Hyundai Ioniq přichází v elektrické verzi, ujede méně než konkurence

ar6, 23. února 2016, 03:10 Google+

Hyundai Ioniq je jihokorejská odpověď na dlouhodobý úspěch Toyoty Prius. Nebylo by to ale „velké H,“ kdyby se japonskou konkurenci nepokusilo porazit. A tak se vedle hybridu a plug-in hybridu dočkáme i čistě elektrického modelu, jehož prvotní specifikace a fotografie Hyundai aktuálně zveřejnil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Ioniq přichází také v elektrické verzi, ujede 169 kilometrů.

Hyundai Ioniq přichází také v elektrické verzi, ujede 169 kilometrů. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Ioniq Electric je v zásadě totožný jako Ioniq Hybrid. Stojí na stejné platformě pro hybridní a elektrická vozidla, má dokonce stejnou délku 4470 milimetrů, šířku 1820 milimetrů, výšku 1450 milimetrů i rozvor náprav 2700 milimetrů. První skutečně výraznou změnu tak zaznamenáte až při pohledu na masku chladiče, která je ve jménu aerodynamiky zaslepená. V podstatě tak jde jen o jinak lakovaný segment předního nárazníku.

Světla jsou u vyšší výbavy LED diodová, u nižší mají pouze diody pro denní svícení. Šestnáctialcová kola dostala aerodynamicky optimalizovaný design, ze stejného důvodu je vzadu decentní spoiler. Dá se předpokládat, že základní architektura kabiny zůstane stejná jako u hybridu, proto pouze připomeneme pětipalcovou obrazovku rádia u nižší výbavy N a osmipalcový displej infotainmentu s navigací u vyšší výbavy Q.

Více nás samozřejmě zajímá samotný elektromotor o výkonu 120 koní, jemuž dodává energii lithium-iontová polymerová baterie o kapacitě 28 kWh. Jejím výrobcem je LG, umístěná je pod zadními sedadly. Akční rádius liftbacku je 169 kilometrů, maximální rychlost dosahuje hranice 165 km/h. Základní cena na korejském trhu je 40 milionů wonů (cca 800 000 korun), vyšší výbava Q přijde na 43 milionů wonů (cca 860 000 korun). Prodej začne 6. května.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Ioniq přichází v elektrické verzi, ujede méně než konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

C4 Cactus Rip Curl je novou edicí populárního modelu, přinášející systém Grip Control.

Citroën C4 Cactus se v edici Rip Curl tváří odvážně, skutečnost je ale jiná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud