Australský musclecar v Británii

Ondřej Pavlůsek, 6. března 2007, 22:04 Google+

Vauxhall VXR8, který bude v prodeji od letošního července je další důvod proč Angličanům závidět jejich legislativu a volant na špatné straně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
VXR8

VXR8 | foto: General Motors

Sdílejte článek

Tento na první pohled téměř obyčejný rodinný  čtyřdveřový sedan je totiž nástupcem modelu Monaro. Což napovídá, že jde v podstatě o výrobek australského Holdenu s britskou značkou. VXR8 vychází z Holdenu HSV Clubsport R8 a pod svou kapotou má uložen šestilitrový osmiválec do V, který produkuje výkon 420 koní (306 kW) a točivý moment 550 Nm. Z nuly na 96 km/h zrychlí za pouhých 4,9 s a díky předním kotoučovým brzdám o průměru 365 mm se z této rychlosti umí zastavit rychleji než BMW M5 nebo Lamborghini Murcielago.

Výkon motoru putuje ke kolům zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku, ale poprvé v historii modelů s označením VXR si zákazníci mohou vybrat také automatickou převodovku. V případě, že majitel nerad řadí a objedná si automat, nemusí se bát, že jeho VXR8 bude lenivým požíračem benzínu, protože bude z 0 na 96 zrychlovat jen o půl sekundy pomaleji než soused, který si pořídí manuál.

Těm kteří rádi dovádějí na závodní dráze určitě udělá radost možnost zcela vypnout protiprokluzový i stabilizační systém a užít si jízdních vlastností přemotorované zadokolky. Po té co se dostatečně pobaví mohou vzít celou rodinu na výlet a tvářit se, že VXR8 je velmi praktický čtyřdveřový sedan, jehož bohatá výbava zahrnuje například kožené čalounění nebo klimatizaci. Základní cena leží těsně pod hranicí 35 tisíc liber a může se samozřejmě zvyšovat pokud zájemce neodolá dvacetipalcovým diskům nebo navigaci. Přesto bude stále kupovat relativně levný automobil, protože za srovnatelné peníze by nedostal jiný vůz se srovnatelnými výkony.

Foto: GM
Vytisknout

Diskuze: Australský musclecar v Británii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Europa S

Touring Pack pro Lotus Europa S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud