Kauza Dieselgate u Volkswagenu - Evropské zákazníky nikdo neodškodní!

ar5, 23. listopadu 2015, 08:39 Google+

Volkswagenu se povedlo s aférou Dieselgate provést snad největší skandál za celou automobilovou historii a o to víc vás asi zarazí, k čemu se teď VW odhodlal.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q7 3.0 TDI (2015)

Audi Q7 3.0 TDI (2015) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Zatímco v USA se ze strany VW rozjel program "Goodwill Package", jenž poškozeným majitelům s dotčenými vozy s motory TDI daruje platební kartu Visa přednabitou na 500 dolarů a pětisetdolarovou kartu, použitelnou k nákupu v dealerstvích Volkswagenu, v Evropě nedostanou majitelé těch samých aut ani korunu.

Koncern Volkswagen tak pouze doplatí daňové rozdíly, vyplývající ze zvýhodnění nízkoemisních modelů na některých trzích. V přepočtu 8,5 milionů evropských majitelů si tak asi musí říkat, proč sakra nebydlí v Americe. Tam by se o ně Volkswagen postaral mnohem lépe a víc by si svého zákazníka vážil.

Další malou ranou do znaku VW je i fakt, že problémy s falšováním emisí má i třílitrový šestiválec TDI. Ten je umístěn v 75 tisících autech od Volkswagenu, Audi a Porsche a jezdí... ano, po amerických silnicích. Volkswagen ale trvá na tom, že pomocné zařízení AECD je v Evropě zcela legální a nepovažuje ho za problematické, a to ani v USA. Prý se jedná o pouhý administrativní problém a dotyčná "technologie" má zajišťovat, aby katalyzátor, po nastartování studeného motoru, rychle dosáhl své provozní teploty.

Vytisknout

Diskuze: Kauza Dieselgate u Volkswagenu - Evropské zákazníky nikdo neodškodní!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Alpina B5 Bi-Turbo a verze Touring

Alpina B5 Bi-Turbo (2016) je venku. Nabídne ohromnou porci výkonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud