Má smysl nabíjet plug-in hybrid, když si skočíte do "Mekáče" na svačinu?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 3. ledna 2022, 14:07 Google+

V případě čistě elektrických automobilů asi není co řešit. Z mé zkušenosti vím, že když je někde volný nabíjecí stojan a já tam budu třeba jen pár minut, tak toho musím využít. Jak je to ale v případě plug-in hybridů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota RAV4

Toyota RAV4 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Běžný dobíjecí stojan dokáže dodat elektromobilu okolo 50 kWh. Což odpovídá dojezdu slušně přes 200 km. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný český řidič najede denně přibližně 40 km, stačí mu strávit u stojanu 15 minut denně. Takže ranní káva cestou do práce a má vystaráno.

Jak je to ale u plug-in hybridů?

Když pomineme pár prémiových značek a Mitsubishi, které umí i u plug-in hybridů nabíjet skutečně rychle, tak běžný hybrid do zásuvky se umí nabíjet pouze v rozmezí od 3,5 do 7 kW, což skutečně není mnoho. My jsme vyzkoušeli zásuvkového hybrida od Toyoty. Toyota RAV4 Plug-in hybrid umí z 22 kW nabíjecího stojanu přes kabel Mennekes typ 2 dobíjet výkonem 6,6 kW, čímž se řadí mezi ty lepší běžné plug-in hybridy.

img-responsive

Toyota RAV4 | foto: Petr Boháč

S RAVkou jsem přijel k nabíjecímu stojanu ČEZ, který se nachází u McDonaldu na ulici Kbelská. Toyotu jsem dal nabíjet a šel na svačinu. Vystátí fronty a snězení svačiny mi zabralo celkem 27 minut, během kterých se do zcela prázdné baterie dobilo pouhých 2,95 kWh, což dle palubního počítače stačilo k dojezdu 11 kilometrů. Tudíž aby takové auto bylo schopné čistě na elektřinu ujet průměrnou denní vzdálenost, musel bych takových návštěv absolvovat 4.

Z toho vyplývá, že takovýto typ vozu má smysl dobíjet doma přes noc a nebo, pokud je možnost, tak třeba v práci, kde se baterie dobije pohodlně do 100 % a navíc i za nižší cenu, než u veřejného nabíjecího stojanu.

Vytisknout

Diskuze: Má smysl nabíjet plug-in hybrid, když si skočíte do "Mekáče" na svačinu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Kamiq Scoutline

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI Scoutline - menší a dražší, než Scala, co je lepší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud