Kartelová dohoda mezi německými automobilkami? K věci už se vyjádřil i ředitel VW

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. října 2017, 13:54 Aktualizováno 26.10.2017, 14:59 Google+

Německý automobilový průmysl si doma i ve světě vydobyl skvělou pověst, ovšem v červenci tohoto roku se objevilo závažné obvinění, které by mohlo vyjít několik automobilek pěkně draho. Jak je to tedy s tou kartelovou dohodou?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logo VW

Logo VW | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Během července tohoto roku řada německých automobilek stále ještě rozdýchávala problémy spojené s kauzou Dieselgate a podvody u měření emisí, když přišla další rána - tentokrát z EU. Tou dobou totiž zahájil příslušný úřad evropské unie rozsáhlé vyšetřování údajné kartelové dohody mezi největšími německými automobilkami.

Podle dostupných informací se mělo jednat o tajnou dohodu mezi automobilkami Daimler, BMW, VW, Audi a Porsche, dle které měly tyto automobilky sjednotit vyjednávání s dodavateli některých technologií a komponentů potřebných k měření / redukci emisí a také společně tlačit na jednotné ceny. Vyšetřování už dokonce vedlo i k raziím v centrálách VW, Daimler a BMW.

O události se na rozdíl od kauzy Dieselgate poměrně mlčí, nicméně nyní se k tomuto tématu pro agenturu Reuters vyjádřil Matthias Muller, výkonný ředitel společnosti VW, který se tou dobou nacházel na konferenci ve Stuttgartu. Jeho strohé vyjádření se dá přeložit ve smyslu "Nevím o žádném pevném stanovování cen. Zákon o kartelové dohodě velice respektujeme".

Jeho odpověď tak jen navazuje na vyjádření, které k tématu nedávno poskytl Dieter Zetsche, výkonný ředitel Daimleru. Podle jeho slov spolupráce mezi německými automobilkami sloužila jen k dobru zákazníků a nijak jim neubližovala.

Nezbývá tak než počkat, s jakým odhalením přijde vyšetřovací komise EU po raziích ve vedení několika automobilek. Prozatím se však zdá, že vyšetřovatelé EU nemají vůbec nic, o co by mohli svá podezření opřít.

Vytisknout

Diskuze: Kartelová dohoda mezi německými automobilkami? K věci už se vyjádřil i ředitel VW

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Speciální stroj Bloodhound SSC se během prvního veřejného testu pokusí překonat rychlost 200 MPH, tedy cca 322 km/h.

VIDEO: První test speciálu Bloodhound SSC. Pokořit má 1609 km/h, dnes poprvé…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud