V Norsku se prodalo víc elektromobilů, než vozů se spalovacím motorem. Je v tom ale háček

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. ledna 2018, 11:48 Google+

Je všeobecně známo, že na severu Evropy se elektromobilům daří skvěle. Za minulý rok se však vůbec poprvé stalo, že prodeje elektromobilů dokonce předstihli prodeje vozů klasické koncepce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Nissan Leaf

Nový Nissan Leaf | foto: Nissan

Sdílejte článek

Norský trh s novými automobily zaznamenal v minulém roce rekordní prodeje elektromobilů, které si ve výsledku nárokují celkem 52% podíl ze všech nových prodaných automobilů. Oproti roku 2016 se tak jedná o vcelku masivní nárůst o 12 %, jak informovala agentura Reuters.

Nemyslete si však, že za obrovským boomem elektromobility v Norsku stojí jen zájem lidí o životní prostředí. Ten je zde sice nesrovnatelně vyšší než ve zbytku Evropy, ovšem enormní zájem o elektromobily se přičítá zejména ústupkům ze strany norské vlády.

Ta je ochotna odpustit zájemcům o elektromobily některé daně, dovolí jim užívat vybrané silnice bez poplatků, nenutí je platit za parkování a dokonce jim umožní nabýt si svůj vůz u některých nabíjecích stanic zdarma. I průměrný počtář si tak rychle umí dát dohromady, že nákup dražšího elektromobilu se z dlouhodobého hlediska vyplácí.

Oeyvind Solberg Thorsen, vedoucí norského silniční federace (OFV), pak radostně oznámil, že ještě nikdo není tak daleko jako Norsko, kterému se podařilo srazit podíl nových automobilů s pohonem na fosilní paliva pod 50 procent. Onen zlomový moment přišel i podle jeho slov až nečekaně rychle, nicméně je to jasný vzkaz automobilkám, že by se měly zaměřit novým směrem.

Podle Mezinárodní Energetické Agentury (IEA), která ze statistik vylučuje hybridy bez možnosti nabíjení ze stojanů, je podíl elektrických automobilů na norském trhu cca 39 %, což staví tuto severskou zemi s velkým náskokem před všechny ostatní. Nabízí se však otázka, jaký by byl skutečný zájem bez podpory ze strany státu.

Vytisknout

Diskuze: V Norsku se prodalo víc elektromobilů, než vozů se spalovacím motorem. Je v tom ale háček

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Postarší kombík Mercury se proměnil ve Ford z padesátých let

Co se starým autem? Z nudného kombíku vytvořil klasiku padesátých let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud