Emise naftových motorů můžou překročit limit o 110 procent. Schválila to samotná EU

ar5, 5. února 2016, 07:38 Google+

Aféra Dieselgate koncernu VW způsobila poprask ve světě naftových aut. Automobilky se ale nevzdávají a nyní Evropská unie schválila nové ustanovení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logo motorů TDI koncernu Volkswagen.

Logo motorů TDI koncernu Volkswagen. | foto: auto-types.com

Sdílejte článek

Nově mohou dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx. Aby tento návrh neprošel, muselo by se proti němu postavit 376 evropských poslanců, nakonec ale jich bylo jen 317. Výsledkem tak byl verdikt "schváleno".

Dieselová auta mohou nově oficiálně vypouštět v reálném provozu až 0,168 g NOx/km. To je defacto jen o kousek méně, než co povolovala norma Euro 5. Ti z vás, kdo jsou ekologicky zaměření, ale nemusejí propadat panice. Nové ustanovení platí až od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak reálné emise NOx mohou narůst jen o 50 procent oproti laboratorním měřením.

Ke všemu se vyjádřila i organizace ACEA. Podle ní se jedná o důležitý krok, který automobilkám pomůže získat drahocenný čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí.

Vytisknout

Diskuze: Emise naftových motorů můžou překročit limit o 110 procent. Schválila to samotná EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Závodní verze Fordu F-150 Raptor

Závodní divize Fordu míří s F-150 Raptor do pouště

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud