DISKUZE K ČLÁNKU Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Současné monoposty bez paliva váží 798 kg. Jak tuto hmotnost po úvodní části sezóny 2022 vnímají samotní piloti? Jak se jim s novými vozy jezdí? Max Verstappen brzké řešení nevidí, George Russell nad tím díky vyšší bezpečnosti přivírá oči.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 24.08.2022 20:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 19.08.2022 14:10
798 kg je včetně jezdce a provozních kapalin -… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 19.08.2022 14:18
Moc děkuji za upřesnění. Ještě dotaz jak se… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 19.08.2022 14:32
Včetně jezdce, tak jako dnes (v originále tech.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě jsou monoposty příliš těžké...na druhou stranu pokud by se váha měla výrazněji pohnout směrem dolů...asi ruku v ruce by se musel omezit výkon (jak výkon motorů tak aerodynamický přítlak).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    hmotnost je jedna věc, co se mi na současné F1 nelíbí a rozměry monopostů druhá. oboje hrozně roste. u rozměrů bych to ještě pochopil, tam se to ( alespoň částečně ) dá zdůvodnit bezpečností. i když i to má podle mého své hranice a auta by mohla být o dost menší i při zachování bezpečnostních standardů. ohledně hmotnosti moc nechápu, proč je minimum vůbec navyšováno. klidně mohou nechat minimum třeba na 600kg ( nebo jej neurčovat vůbec ). to, že reálně lze dosáhnout 800kg je přece úplně jedno. není to nic proti pravidlům a týmům zůstane prostor pro manévrování.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Takhle jednoduché to přeci není a nemůže být... Jednak min. hmotnost garantuje řekněme min. bezpečnost... Tím, že motivuje týmy nešetřit materiálem... Zrovna tak snižuje náklady. Když bude limit nízký, tak budou týmy tlačeny do investic v podobě co nejlehčích materiálů popř. technologií, které jim umožní vyrobit totéž, ale lépe s menším množstvím materiálu... A v neposlední řadě srovnává "hendikap" vyšších pilotů... Když budeš mít limit příliš nízko a každý se do něj "vejde", pak bude mít výhodu menší / lehčí pilot...Tzn. vyšší budou znevýhodněni a tlačeni do extrémních diet... Dalo by se pokračovat...

      Zkrátka nižší nedosažitelný limit by lepší závody nepřinesl, naopak by zvětšil výkonnostní rozdíly a přinesl x dalších problémů...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        o bezpečnost bych se nebál. tam jsou hranicí nárazové testy a odolnosti struktur, ne rozměry a hmotnost. stejně tak materiálově se to dá "ošetřit" v pravidlech, kde je už teď stejně spousta určených a naopak zakázaných materiálů. a u pilotů určit "minimální" hmotnost a dovažovat - taky nic nového.
        prostě se mi v dnešní situaci jeví určování minimální hmotnosti jako zcela zbytečný parametr.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Chápu jak to myslíš, ale dle mého je to velice praktické a snadno kontrolovatelné... Podrobné prohlídky se dějí namátkově, nemůžeš rozebrat všech 20 aut a dopodrobna je analyzovat... Zvážit je můžeš, to zase není takový problém...

          Vem si, kdyby ti policajti nedávali dejchnout při kontrole na alkohol, ale místo toho ti dělali xx testů na všechny možné druhy... Zkrátka je nějaká hranice u nás 0, v Rakousku 0,5 a tu nesmíš překročit... Stejně jako u té váhy...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            určitě jsem to nemyslel tak, že bychom vážili díly samostatně, to ne. ale materiály jednotlivých dílů jsou i dnes dány. a třeba nová motorová pravidla jsou toho příkladem. tam je také určeno, z čeho některé součásti smí a nesmí být. tím je vyloučeno užívání ultradrahých materiálů. stejně by tomu mohlo být i na dalších dílech a tím by bylo zajištěno nezvětšování rozdílů ve výkonnosti mezi "chudými" a "bohatými" týmy.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      velké auto má výhodu ve velké podlaze = větší plocha pro tvorbu přítlaku a s velkým autem roste i hmotnost...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        to je v zásadě pravda. na druhou stranu se dvě velká auta na jakoukoliv trať vejdou hůře, než dvě menší. tudíž pro předjíždění ( a závodění obecně ) by byla lepší menší auta.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.97.XXX
    900 kilo bez jezdce na kterého je jimit něco kolem 80 kil a když má jezdec méně, tak se vůz dovažuje.
    Ještě si nejsem jistý, zda ve váze 798 kg jsou započítané oleje a chladicí kapalina. Jestli né, tak už teď mají vozy na startu přes tunu.

    Co na to říkáš Miku?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      798 kg je včetně jezdce a provozních kapalin - ovšem bez paliva benzínu. S benzínem 900 kg (včetně pilota a všech kapalin).

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.97.XXX
        Moc děkuji za upřesnění. Ještě dotaz jak se počítala váha třeba z toho zmíněného roku 2008, kdy se ještě počítala čistá váha jezdců?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Včetně jezdce, tak jako dnes (v originále tech. pravidel z roku 2008 stojí: "weight of the car with the driver, wearing his complete racing apparel, at all times during the event").

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        tohle není úplně přesné, na toho jezdce se počítá jen určitá hmotnost, mám pocit že 82kg, kdo má jezdce lehčího musí dovažovat v přesně stanoveném místě, kdo je těžší, má smůlu...

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Co není přesného na tom, že je 798 kg včetně jezdce, provozních kapalin, ale bez paliva? Nechtěl jsem to činit složitějším odbočením k tomu, jak se určuje / dorovnává váha jezdce. Šlo o to, jestli do té min. hmotnosti vozu patří či nikoliv.

          Z pohledu pravidel všichni jezdci váží stejně, řeší se to v článku 4.6. Váha pilota je tam stanovena na 80 kg včetně sedačky a jezdeckého vybavení (kdo má míň, přidává si do tohoto limitu závaží).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            to, že to nechceš uvádět podrobně znamená zároveň, že to není vyjádřeno přesně. Pokud totiž budeš mít pilota těžšího než těch 80 kg (touto cifrou jsem si nebyl jistý) tak se do celkové váhy započítá pouze těch 80 kg a zbytek je zkrátka přes těch 798 kg...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.160.XXX
              Opět nemáš pravdu. Ten hmotnostní limit jezdce určuje FIA vždy při prvním závodu sezóny tak, aby pokryl i toho nejtěžšího pilota, a kdykoliv během sezóny může být změněn. Nemůže se tedy stát, že nějaký zbytek těžkého pilota přesáhne 798 kg, jak se snažíš naznačit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama