Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 28. dubna 2020, 10:50 Google+

Od uvedení modelu Prius v roce 1997 prodala Toyota po celém světě přes 15 milionů vozidel s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Dosavadní prodeje HEV v Evropě přesahují 2,8 miliony kusů a zahrnují 19 různých modelů HEV značek Toyota a Lexus. Více než polovina prodaných vozů Toyota v loňském roce byla hybridní, v zemích západní Evropy to bylo dokonce 63 procent. V Česku tvoří prodeje hybridů u Toyoty 40 procent, u značky Lexus dokonce přes 90 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Celková nabídka vozů Toyota a Lexus s hybridním elektrickým pohonem čítá v globálním měřítku 44 modelů, což zdaleka zastiňuje původního osamoceného vlajkonoše, který i nadále zůstává symbolem brzkého a vizionářského vpádu automobilky do světa masové elektrifikace. 

Rozhodnutí Toyoty vyvíjet hybridní elektrická vozidla padlo před více než 25 lety, kdy Takeši Učijamada vedl vývojový tým pracující na vozidle pro 21. století s cílem snížit emise skleníkových plynů i dalších škodlivých látek. Hybridní technologie dnes výrazně pomáhá snižovat emise CO2, a to tím, že umožňuje řidičům absolvovat i více než 50 procent cesty po městě a okolí v režimu jízdy čistě na elektřinu, tedy s nulovými emisemi, a je tak dostupnou cestou ke zlepšování kvality ovzduší v městských centrech.

První generace modelu Prius se představila v roce 1997, přibližně v době ratifikace Kjótského protokolu, jenž dodal nový impuls celosvětovým environmentálním aktivitám. Dnes se Toyota může pochlubit 15 miliony prodaných hybridních vozů, které významně přispěly k ochraně životního prostředí, neboť samotná hybridní elektrická technologie do dnešních dnů napomohla v globálním měřítku snížit emise CO2 o více než 120 milionů tun oproti srovnatelným vozům s benzínovým motorem.

img-responsive

Toyota představuje nový pětimístný Prius Plug-in Hybrid | foto: Toyota

Toyota se díky své původní vizi stala celosvětovým leaderem mezi automobilkami usilujícími o plnění stále přísnějších emisních předpisů. „Právě díky prodejům našich hybridních vozidel je Toyota na dobré cestě splnit cíl 95 g/km, který platí pro roky 2020 a 2021 v zemích EU, kde jsou předpisy CO2 vůbec nejpřísnější na světě,“ komentuje Matt Harrison, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe (TME). „Naše plně hybridní modely jsou kromě toho neuvěřitelně efektivní, pokud jde o cestování zcela bez emisí po většinu času ve městech,“ dodává Harrison.

Toyota v poslední době zaznamenala prudký nárůst poptávky po svých vozidlech s hybridním elektrickým pohonem společně s tím, jak tuto pokrokovou technologii dokázala spojit s emotivním designem, a to díky nasazení globálních podvozkových platforem TNGA. Nad rámec aktuálního hybridního systému 4. generace pokračuje Toyota ve zdokonalování hybridní technologie s cílem ještě snížit emise a dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva. Z pohledu nejširšího spektra zákazníků na evropských trzích jsou dnes hybridní elektrická vozidla cenově dostupná, dosažitelná a plně vyhovující.

Hybrid je přirozeným předskokanem bateriových elektromobilů a elektromobilů na palivové články

Toyota je stále přesvědčena o tom, že hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou klíčovou součástí širšího mixu elektrifikovaných vozidel budoucnosti, avšak dvě desetiletí zkušeností v oblasti elektrifikace se odrazily ve vlastní strategii prosazování různorodých typů pohonů.

Toyota nabízí různé druhy elektrifikovaných vozidel s cílem snižovat emise v souladu s předpisy, infrastrukturou trhu a v konečném důsledku i s poptávkou zákazníků. Toyota nevěří ve strategii ‚vítěz bere vše‘, ale v budoucnost, kde konkrétní roli hrají různé elektrifikované technologie, jako např. hybridní elektrická vozidla, plug-in hybridy, bateriové elektromobily a elektromobily na palivové články.

„Samozřejmě musíme usilovně pracovat na zlepšování parametrů baterií a snižování nákladů bateriových elektromobilů, což také děláme. Avšak musíme se vyvarovat dalšího postupu bez plánu, dokud nepřekonáme překážky v souvislosti s bateriovými elektromobily a vozy na palivové články. V mezidobí můžeme přispět tím, že i nadále budeme pracovat na hybridní technologii,“ říká Šigeki Teraši, vedoucí manažer společnosti Toyota Motor Corporation.

Díky svým širokým zkušenostem s hybridními elektromobily disponuje firma detailními a přenosnými zkušenostmi s klíčovými technologiemi elektrifikace, které jsou společné všem variantám elektrifikovaných hnacích ústrojí, a má tak dobrou startovní pozici pro elektrifikovanou budoucnost.

Dvě desetiletí nepřetržitého vývoje elektromotorů, baterií a jednotek řízení energie poskytly Toyotě detailní znalosti toho, jak efektivně hospodařit s energiemi a opětovně je využívat, a zákazníkům tak nabízet elektrifikované varianty vozů Toyota a Lexus prostřednictvím hybridů a plug-in hybridů, vozů na palivové články a elektromobilů s bateriovým pohonem.

img-responsive

Lexus | foto: Toyota

V rámci naplňování své vize v Evropě plánuje Toyota do roku 2025 uvést 40 nových nebo modernizovaných elektrifikovaných modelů s různými druhy technologií, včetně nejméně 10 čistých elektromobilů.

Jádrem skladby pohonů budou i nadále vozidla s hybridním elektrickým pohonem v souladu s potřebami zákazníků a s cílem snižovat emise v kombinaci s dalšími typy elektrifikovaných vozidel. Stejné cíle prosazuje Toyota již od uvedení první Toyoty Prius před více než 20 lety s konečným cílem dosahovat nulových emisí v masovém měřítku a udržitelnou cestou.

Vytisknout

Diskuze: Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Růžové auto pro playmate

Růžová auta pro dívky roku časopisu Playboy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud