Rinspeed proměnil BMW i8 k nepoznání, jeho Σtos dokáže jezdit i bez volantu

ar6, 18. prosince 2015, 06:10 Google+

Jak moc velká lidská složka by se měla, může nebo musí podílet na ovládání automobilu? Tuto otázku si se stoupajícím trendem autonomních vozidel položil jistě nejeden fanoušek světa aut. A na něco podobného se sám sebe zeptal také Frank M. Rinderknecht, hlavní postava vizionářské automobilky Rinspeed. Jako odpovědí na tuto otázku předvedl koncept Σtos, vycházející z BMW i8.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Překarosované BMW i8 dostalo autonomní řízení, Rinspeed Σtos.

Překarosované BMW i8 dostalo autonomní řízení, Rinspeed Σtos. | foto: Rinspeed

Sdílejte článek

Že žlutozelený koncept vychází právě z mnichovského plug-in hybridu byste na první pohled asi jen těžko poznali. Karosérie vymodelovaná za použití keramických a železných kompozitů vypadá i díky mohutné zadní části skutečně úplně jinak a jedinou připomínkou i8 tak jsou nejspíše přední světla. Tvarování zadních partií nicméně není samoúčelné, protože ukrývají plochu (spolu se střechou je vyrobena z tenkého skla Gorilla) na přistávání dronů. Ty speciálně pro tento stroj vyrobila firma DJI.

img-responsive

Vzadu je přistávací plocha pro drony, Rinspeed Σtos. | foto: Rinspeed

Kromě „přistávací plochy“ je ale vzadu také 12 tisíc LED diod, tvořící nejrůznější obrazce a vzkazy. Desetipaprsková hliníková kola Borbet mají 20 palců a navzdory ekologickému původu vozu obouvají pneumatiky o rozměru 245/45 vpředu a 270/40 vzadu. Nahoru se otvírající dveře mají místo konvenčních zrcátek kamery, čímž se nenápadně přesunujeme do interiéru.

Právě na něm se Rinderknecht vyřádil úplně nejvíc. Tam, kde ještě nedávno byly relativně konvenční tvary BMW, jsou dnes dvě zahnuté 21,5palcové ultra HD obrazovky, doplněné ještě jedním displejem na středové konzoli. Rozhraní všech tří displejů má na svědomí Harman, přičemž ovládání probíhá hlasem, gesty, dotykem nebo úplně konvenčně přes tlačítka.

Dalším naprosto unikátním prvkem je volant od ZF TRW, který vyjíždí z panelu za ním. Σtos totiž nabízí autonomní řízení, takže „ztrácející se“ volant vylepšuje komfort řidiče ve chvíli, kdy vůz nemusí ovládat. Vedle něj se pak do sedaček s panoramatem San Francisca usadí už jen jeden spolujezdec. Dokonalý přehled o okolí dopřává osm exteriérových HD kamer, zatímco přesný čas ukazují hodinky Patravi Traveltec od Carla F. Bucherera, vystupující po nastoupení do vozu z palubní desky. A pokud máte rádi při jízdě určitou teplotu, můžete si ji (vedle dalších funkcí) nastavit pomocí chytrého telefonu nebo hodinek.

Pohonné ústrojí 4761 mm dlouhého konceptu zůstalo i po výše zmíněných úpravách nezasaženo. To znamená zážehovou patnáctistovku TwinPower Turbo v kombinaci s elektromotorem o celkovém výkonu 362 koní a točivém momentu 570 Nm. Lithium-polymerové baterie mají kapacitu 7 kWh, což stačí na asi 37 bezemisních kilometrů. Stokilometrovou rychlost pokoří Σtos za 4,4 sekundy a rozjede se až na 250 km/h.

Na projektu kromě Rinspeedu pracovalo ještě několik dalších firem a jejich snažení uvidí poprvé návštěvníci elektrotechnického veletrhu CES v Las Vegas. Ten se koná v lednu. Zajímavé je, že poprvé za dlouhou dobu se nový model švýcarského výrobce představí jinde než v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Rinspeed proměnil BMW i8 k nepoznání, jeho Σtos dokáže jezdit i bez volantu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Pseudoterénní verzi poznáte i díky oplastování, Volkswagen Caddy Alltrack.

Volkswagen Caddy Alltrack míří do showroomů, na drsňáka si jen hraje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud