Ekonomická válka polevuje, Peking nakonec sníží cla na auta z Ameriky

-jka / AutoRoad.cz, 12. prosince 2018, 11:27 Aktualizováno 12.12.2018, 11:35 Google+

Pokud sledujete aktuální dění na světovém ekonomickém poli, pak vám jistě neuniklo "taškaření" mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem a zástupci čínské vlády, kteří se předháněli v tom, jak vysoké clo udělí na dovezená auta tomu druhému. Těžko již říci, kdo s tím vlastně začal, ale částky, na kterých "taškaření" skončilo, byly opravdu vysoké. Jak by to ovlivnilo dovoz aut?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: Ford

Sdílejte článek

Abychom byli konkrétní - výše cla na dovezené automobily měla být 40%, a upřímně řečeno, nemusíme být žádní ekonomičtí poradci abychom tušili, že takto navýšené ceny dělají dovezená auta neprodejnými. Americký prezident Donald Trump tak prý chtěl učinit jednak jako odvetu Pekingu, a pak také aby zachránil vlastní ekonomiku, ktera by podle je slov "Nemusela krachovat, pokud by taková cla platila již dříve."

Na mysli měl zcela jistě americký klenot General Motors, který zastřešuje automobilky jako Buick, Chevrolet, Cadillac a GMC. General Motors však z důvodu finančních problémů zavírá některé továrny. Vysoká cla by se však například dotkly i automobilky Ford, která v Číně dlouhodobě investuje ve velkém.

Kromě výroby vlastních automobilů se zde podílí na vývoji elektromotorů a autonomních vozidel. Staví zde také továrny na vozidla Lincoln, o která je v Číně ohromný zájem. Podle čerstvých informací si však zástupci amerických automobilek oddechnout. Jednání mezi Donaldem Trumpem  a Xi Jinpingem v Argentině bylo podle obou vlád úspěšné. Čína se zavázala otevřít svůj trh a Washington souhlasil s odložením zvýšení sazeb. 

Celou situaci však budeme i nadále sledovat, jelikož se Washingtonsko-Pekingské soupeření promítá i do Evropy. Koncem listopadu se Donadl Trump nechal slyšet, že aby ochránil vlastní ekonomiku, zvažuje uvalení původně vysokých cel nejen na automobily z Číny, ale i z Evropy. Uvidíme.

Vytisknout

Diskuze: Ekonomická válka polevuje, Peking nakonec sníží cla na auta z Ameriky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Trápí vás kuny a hlodavci pod kapotou? Známe účinné metody, jak s nimi bojovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud