DISKUZE K ČLÁNKU GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice

Jestli někdo očekával, že závod na trati v Džiddě bude mít explozivní náboj, vůbec se nemýlil. Trosky, souboje, stížnosti, penalizace, dvojí přerušení a tři virtiální safety cary, to bylo koření předposledního závodu letošního šampionátu, jenž nadále zůstává nerozhodnutý.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 407, poslední 17.12.2021 13:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2021 21:02
V průběhu sezóny zde byli tací, co tvrdili, že… »
» Poky (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2021 21:54
Tak jsem koukal se spozdenim. Max se opet ukazal… »
» Duncan66 (Hlasovalo 7 lidí) 05.12.2021 21:27
Jako dokazu poochopit, ze ma nekdo kolizni kurs,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Drsný závod.
    Jako nevím, kolikrát se musí pouštět pozice při získání výhody mimo trať. Moc nechápu, proč má přepouštět pozici jen jeden, když vyjedou mimo trať oba. A ani moc nechápu, co prováděli oba dva při té kolizi u přepouštění pozice.
    Nebudu tu hloupě obviňovat FIA z toho, že protlačuje zase Mercedes. Tresty padly a vše je vyřešeno a těším se na poslední závod. 14

    + 0 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Pravidla jsou nastavena tak že se má vrátit pozice. A pozice se nemá pouštět, ale má se pustit. V případě Maxe obvykle vyjedou oba jezdci mimo trať proto, že tam Max toho druhého vytlačí, zde je vidět velký rozdíl když to porovnáš se Silvestrone, kde Lewis nechal Maxovi dostatek místa. A při té kolizi Max kličkoval, zpomaloval a zrychloval, až nakonec zabrzdil, o přepouštění pozice se v jeho případě nejednalo. Potřebuješ ještě něco vysvětlit?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ano, pozice se má vrátit. Moc jsem nepochopil, proč ji musel Max vrátit 2x za jeden prohřešek.
        Pořád nechápu, že když oba vyjedou mimo trať, pozici má vracet jen jeden z nich.
        Ano, Max vytlačil Hamiltona a to na tom mění co? Ovšem nějak jsem přehlédl, jak nechal Hamilton Maxovi dostatek místa při prvním restartu. V Silverstone sice to místo nechal, ale v situaci, kdy by Max vyletěl z trati i bez kolize. Sám Hamilton měl místa taky 2m, takže i Max mu nechal dost místa.
        A při té kolizi měl pustit místo. To se obvykle dělá tak, že zpomalíš, v případě že zpomalí i ten za tebou, tak zabrzdíš. Proč byl Hamilton přilepený na jeho zadním křídle, když měl 10m širokou trať, naprosto nechápu. Max to jistě udělal dost prasácky (trest si zasloužil), inu inspiroval se u Hamiltona.
        Takže ano, k vysvětlení je to ho ještě dost.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Žádný vysvětlení fakt není potřeba, jediná chyba byla že se netrestalo v Brazílii při tom jednoznačně mělo a naopak tam bych vysvětlení nekonání uvítal. Když ti na obranu nestačí trať máš se vzdát pozice, tečka. Tady už tak konali. Ham vyjel protože musel pokud chtěl zabránit kolizi, u Maxe to byla jeho vlastní chyba či nebojím se dokonce říci úmysl 03

          Vrátit pozici stačí jen jednou, bezpečně, a nikoho tím neohrozit. Je to možnost, nikoli právo a jestli k tomu chceš přistoupit "strategicky" kdy se tím zjevně dostatečně nevzdáš získané výhody tak si zahráváš že to nebude akceptováno, a taky nebylo. Jako příklad Ham Kimi 2008 SPA, dostal trest 25s protože odevzdání pozice tohoto typu nebylo akceptováno. Pořád nechápeš?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Ano, v Brazílii se mělo trestat. Jako v mnoha dalších příkladech. Nekonzistentnost je problém.
            Ano, Hamilton vyjel po druhém restartu, aby zabránil kolizi. Stejně tak vyjel mimo trať Max, aby zabránil kolizi při prvním restartu. Nemají si co vyčítat.
            A ano, vrátit místo se má a to bezpečně. Ten druhý trest byl oprávněný a nemám s ním problém, ikdyž nechápu, proč se Lewis nevyhnul na tak široké trati. Také se dá spekulovat o úmyslu. Ale spekulovat nechci.
            Poprvé Max Lewise pustil. Zcela bez probému a výrazně před sebe. Chtěl bych vidět pravidlo, jak dlouho musí ten co přepouští pozici čekat na to, až přepouštěný začne zase závodit. Že si tu pozici Hamilton nedokázal udržet, není Maxův problém.
            FIA nadržuje RB, že se na to už nedá ani koukat. 12

            Kéž by někdo v půlce sezony nastavil tresty tak, že by si piloti takové postupy rozmysleli. Dnes by jsem se koukali na čisté závodění a ne na takový humus z obou stran (ikdyž z jedné víc). 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.101.227.XXX
              Jak jsem psal, vrátit získanou "výhodu" je možnost, nikoliv právo takže v pravidlech počítám nenajdeš vůbec nic. To co předvedl Max jako vrácení pozice bylo směšné a na uvedeném příkladu Ham Kimi 2008 SPA je to dobře prokázané, tam ho to stálo 25s. Zkusil to, naštěstí to neprošlo. Když lidem přestává být jasné že daný jezdec by při vracení pozice/výhody neměl vydělat tak je to složité. Je ale třeba uvědomit si že když tu pozici hodláš vrátit "strategicky" a chceš na tom vydělat tak jsi na velmi tenkém ledě.

              Pro vyjasnění bych ale byl pro aby bylo vydáno doporučení že aby o vrácení pozice nebylo pochyb tak další pokus o předjížděcí manévr po vrácení pozice by měl nastat třeba nejdříve až po 2 nebo 3 následujících zatáčkách. Pak by jakákoliv nedůvěra měla být zažehnána a strategické hrátky by spadly ne minimum.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                V roce 2008 se posuzovala spousta věcí jinak. Třeba se běžně za nehody dávaly penalizace stopandgo za něco, za co se dnes dává 5s.
                Já celkem chápu, že by na provinění jezdec neměl vydělat. Kritizuju to od Silverstone. Nevšiml sis? Max Hamiltonovi regulérně pozici vrátil. Byl kus za ním před poslední zatáčkou. Vzdal se tedy té výhody zcela jasně. Proč se nechal Lewis zase přejdet a ani nebojoval nějak nechápu. Potřeboval si to přepouštění zopakovat, aby to dopadlo "lépe"? Přepuštění pozice znamená zůstat za ním do konce závodu?
                Celý ten závod byla nechutná taktika a intriky z obou stran, když připouštím, že ze strany Maxe toho bylo víc. Důsledek předchozí benevolentnosti a nekonzistence od FIA. Říkal jsem, že bude do konce sezony těch kolizí mezi nimi několik. A bojím se, že to neskončilo.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.101.227.XXX
                  Je přece uplně jedno zda někdo vracel pozici 2008 nebo teď, jde o to že to nebylo akceptováno a dává to smysl. Někoho pustit na výhodném místě s tím že mu tam ihned zase uděláš manévr není z logiky věci košer. Jestli to někdo potřebuje hodit na papír třeba s těma zatáčkama já nejsem proti, ale stále je třeba vidět to že je to možnost nikoliv právo, provinění proti pravidlům se stalo a má možnost se trestu vyhnout. Nevýhoda je na proviněném a ten musí sklopit hlavu a napravit to nebo dostat trest.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Já celkem chápu, že proviněný musí akceptovat trest. Ale nějak nevidím důvod, aby trest podstupoval 2x, jen proto, že poprvé toho trestu soupeř po své chybě nevyužil.
                    Ta jejich nehoda už je jen důsledkem tohoto. Celé jsou to jen nechutné šachy z obou stran.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      90.182.169.XXX
                      Mimochodem Miku, četl jsi Situsovo přirovnání Maxova myšlení k myšlení seriových vrahů? 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Nečetl. Je toho tolik, že se mi nechce číst všechno. Emoce jsou zbytečně vyostřené i mezi fanoušky. Nemám potřebu to komentovat. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.101.227.XXX
                      On nedostal trest 2x, on dostal trest jednou po té co nevrátil tu svou získanou výhodu. Penalta by mu byla odpuštěna kdyby se vzdal, no on místo toho spekuloval až dospekuloval.

                      Nebo o kterém 2x trestu mluvíš?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Mluvím o tom, že ho pustil, následně předjel a opět ho měl pustit. Nějak jsem to nepochopil.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.101.227.XXX
                          Vždyť ti vysvětluju že to jeho (ne)vrácení pozice nebylo akceptováno podobně jako nebylo akceptováno tehdy Hamovi na Kimiho. Proto přišel teda trest.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Ano, ta neakceptace mi nesedí. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              88.101.227.XXX
                              Jenže ona sedí, u tebe je asi vrácení pozice jakýkoliv moment kdy se dostaneš za toho druhého a hotovo, ale to je mýlka. Potvrzuje to i ten uvedený případ Ham Kimi 2008.

                              Mimochodem to máš stejný jako když děláš předjížděcí manévr, už se ti to povede ale na konci se nevejdeš do zatáčky (Max zkraje sezony na Hama), taky je to posouzeno že jsi ho předjel mimo trať. Já myslím že je to tak správně a není to jen o tom momentu.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                OK. Já myslím, že to tak správně není. Pozici přepustil, výrazně a zcela. Následná chyba Hamiltona není jeho problém.
                                Nic víc.

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Situs

                                  Situs

                                  88.101.227.XXX
                                  A napadá tě proč to přepuštění pozice (dle tebe výrazně a zcela) jak u Hama/Kimi 2008 a teď u Maxe/Hama nebylo akceptováno nebo to nejsi schopen pobrat?

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Napadá. A napadá tě, že s tím nemusím souhlasit, nebo to nejsi schopný pobrat? Musím opět přijmout bezvýhradně tvou víru, jinak si opět vysloužím speciální vlákno o mých vlastnostech?
                                    Mně se nemusí líbit, že to nebylo akceptováno, tobě se zase nelíbilo, že odchylka 0,2mm byla shledána jako nelegální vůz. Co naděláš.

                                    + 0 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Situs

                                      Situs

                                      88.101.227.XXX
                                      Já myslel že nejde o to zda se ti to líbí nelíbí, ale že nechápeš důvod proč byl trestán 2x. Ok, dál se nedostaneme, důvod byl vyřčen.

                                      + 1 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama