Honda Civic Type-R a Type-S

Martin Kovalčík, 30. ledna 2007, 09:37 Google+

Tak konečně! Zarytí Hondisté již dlouho čekají na oficiální parametry tří-dveřového Civicu Type-S a sportovní Verze Type-R. Dnes je Honda motor zveřejnila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Civic Type-R

Civic Type-R | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

Dynamičtější vzhled tří-dveřového Civicu bude rovnou spjat se silnými motory 1,8 i-Vtec a 2,2 i-CTDi oba o výkonu 103kw / 140k stejně jako u pěti-dveřové verze, rozdílem bude tedy označení na víku kufru Type-S a samozřejmě sportovně střižená karosérie s širšími blatníky a spoilery. Paradoxem však zůstává, že ani menší model neosadí Honda maloobjemovým motorem pro méně náročné zákazníky a tudíž i nižší cenou. Třeba se toho dočkáme v budoucnu, nyní Honda nezvládá pokrýt poptávku a na vozy se čeká i několik měsíců.

Ale pojďme se podívat na vrcholnou verzi Type-R, zde už dochází k velkým změnám na podvozku, pružiny a tlumiče posadily Civic blíže k zemi a nastavení podvozku je tvrdší. Ani brzdy neunikly posílení, stejně jako vyladění řízení pro lepší komunikaci mezi řidičem a vozovkou. Ovšem to nejlepší nás čeká pod kapotou. Čtyř-válcový 2,0 i-Vtec s výkonem 148kw / 201k v 7400 ot/min a kroutícím momentem 193 Nm, za použití 95-oktanového benzínu. Stejně jako u bývalé Type-R je převodovka 6ti-stupňová, hmotnost vozu činí 1301 kg. Pokud budete eRko točit, točit a točit, tak se vám odmění zrychlením na stovku za 6,6s a ručička tachometru se zastaví až na hranici 235 km/h.

Pro opravdové nadšence chystá Honda i odlehčenou verzi Type-R a ve spolupráci s italskou firmou JAS Motorsport také vozy určené na okruh.  

zdroj: Honda motor 

Vytisknout

Diskuze: Honda Civic Type-R a Type-S

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

XK

Nový styling pro Jaguar XK

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud