PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na legendárním okruhu

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / Pavel Mandát, 31. října 2020, 15:19 Google+

Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 31.10. 20:51) Napište svůj názor
Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Vždycky musíte bojovat. Nikdy není lehké získat pole position. Opravdu jsem si to dnes užil. Tento okruh, když na to pořádně šlápnete, je prostě nádherný. Věděl jsem, že se v posledním kole musím zlepšit a našel jsem pár zlepšení, které jsme potřebovali. Je to skvělý pocit, když to vyjde. Druhá a třetí zatáčka jsou místa, na kterých jsem pořád musel pracovat a podařilo se až na konci. A posledních pár zatáček také. Bude to dobrý souboj. Je to jedna z nejdelších rovinek v kalendáři než dojedete do první zatáčce. Nepochybuji, že mě Lewis a Max budou nahánět, ale je to dobré místo, odkud můžete startovat.

Lewis Hamilton, 2. místo
Valtteri odvedl skvělou práci. Z mé strany to bylo pěkně špatné kolo. Tyhle věci se stávají. Nemůžete vždycky všechno zvládnout perfektně. Ale je to úžasné místo, tady v Itálii a okruh je neuvěřitelný. Ty rychlosti, kterými tu jezdíte. Jsem vděčný, že tu mohu být a za výkony, které máme a které jsou prostě neuvěřitelné. Je to lepší pocit než v minulém závodě, byla to velká výzva a užil jsem si to.

Toto Wolff, šéf týmu
Byla to myslím skvělá kvalifikace, opět se bojovalo až do posledního kola. Minulý víkend v Portugalsku Valtteri vypadal, že má v kvalifikaci navrch, ale potom mu Lewis pole position vzal. Tentokrát to Valtteri dokázal. Bylo to hodně těsné a jednou je na tom lépe jeden, potom zase druhý. Tak by to mělo být. Rozhodli jsme se zítra startovat na střední sadě, protože měkká na dlouhé vzdálenosti v tréninku nevypadala dobře. Jediné, co našim jezdcům řekneme, že šlápnout na to a tvrdě bojovat. Vše ostatní vědí a těšíme se, jak to dopadne.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Nebyla to pro nás moc dobrá kvalifikace kvůli těm technickým potížím. Nezajeli jsme moc kol a rozhodně jsme se trošku trápili, takže třetí místo vůbec není špatné. Děkuji klukům za rychlou opravu. Snad bude závod tak skvělý jako je pocit při jízdě na tomto okruhu. Mechanici odvedli skvělou práci, ale vlastně to zkazilo mou kvalifikaci, protože musíte vyjet na střední směsi a neudělat jedinou chybu a šlápnout na to, a tak se nám podařilo postoupit.

V prvním kole v Q3 jsem měl studené pneumatiky, protože jsem byl ve vláčku aut a nedostal jsem se do pořádného rytmu. To takového, kdy víte, že tady máte ještě něco k dobru a můžete tam zatlačit víc. Nečekal jsem, že bychom Mercedes porazili a jen jsem chtěl být co nejblíž. dnes to bylo hodně náročné a prostě jsem nenašel rytmus. Pořád jsem se učil, takže je to škoda, ale i tak je to třetí místo. Co se maximálky týče, nejsme na tom špatně, ale nemyslím, že by bylo lehké Mercedesy předjet.

Alexander Albon, 6. místo
Je to hodně těsné a jen jedna desetina by mě posunula na čtvrté. Celkově to nebylo špatné, můžeme mít dobrý závod. Začátek byl těžký, ale potom se to zlepšovalo. Můj první čas v Q3 byl kvůli limitům tratě vymazán a je vždy risk to nechat na poslední kolo a nemít zajetý žádný čas, nechcete to přehnat. Asi bych riskoval ještě víc, ale čas nebyl zlý a bylo to blízko. Myslím, že na tomto úzkém okruhu a s opotřebením tu bude předjíždění náročné, ale je to nový okruh, takže nikdo neví, jak to půjde. Je to vzrušující, tak uvidíme.

Christian Horner, šéf týmu
Třetí místo, Max za to dnes vděčí skvělé týmové práci mechaniků, kteří opravili problém s elektronikou v rekordním čase. Max mohl znovu vyjet, ale ovlivnilo to jeho kvalifikaci. I tak je třetí místo asi maximum. Kvalifikace na střední sadě nám dává strategické možnosti. Alex ztratil pár kol kvůli pravidlům a limitům tratě, musel na to v posledním kole šlápnout a odvedl dobrou práci a je šestý. Zítra bude startovat na jiné sadě než Max, takže máme alternativní strategie, což snad pro nás bude výhoda.


ALPHATAURI

Pierre Gasly, 4. místo
Dnes to tedy bylo pěkně rušné! Během půldruhé hodiny tréninku jsme museli zvládnout plno věcí, ale auto se od prvního kola chovalo dobře a vyvážení bylo také docela slušné. Po několika delších úsecích jsme získali představu o opotřebení pneumatik pro nedělní závod. S měkkými bychom mohli na konci také vydolovat o něco vyšší výkon. Zkrátka jsme působili konkurenceschopně a do kvalifikace jsme šli pozitivně naladěni. Trať je úžasná, to jsem věděl už předtím, než jsem na ni vyjel, ale jet s malým množstvím paliva v kvalifikačním režimu, to je neuvěřitelné. Povedlo se mi několik hodně dobrých kol a vyrovnal jsem svůj nejlepší výkon - čtvrté místo je výborné a jsem rád, že se mi povedlo právě v Imole. Zdá se, že jsme v Itálii rychlí. Většina práce nás ještě čeká zítra, začínáme za dvěma Mercedesy a Maxem, takže si musím od začátku udržet pozici a dobře odjet. Časy slibují těsnou bitvu, jsem z očekávání nadšený.

Daniil Kvjat, 8. místo
V tréninku jsem najel dost kol a vyzkoušel pár věcí, abych měl odpovídající rytmus pro kvalifikaci. S tou jsem celkem spokojený, byl to těsný boj a na konci byly rozdíly opravdu velmi malé. Myslím, že mi chyběla desetina a půl, abych dosáhl výborného výsledku, ale i tak jsem spokojen. S ohledem na dodržování limitů trati jsme dnes museli být hodně opatrní, stále dávám přednost starým tradičním okruhům, kde vás potrestá samotný průjezd štěrkem. Jakmile jsem se dostal do Q3, mohl jsem jet na limitu a pořádně za to vzít. Zítra musíme vyzkoušet maximum, existují dobré příležitosti, startujeme z dobrých pozic, tak z toho musíme něco vytěžit.

Jody Egginton, technický ředitel
Za sobotní výkony se žádné body nedávají, ale s dočasným dvoudenním formátem GP jsme spokojeni. Vůz fungoval dobře hned po jeho nasazení na trať a piloti i inženýři řádně zabrali, aby našli rovnováhu mezi plným a prázdným vozem co se týče paliva, plus jízdy na všech dostupných směsích. Nakonec obě "strany garáže" dosáhly velmi dobrého postavení na startu. Samotná kvalifikace proběhla velmi dobře, oba jezdci byli v Q1 hodně silní, takže jim pro postup do Q2 stačila jedna sada pneumatik. To jim umožnilo vytěžit maximum z jejich potenciálu a v Q3 navázali na dobrou rychlost - odměnou jsou výborné výchozí pozice pro zítřejší závod, teď je jen třeba je využít. Dnes večer nás ještě čeká dost práce při přípravě závodních strategií.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 5. místo
Jsem hodně spokojený. Našli jsme rychlost, jak kvalifikace postupovala a šlo to dobře. Řekl bych, že to bylo mé letošní nejlepší kvalifikační kolo. Tento okruh je úžasný. Páté místo je důležité i pro případný vývoj závodu, může z toho být dobrá bitva, protože je to hodně těsné. Pokud budeme mít dobrý start, může to být dobrý závod.

Esteban Ocon, 12. místo
Jsem zklamaný, nečekal jsem to, protože trénink šel hodně dobře. V Q2 jsem nezajel nejlepší kolo a musíme se podívat, co se stalo ve druhém kole. I tak bude zítra dost příležitostí. Máme volnou volbu pneumatik a uvidíme, co se stane a jestli se dostaneme zpět na body.

Alan Permane, sportovní ředitel
Smíšená kvalifikace. Jsme rádi, že jsme pátí, Daniel také. Zajel dobré kolo. Esteban nedostal z auta maximum, sám přiznává, že mohl udělat víc. I tak ale bude startovat z relativně slušné pozice a hned vedle našich soupeřů, bude mít volbu pneumatik, takže není vše ztraceno. V Portimau zajel z této pozice skvěle a čekáme, že tu budou mít oba vozy silný výsledek.


FERRARI

Charles Leclerc, 7. místo
Očekával jsem víc. Sedmé místo sice není úplně špatné, ale nejsem spokojený se svým výkonem v Q3. Udělal jsem několik chyb, což mě stálo drahocenný čas. Když se kouknu na minimální ztrátu od Pierra... Ale on zajel skvělé kolo, kdežto já ne. Startujeme na měkkých pneumatikách, bude pro nás důležité, abychom je v prvním stintu přinutili správně fungovat. 

Sebastian Vettel, 14. místo
Se svými koly jsem byl celkem spokojený, leč evidentně to nebylo rychlé, jak jsme potřebovali. V autě jsem se cítil lépe než ráno, tlačil jsem na maximum, abych z našeho balíku dostal všechno, někdy šel až přes limit. Startujeme ze zadních pozic, takže to bude obtížné, klíčová věc jsou rozhodně pneumatiky. Na téhle trati se pořád učím, ale musím říct, že je opravdu fajn. Snad se sem brzy zase vrátíme. 

Laurent Mekies, sportovní ředitel
Kvalifikace probíhala téměř totožně ve srovnání s minulým závodním víkendem. I když je pravda, že jsme doufali v o něco lepší výsledek. Charlesovi uniklo čtvrté místo jen o desetinu, to je v současnosti naše maximum. I tak se ale už po deváté letos dostal do Q3. Seb vypadal lépe než ráno, bohužel se ale nedostal z Q2.  Opět jsme se pokusili dostat oba jezdce z Q2 na střední sadě obutí, po prvních pokusech bylo ale jasné, že Sebovi se to nepodaří, v případě Charlese to bylo moc riskantní. Proto jsme i v jeho případě nasadili nejměkčí pneumatiky. Závodní víkend o dvou dnech znamená méně času na přípravu, náš cíl ale zůstává jasný: Chceme přivést maximum bodů do poháru konstruktérů.  


MCLAREN

Lando Norris, 9. místo
Chci říci, že to byl dnes dobrý den - i když mohl být o něco lepší. Vůz se choval dobře, myslím, že jsme od tréninku ke kvalifikaci zvládli několik důležitých vylepšení. Byli jsme rychlí, ale v Q3 je vždy těžké vytáhnout ten poslední kousek výkonu. Při prvním pokusu jsem měl dobrý první sektor, ve druhém zase ten poslední, ale prostě jsem to nedokázal poskládat dohromady. Vůz má rychlostně jistý potenciál, mohl jsem být o pozici výš, ale to je tak všechno. Auta před námi byla jen rychlejší, neměli jsme ty tři desetiny rychlosti jako oni. Celkově jsem šťastný, ale je trochu škoda, že jsme neskončili o něco výš.

Carlos Sainz jr., 10. místo
Dnešní kvalifikace byla trochu obtížná. Po slibném volném tréninku dnes dopoledne jsme doufali v lepší výsledek, protože auto se na trati chovalo dobře. Ale nezdálo se, že bychom byl tak dobří. Můj první pokus v Q1 byl poněkud nepovedený a musel jsem nazout druhou sadu. Pořád to vypadalo, jako bychom doháněli střed pole. Mít jen jednu sadu pro Q3 nebylo ideální a také to nestačilo, abych se dostal v pořadí výš. Musel jsem bojovat víc, než bych čekal a je třeba prověřit proč tomu tak bylo. Obě auta se nakonec dostala do Q3, odtud musíme zítra hrát. Uděláme maximum, abychom přes noc pohledali nějaký výkon a doufejme, že zvládneme závod dobře a přivezeme další body.

Andreas Stella, výkonný ředitel
Zajímavý den a v tomto ikonickém místě F1 také těsný souboj. Měli jsme dostatek rychlosti, abychom se dostali do Q3, ale zároveň - když se podíváme na výsledky kvalifikace - vidíme rychlá auta a proto jsme nezvládli lepší umístění než jaké máme. Pořád je tu ale zítřek a bitva o důležité body. Ráno se nám v tréninku povedlo nasbírat podstatné informace o pneumatikách - co se týče počasí, neočekáváme žádné překvapení. Cílem je jako vždy odvést maximum a získat co nejvíc bodů.


RACING POINT

Sergio Pérez, 11. místo
Jedenácté místo je pro mě zklamáním, zejména proto, že odstupy v kvalifikaci byly tak těsné, že setina znamenala, zda budete v Q3 nebo ne. Aspoň máme možnost si vybrat pneumatiky, může to pro nás být výhoda. S odstupem času myslím, že jsme pravděpodobně nastavili auto víc pro závodní podmínky, což nás znevýhodnilo v kvalifikaci, ale snad to bude znamenat silnější vůz pro zítřek. Musíme postoupit nahoru a získat body, protože v Poháru konstruktérů je boj velmi těsný. I když dnešní výsledek není ideální, tak jsem si poprvé užil okruh v Imole. Je to velká výzva a myslím, že to všichni ostatní cítí stejně.

Lance Stroll, 15. místo
Je skvělé se vrátit do Imoly - jedné z nejlepších tratí v sezóně - je to okruh ze staré školy, rychlý a hezky plynulý. Bohužel jsme měli těžký den a zvlášť náročný kvůli pouhým 90 minutám tréninku před kvalifikací. Pro všechny to je stejné, ale není snadné získat nějaké poznatky o voze, pneumatikách a trati v tak krátkém čase. Domnívám se, že dopoledne jsme byli konkurenceschopnější, v kvalifikaci jsem bojoval s přilnavostí, takže se musíme na celou věc podívat. Byly to velmi těsné odstupy, dnes jsme se ocitli v boji o střed pole na špatné straně hřiště. Nepomohl nám ani anulovaný čas kvůli nedodržování limitů trati v Q2. Realita je taková, že začínáme více vzadu, než jsme předpokládali. Je to den plný zklamání, ale budeme tvrdě bojovat, abychom zítra získali v závodě zpět naše místa a doufám, že víkend zakončíme umístěním vpředu.

Otmar Szafnauer, výkonný ředitel týmu
Je to velmi těsná kvalifikace - Sergiovi chyběla pouhá setina od Q3, ale jedenácté místo na startu vždy nabízí víc strategických možností, protože je prvním vozem s libovolným výběrem pneumatik. Lance byl v Q2 potrestán odnětím času za porušování limitů trati, ale i tak dnes naše konkurenceschopnosti nebyla bůhvíjaká. Je těžké odhadnout, co očekávat od zítřka, protože přísun dat je omezenější než jindy. Předjíždění nebude snadné, takže důraz bude kladen na silné úvodní kolo, kdy bude tlak enormní. Odtud bude vycházet naše strategie, s níž budeme chtít dovést oba vozy na bodované příčky.


WILLIAMS

George Russell, 13. místo
Jsme spokojen. Byla to dnes zábava. Musíme jezdit na více podobných okruhů, protože pro jezdce je to neuvěřitelné, když můžeme jet na hraně. Po tréninku jsme si nebyli jistý, jak jsou na tom ostatní s nádrží a natankováním, ale nevypadalo to povzbudivě. Nečekali jsme postup. Takže je skvělé, že jsem dojel třináctý. Zítra chceme bojovat, předjet pár aut a i když to bude náročné, chci udělat maximum a ukázat se.

Nicholas Latifi, 19. místo
Měli jsme náročné ráno, měl jsem problém s brzdami a ztratili jsme hodně času, bohužel. Museli jsme udělat pár rozhodnutí, kam s autem směřovat bez toho, aniž bychom měli dostatek dat. Nebylo to skvělé, ale se svým kolem v kvalifikaci jsem spokojen. Snížil jsem ztrátu a byl jsem jen desetinu a půl od postupu. Takže s tím jsem spokojen. Je to úžasný okruh a těším se na závod, udělám maximum pro dobrý výsledek.

Dave Robson, šéf oddělení výkonnosti vozu
Byl to dobrý den a je skvělé být zpět na tomto okruhu. Podmínky byly dobré a tým neudělal žádnou chybu. Měli jsme menší problém na Nicholasově voze, které jsme se pokusili ihned opravit, ale nakonec nás to stálo čas a museli jsme celý komponent vyměnit. Je to škoda a omlouváme se mu, protože ho to stálo důležitý čas a asi to ovlivnilo i kvalifikaci. I tak zajel skvěle, jednu z jeho nejlepších kvalifikací. Byl jen těsně od postupu. Jeho tým pracoval tvrdě celý den a mohli jsme využít informace získané od George, abychom mu pomohli. George měl lepší den, užil si produktivní trénink a přenesl si to i do kvalifikace. Každé kolo bylo dobré a bojoval. Na první desítku jsme neměli, ale i tak jsme konkurenceschopnější než obvykle a cítíme, že jsme se na kratší formát víkendu rychle a dobře adaptovali. Minule v Portugalsku jsme v neděli ukázali dobrou rychlost a snad v tom zítra budeme pokračovat. Máme kolem sebe bez pochyby pár dost silných aut, ale simulace vypadaly slibně a věříme, že z toho může být dobrý výsledek a silný závod.


HAAS

Romain Grosjean, 16. místo
Hodně míst by se od těchto starých okruhů mohlo učit. Když tu jedete, nebo na Nürburgringu či Mugellu, je to zatraceně skvělé. Hodně jsem si to užil. Ano, nemáme nejrychlejší auto, ale každé kole je tu zábavné. Je špatné, že jsme nepostoupili, zvlášť když jsem zajel tak dobré kolo, Kevin to má stejně, tlačili jsme na to a soupeřili spolu a dostali se na limit auta. Bohužel to dnes stačilo jen na šestnácté a sedmnácté místo. Většinou se nám lépe daří v závodě než v kvalifikaci. Samozřejmě teprve uvidíme, jak na tom budeme s opotřebením a jakou to bude hrát roli, ale rozhodně se pokusíme. Dáme do toho vše. 

Kevin Magnussen, 17. místo
Užil jsem si to, je to skvělý okruh. Pochopitelně nejsem spokojen s výsledkem, i když si myslím, že tu jsme trošku silnější. Měli bychom postoupit, ale nebyla to čistá kvalifikace. Dostal jsem se do provozu a měl problém s převodovkou. Nic vážného, ale stálo mě to čas v mém nejrychlejším kole. Rozdíly na postup byly malé, takže je to trošku frustrující. Nicméně, je to prostě tak. Těším se na závod a jak jsem řekl, je to bezva okruh, takže si to přinejmenším užiju. Udělám maximum, jako vždy, abychom z toho něco dostali.

Günther Steiner, šéf týmu
Pozitivní je, že mít jenom jeden trénink fungovalo. Myslím, že celý paddock odvedl skvělou práci, obešlo se to bez dramat a tak. To je dobré. Kvalifikace, no, k tomu není moc co říci. Jsme tam, kde obvykle jsme. Bojujeme s nejbližšími soupeři a to děláme. Zítra bude závod a třeba získáme body.


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 18. místo
Od rána se auto hodně zlepšilo, což považuji za přínos. S mým nejrychlejším kolem bych se do Q2 dostal, ale bohužel bylo zrušeno. Je to zklamání, zejména proto, že trať je jedna z těch, kde je pole hodně sevřené, ale stížnosti finální výsledek nijak nezmění. Závod začínáme z pozic, na kterých jsme, nebude to snadné, ale musíme udělat, co je v našich silách, uvidíme, jak dopadneme.

Antonio Giovinazzi, 20. místo
Potenciál našeho vozu sliboval mnohem lepší výsledek, ale nebyli jsme schopni zajet čistý okruh. První jízda byla v pořádku a zdálo se, že všechno bude dobré, ale oba mé pokusy o rychlé kolo byly degradovány silným provozem. Věděli jsme, že to bude problém, ale pořád je to značně frustrující. Začínat zezadu není samozřejmě ideální, ale zase se můžeme jen zlepšovat. Pokusíme se o co nejlepší výsledek: předjíždění nebude snadné, je třeba dobře začít a zvolit dobrou strategii, abychom získali půdu pod nohama. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Vědět, že jste zajeli kolo řadící vašeho pilota na třináctou příčku a poté se dozvědět, že bylo zrušeno, to je opravdu velké zklamání. Potenciál vozu máme, dnes byl ale jeden z těch dnů, kdy se věci neodehrávají podle vašich představ a nejste schopni vzít si to, co je prakticky na dosah. Ze všech tratí, na nichž startujeme zezadu, je tahle nejhorší, bude potřeba něco zvláštního, zejména v úvodních fázích, abychom se rychle dostali do závodu - dáme do toho vše, co máme k dispozici.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na legendárním okruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 31.10.2020 20:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Kvalifikaci ovládl po těsném souboji s Hamiltonem Bottas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud