Porsche 911 Dakar - když SUV zase přestanou bavit

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 10. listopadu 2022, 00:38 Google+

Na autosalonu v Los Angeles dne 16. listopadu 2022 Porsche představí speciální verzi ikonické 911ky - nový model 911 Dakar. Bude to první dvoudveřový sportovní vůz, který nabídne vynikající terénní schopnosti. Název modelu je poctou prvnímu celkovému vítězství Porsche v Rallye Paříž-Dakar. Tento průlomový triumf přišel v roce 1984 v upraveném Porsche 911, které bylo poprvé vybaveno pohonem všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar | foto: Porsche

Sdílejte článek

Přes 10 000 kilometrů off-roadového testování
Při testování vozu se vývojoví inženýři kolem generálního projektového manažera Achima Lampartera neomezili pouze na intenzivní využívání terénních polygonů ve Weissachu. Vývojový tým zkoušel 911 Dakar po celém světě v extrémních podmín-kách na více než půl milionu km včetně více než 10 000 km naježděných v terénu. Například testovací dráha Château de Lastours v jižní Francii byla použita k testování ovladatelnosti na typických rallyových tratích a k jemnému doladění od-pružení. „Všechny dakarské týmy sem přijíždějí, aby před legendární soutěží otesto-valy své vozy ještě v Evropě,“ říká tovární jezdec Porsche Romain Dumas. Francouz byl nejprve překvapen ze zadání řídit novou 911ku v Château de Lastours. Údiv však rychle vystřídal obdiv k energickému výkonu 911 Dakar v terénu. Dokonce ani skoky nebyly díky robustní konstrukci a zvýšené světlosti problém. Stejně tak Porsche 911 Dakar zvládlo s přehledem i sněhové závěje. „Věděl jsem, co 911ka dokáže na silnici,“ říká Dumas. „Ale to, co dokáže i mimo zpevněné cesty, tím jsem byl naprosto uchvácen.“

Walter Röhrl ohromen ovladatelností na sněhu a ledu
Dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Röhrl samozřejmě neodolal možnosti vy-zkoušet si 911 Dakar na obrovském testovacím polygonu ve švédském Arjeplogu. Silný led zamrzlých jezer nabízí testovacím jezdcům Porsche ideální základ pro při-bližně z 90 % zhutněný sněhový povrch – realističtější scénář zimy než čistý led. S nízkou adhezí to na sněhu bylo o trakci a přesnosti řízení. Dokonce i v terénu musí Porsche 911 poskytovat přesnou zpětnou vazbu. Röhrl coby ambasador značky neskrýval nadšení: „Řízení vozu je neuvěřitelně zábavné. Všechno funguje tak přesně a klidně. Žádný zákazník Porsche neuvěří, co vůz dokáže, dokud ho sám neřídí.“

img-responsive

Porsche 911 Dakar | foto: Porsche

Intenzivní testovací program ve skalnatých a písčitých pouštích
Nové Porsche 911 Dakar se muselo osvědčit rovněž na rychlých písčitých tratích a ve vysokých dunách. V Dubaji a Maroku testovací jezdci nemilosrdně vodili terénní sportovní kupé po strmých 50metrových dunách při teplotách až 45 °C. „Model 911 Dakar předvedl suverénní výkon i v poušti,“ říká Fank Moser, viceprezident modelové řady 911/718. „Zejména zde může 911 Dakar maximálně využít výhod své koncepce – kombinace nízké hmotnosti, vyšší světlé výšky, výkonného motoru umístěného vzadu a krátkého rozvoru vytváří vzrušující zážitek z jízdy. Zažil jsem to na vlastní kůži na Sahaře.“

img-responsive

Porsche 911 Dakar | foto: Porsche

Bergmeister a Kern překvapeni jízdní dynamikou na každém povrchu
Jörg Bergmeister, ambasador značky Porsche byl při testech překvapen jízdními vlastnostmi nezvykle vysokého sportovního vozu jak na nezpevněném povrchu, tak na asfaltu. „Nikdy bych si nemyslel, že se auto s tak vysokou světlostí a terénními pneumatikami bude chovat jako 911ka na asfaltu,“ říká Bergmeister. Vývojový jezdec Lars Kern byl překvapen také během závěrečných jízd. „Zpočátku jsem neměl odva-hu tlačit vůz na jeho limity. Ale jsem velmi spokojen s ovladatelností na nezpevně-ných površích. Dokonce i ABS je optimalizováno pro brzdění na štěrku. Je úžasné, kolik trakce poskytují terénní pneumatiky. Řídit tohle auto je pecka.“

Vytisknout

Diskuze: Porsche 911 Dakar - když SUV zase přestanou bavit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Porsche Taycan 2019

Porsche Taycan - vyroben 100 000. kus a zkušenosti s velkými kilometrovými…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud