DISKUZE K ČLÁNKU Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026
Japonská Honda se v roce 2026 po pěti letech oficiálně vrací do Formule 1, tentokrát své síly spojí se stájí Aston Martin. Jaké jsou její cíle?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
No, pokud si vzpomínám, proti tvrzení autora ... McLaren nařídil Hondě postavit úzký motor, aby zlepšil proudění na zadku. Bohužel tím se značně zhoršily podmínky pro kompresor a Motor nemohl využít svého potenciálu. Honda pak musela celý motor překonstruovat a ztratila tím nejméně 2 roky vývoje. No a pak... znáte to. Mc Laren pak sváděl vše na Hondu i když se posléze ukázalo, že jeho šasi není taky bůhvíjaký zázrak. Obě firmy přišly tímto o velký kus prestiže a spoustu peněz (Honda dávala motory zdarma).. Honda se z toho dostala mnohem dřív, u McLarenů to pořád není ono. Celé to bylo takové nešťastné.
-
GRAHAM
11:30 21.04.2024 109.81.115.XXXVzpominat je jedna věc a druhá věc je vědět přesně. Ale k věci a zjednodušeně.
Honda postavila motor tak že umístila nevhodně kompresor. Proto to nefungovalo. Už v roce 2020 byl motor značně Hondy menší , než ten co dělala pro Mclaren. Honda pro rok 2017 "skopčila" motor Mercedesu, jenže pro změnu neuměla vyrobit , zkonstruovat hřídel MGU-H. Až její letecké oddělení jim řeklo, že jim to nemůže fungovat a poradily jim jam to udělat, to byl rok 2018.... v roce 2017( motor vzor-Mercedes) byl motor Hondy slabší než v roce 2017.
Koukni kolik se měnilo motorů Hondy za ty 3 roky a jak chceš testovat a posouvat monopost, když ti nefunguje motor, furt ho měníš a to v módu imrvére.
Taky tehdá byli tokeny a nešlo motor jen tak předělat a vylepšit.
Honda nebyla připravená a neměla zkušensti, proto to byl prušvih....
-
-
SergioPÉREZ
14:09 17.04.2024 37.188.147.XXXProhlášení Hondy, že se chtějí s Astonem Martin stát už v r.2026 Mistry světa je třeba brát s velkou rezervou, viz. Japončíci a jejich ambiciozní projekt Toyota, nakonec všichni víme jak to dopadlo-
Senor
18:06 17.04.2024 37.188.159.XXXJe rozdil motir a cele auto. Bude otazka co AM, jestli da dohromady vyborne aero. Motor bude spicka, o tom neni pochyb. Vice koni z elektřiny je pro Hondu vyhoda. Jeji elektrické systemy patri na spicku, takze motor na ten titul bude jiste mit. Ala pravdepodobne taky. A co AM?
Uvidime, jestli bude AM kreativni jako RB. Moznosti Honda nabizi velke, viz. dalsi snizeni pozadavku na chlazeni minuly zavod. To dava vyhodu v oblasti odporu atd. AM musi zamakat a potencial by tam mohl byt. Cas na to maji.-
SergioPÉREZ
18:55 17.04.2024 195.39.89.XXXTaky je to možné, ale jak se od Hondy moc očekává tak to zrovna nevyjde viz s Mclarenem, Alonso ví své Ze šlamastiky je vytáhl Max s Red Bullem-
Senor
09:11 18.04.2024 89.111.77.XXXVždy je to o rovnocenem partnerstvi, tzn. musi mit na titul tři, tzn. auto, motor, jezdec.
Takze souhlas s tim, ze bez RB by se tituly nepovedly, to je ocividne. Ale to je v souladu s tim co rikam, a to, ze musi AM zamakat.
Situace pred lety a dnes je uplne o necem jinem. Minule to bylo naskoceni do rozjeteho vlaku a pres 10 let pauza ve F1 a prace v tymu, ktery nebyl TOP. Bohuzel TOP byl jenom Ala. Takze tuto ztratu nedozenes za rok vyvoje. Dnes je situace uplne o necem jinem. RB je leta spicka, Max je leta spicka a Honda par let spicka a o tom to je. Honda ma TOP motor, TOP elektricke systemy a zkusenosti jak s vyvojem tak vyrobou, takze nic nebrani tomu za rok, dva pripravit opet TOP motor. Nikde neni receno, ze to bude nejlepsi motor s obr naskokem, ale predpoklady jsou tu, ze bude opet TOP. Takze cil titul v prvnim roce je adekvatni jejich aktualnim schopnostem. A uprimne si rekneme, ze rok 2026 je opet po dlouhe dobe rok, kdy bude moci vyhrat jiny tym nez RB-Honda. Za sebe vidim problem RB v motoru, tady bude ztracet at chceme nebo ne, nebudou na urovni TOP 3 vyrobcu. Ty zkusenosti tady nejsou ani u RB ani u Fordu. Takze si myslim, ze AM-Honda ma vetsi sanci, ale pocitam, Ferrari bude mit sance nejvetsi. To ma dlouhodobe vse na spicce a ceka jedine na zavahani RB. Za me si myslim, ze to zavahani bude RB-Ford, minimalne prvni rok. Tohle si muzeme rici v polovine roku 2026. Podobne jako kdyz technici z Hondy rikali, ze spickovy motor bude za 5 let a to se potvrdilo.
Alonso vypada rovnez stale velmi schopne, patri stale k TOP jezdcum.
Otazka je akorat to, dokaze to take AM? Ma na to?
-
-
Starý Veterán
12:21 18.04.2024 109.105.39.XXXSouhlasím s jedním ale: a to, že RB k sobě přetáhl velkou část inženýrů Hondy, takže bych si troufl říct, že to nejlepší z Hondy ohledně F1 nyní má pod sebou RB a jeho motorové oddělení.
Nicméně Honda má i tak velice dobře našlápnuto a výkon nového motoru RB-Ford bude dost zásadní otazník.-
Senor
17:29 18.04.2024 37.188.161.XXXZa me presli k RB lidi z motoroveho oddeleni ve smyslu tym, ktery se stara o provoz v Anglii. Ale prvni je otazka je, jestli tam ty lidi vydrzi i po vstupu Hondy a nepujdou zpatky.
Ja ale mluvim o vyvojovem oddeleni v Japonsku. Tam ten motor vznikal a tyhle specialisty si myslim, ze si Honda nenechaka utect, nebyl duvod.
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
10:07 17.04.2024 109.81.115.XXXJá myslím že teď budou hodně na špici s motorem. Mají čas , továrnu, plán, vědomosti...není "zatím" žádný velký tlak. Sice opět museli dávat dohromady motorové oddělení, ale byl na to čas, takže pozadu by být neměli. Na druhou stranu ten motor bude "vyšší dívčí" ve funkčnosti a spalovák bude jen jedna kostička v rubikově kostce. Tak kdo to poskládá nejlépe ?