Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

Marek Litzman, 19. října 2007, 10:05 Google+

Automobilový svět se obává nástupu levných značek z Číny. Česká republika bude patřit k prvním zemím, ve kterých se expanze odehraje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BS4

BS4 | foto: Brilliance

Sdílejte článek

Již na autosalonu ve Frankfurtu bylo jasné, že Čína tu bude co nevidět. Automobilka China Automobile Deutschland měla své brožurky dokonce i v češtině. To tak zavánělo jistotou, že jako první bude u nás právě tato automobilka. Ale není tomu tak. Jako první ze objeví Brilliance.

Za vším stojí, jak jsme vás již informovali, známý podnikatel Charouz, který na autosalonu ve Frankfurtu definitivně stvrdil partnerství s Brilliance. Důvod proč zrovna tato automobilka objasňuje Andrej Barčák, zástupce Charouz motors ve svém rozhovoru pro iDnes.cz. Brilliance je prý automobilkou, která splňuje všechny homologační podmínky pro trh v Evropě, je technologicky nejvyspělejší a mají vlastní design, nejedná se o žádné plagiáty.

Právě plagiátorství je největším problémem automobilek z Číny a bylo i důvodem ukončení spolupráce s China Automobile Deutschland. Jednání byla totiž původně i s touto automobilkou, po zhlédnutí jejich výrobků ve Frankfurtu však dovozce z původních plánů ucukl.

V současné době je na autoshow v Praze vystaven vůz Brilliance BS4, malý sedan, který může velikostí konkurovat třeba Volkswagenu Jetta či Škodě Octavia. Výhodou by měla být nižší cena.

Dalšími adepty na dovoz jsou typy BS2, což je hatchback velikosti Golfu, BS6, sedan typu Passat a BC3, kupé soupeřící například s Hyundaiem Coupé.

Jako obvykle se ukazuje největší slabina v bezpečnosti. V červnu naprosto pohořel velký sedan Brilliance BS6 v nárazových testech zkušebny ADAC. Andrej Barčák se dušuje, že BS4, které půjdou do prodeje, budou mít bezpečnost vylepšenou natolik, aby stačila alespoň na 3 hvězdičky v euroNCAP. Navíc v základní výbavě by měly být 4 airbagy.

Z další výbavy v základu jmenujme například elektricky ovládaná zrcátka i okna, klimatizaci, ABS a audiosystém.

Prodeje by měly začít již za pár měsíců, v březnu 2008.

Vytisknout

Diskuze: Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fabia Combi

Česká premiéra Škoda Fabia Combi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud