Peugeot divoce propojuje historii se současností, L500 R HYbrid má na výšku jen metr

ar6, 2. června 2016, 04:00 Google+

500 mil Indianapolis patří k nejslavnějším motoristickým závodům na světě. 30. května 1916 tento podnik vyhrál Dario Resta s Peugeotem L45. Jednalo se tehdy o druhé vítězství Peugeotu během tří let, přičemž v roce 1919 Francouzi zkompletovali hattrick. Právě na tyto výhry nyní automobilka se lvem ve znaku vzpomíná prostřednictvím futuristického konceptu L500 R HYbrid.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot L500 R HYbrid je moderním pojetím slavného závodního typu L45.

Peugeot L500 R HYbrid je moderním pojetím slavného závodního typu L45. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Karosérie L500 R HYbrid patří k tomu nejdivočejšímu, co Peugeot za poslední dobu vyrobil. Na výšku má pouhý jeden metr, sedí však na širokých kolech, vyplňující vystouplé blatníky. Modrá barva odkazuje na historický typ L45, její plynulý přechod v černou je pro změnu prvkem typickým pro dnešní sportovní Peugeoty. Původní vůz také připomíná linie karosérie L500, táhnoucí se od masky chladiče až k aerodynamicky tvarované zádi. Ta je zakončena světly ve tvaru lvích drápů, což je spolu s optikou předních světel z nové 3008 opět odkaz na ryzí současnost.

Protože je L500 R HYbrid určená na závodní okruhy, dbá na co nejintenzivnější splynutí řidiče a stroje. K tomu napomáhá uzavřený interiér, koncipovaný „jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karosérii.“ Uvnitř nemůže chybět i-Cockpit v ultrasportovní variantě, obsahující malý volant a dva hologramy, promítající řidiči důležité informace. A protože původní L45 byla dvoumístná, zatímco L500 je monopost, zprostředkovává přítomnost virtuálního spolujezdce headset pro rozšířenou realitu.

V duchu současnosti se o pohon stará benzínový plug-in hybrid s celkovým výkonem 500 koní a točivým momentem 730 Nm. Soustava je složená ze spalovacího motoru o výkonu 270 koní a dvou elektromotorů – jeden je vpředu a druhý vzadu. L500 R HYbrid váží pouze 1000 kilogramů, a tak se v kombinaci s dokonalou aerodynamikou není co divit, že na 100 km/h vystřelí za 2,5 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot divoce propojuje historii se současností, L500 R HYbrid má na výšku jen metr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Omlazený Hyundai Grand Santa Fe doplňuje standardní Santa Fe.

Omlazený Hyundai Santa Fe přijíždí k českým prodejcům, chybět nebude verze Grand

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud