Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

AutoRoad.cz, 29. listopadu 2020, 13:26 Aktualizováno 29.11.2020, 21:22 Google+

Toyota uvedla na trh v roce 2016 překvapivou novinku ve formě crossoveru C-HR s extravagantním vzhledem, nyní přichází s verzí GR Sport.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota C-HR GR Sport

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota uvedla na trh v roce 2016 překvapivou novinku ve formě crossoveru C-HR s extravagantním vzhledem. Novinka se navíc vyznačovala slušnou dynamikou a výborným podvozkem, který se vyznačuje pohodlím a velmi dobrou ovladatelností.

Prodejní úspěchy byly podpořeny i současnou škálou nabízených motorů od 1.2 litru benzínového turba přes hybridní pohonné jednotky 1,8 litru / 122 koní a 2,0 litru / 184 koní.

Taktéž z hlediska vzhledu měl zákazník z čeho vybírat. Toyota nabízela celou řadu barevných variací a především dvoubarevné kombinace perleťových a metalických laků, které uspokojily i ty nejvyšší nároky esteticky založených zákazníků.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Nyní Toyota přichází s novinkou mířící na zákazníky požadující ještě dynamičtější a originálnější vzhled. Jedná se o novou verzi GR SPORT, znamenající více originality a luxusu, společně s typickým designovým jazykem C-HR, která se začne prodávat v lednu 2021.

Toto nové provedení modelu C-HR GR SPORT je inspirované sportovně zaměřenými modely Toyota s označením GR a barvami závodní stáje TOYOTA GAZOO Racing, obohacuje markantní vzhled Toyoty C-HR o ještě ostřejší stylistické ztvárnění exteriéru a interiéru.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Pohonné jednotky a jejich dynamika zůstává bohužel na původní úrovni a připomínka závodní stáje TOYOTA GAZOO Racing v názvu GR SPORT je pouze symbolická.

Naopak z hlediska bezpečnosti se celá modelová řada C-HR 2021 může pochlubit modernizovanou verzí systému Toyota Safety Sense s řadou nových funkcí aktivní bezpečnosti. Aktivní bezpečnost zlepšují změněné jízdní vlastnosti, které jsou u provedení GR SPORT znatelně vylepšené díky specifickému obutí a odladění soustavy zavěšení kol i řízení, samozřejmě při zachování příkladného jízdního pohodlí jako u dalších zástupců modelové řady C-HR.

K lepším záběrovým schopnostem předních kol i stabilitě v zatáčkách přispívají nové 19“ prémiové pneumatiky Continental Premium Contact 6 (225/45), jejichž použití se odrazilo i v lepší stáčivé odezvě vozidla a menší nedotáčivosti v reakci na srovnatelné síly bočního zrychlení. Nové pneumatiky jsou lehčí než stávající 18“ obutí, nicméně valivý odpor zůstává na podobné úrovni, což platí i pro emise CO2.

Z hlediska změn exteriéru zaujme specifické ztvárnění přední partie Toyoty GR SPORT. Zahrnuje černé pozadí emblému a černé kryty světlometů, střed nárazníku a lemování mlhových světel v provedení černý lak, mřížku chladiče v tmavém chromu a nový sportovněji stylizovaný přední spoiler.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Při pohledu z boku zaujmou lišty na dveřích v provedení černý lak společně s jedinečným designem 19" litých kol, vyhrazeným pouze pro tento model. Záď vozidla pak zkrášluje černé pozadí emblému, lemování zadních odrazek v provedení černý lak, specifický dekor pod zadním nárazníkem a logo GR SPORT.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Pro GR SPORT je k dispozici celkem sedm exkluzivních dvoubarevných schémat vč. nového šedého laku Dynamic Grey (výhradně pro tento model) v kombinaci s černou střechou.

Interiér Toyoty GR SPORT se bude chlubit novým zpracováním kabiny se stříbrnými dekory ‚Cool Silver‘ a čalouněním sedadel z materiálu Alcantara zkrášleným červeným nebo šedým prošíváním, inspirovaným vozy GR.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Z dalších specifických prvků jmenujme věnec volantu obšitý perforovanou kůží, akcenty v podobě červeného prošívání na věnci volantu a manžetě řadicí páky, jedinečné provedení prahových lišt pro tento model, logo GR SPORT, startovací tlačítko s logem GR a animovanou úvodní sekvenci GR na TFT displeji přístrojového panelu.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Všechny výše popsané změny míří především do oblasti estetiky a emocí a tak nejdůležitější praktickou změnou je zdokonalený systém Toyota Safety Sense.

Toyota C-HR v modelovém provedení 2021 nabízí nejnovější verzi systému aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.

Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) byl doplněn o několik nových funkcí. Jedná se např. o nouzový asistent řízení (ESA) propojený s rozpoznáváním chodců ve dne a asistentem pro odbočování na křižovatkách.

img-responsive

Toyota C-HR GR Sport | foto: Toyota

Asistent pro odbočování na křižovatkách varuje řidiče a automaticky začne brzdit v případě, že řidič zatočí vlevo či vpravo do dráhy vozidla přijíždějícího v protisměru, resp. chodce přecházejícího vozovku z opačného směru po zatočení.

Toyota C-HR v modelovém provedení 2021 je kromě toho vybavena asistentem pro udržení v jízdním pruhu (LTA), jenž automaticky udržuje vozidlo uprostřed daného jízdního pruhu, a pokud usoudí, že hrozí riziko vyjetí vozidla, vyvine sílu na volant, aby pomohl řidiči ve vyjetí z pruhu zabránit.

Z dalších novinek v oblasti systémů na podporu řízení a bezpečnosti jmenujme adaptivní tempomat s plným rychlostním rozsahem (ACC) v kombinaci se systémem rozpoznávání dopravních značek v podobě inteligentního adaptivního tempomatu, který umožňuje snadno přizpůsobovat rychlost jízdy v souladu s limity dopravního značení.

Nová Toyota C-HR GR Sport tak míří především na zákazníky vyžadující atraktivní dynamický vzhled doplněný dostatečnou dávkou bezpečnostních asistenčních systému, to vše doplněné nadprůměrnou dávkou ekonomiky provozu s minimem škodlivých účinků pro životní prostředí, se zárukou známé spolehlivosti a životnosti produktů značky Toyota.

Vytisknout

Diskuze: Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud