -117
Šířka 1845 1783 -62
Výška 1450 1461 11
Rozvor 2800 2761 -39

 

Oproti Peugeotu 607 ve většině rozměrů opět ztrácí. Zde již méně, avšak nezapomínejme na stáří modelu z Francie. Superb kontruje rozsáhlejší nabídkou motorů a moderními funkcemi. 


Peugeot 607 Superb 2 Rozdíl
Délka 4902 4838 -64
Šířka 1800 1783 -17
Výška 1442 1461 19
Rozvor 2800 2761 -39

 

Citroen C6 je týž případ. I s menším portfoliem motorů jasně vyhrává rozměry a přdevším opravdu zajímavým a avantgardním designem 


C6 Superb 2 Rozdíl
Délka 4908 4838 -70
Šířka 1860 1783 -77
Výška 1464 1461 -3
Rozvor 2900 2761 -139

 

Podívejme se ještě do vod levných korejců. Hyundai Grandeur se rozměry blíží, je v však základu o něco dražší (po dovybavení by tomu ale asi bylo jinak) a nabízí jen dva motory.  


Grandeur Superb 2 Rozdíl
Délka 4895 4838 -57
Šířka 1865 1783 -82
Výška 1490 1461 -29
Rozvor 2780 2761 -19

 

Superb by měl spadat spíše do střední třídy. Konkurenci v ní se může, alespoň dle dosavadních informací, směle stavět a v mnoha ohledech i převyšovat. A to především svojí nadílkou pokročilých systémů a pohonem všech kol. Prozatímní vrcholná verze 3,6 o výkonu 260 koní je také výjimkou, a to se ještě očekává příchod verze RS o výkonu 300 koní a pohonem všech kol.

Vytisknout

Diskuze: Srovnání: jak si stojí Škoda Superb?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

TPCA

TPCA zvýšila výrobu o pět procent

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud