Je Audi Q5 nejlepší kompaktní SUV na trhu? Český ceník hodně napoví

ar6, 27. prosince 2016, 17:08 Google+

Audi bylo jednou z mála automobilek, která všechny své hlavní podzimní novinky představila na pařížském autosalonu. Jednou z nich byla i druhá generace SUV Q5, na první pohled těžko rozeznatelná od předchůdce. Pod kabátkem jde ale o úplně jiné auto, které navíc ještě před koncem roku přichází na náš trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Druhá generace Audi Q5 vstupuje na český trh.

Druhá generace Audi Q5 vstupuje na český trh. | foto: Audi

Sdílejte článek

Platforma MLB, hmotnost nižší až o 90 kilogramů, nové technologie, včetně digitální přístrojové desky, a větší vnitřní prostor. To je ve zkratce Audi Q5 druhé generace, jehož design na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že tohle je opravdové SUV se čtyřmi kruhy. Z dálky variace na předchůdce, z blízka pro změnu zmenšená Q7. Není to na škodu, vůz si s maskou chladiče Singleframe, typickým tvarováním předních světlometů nebo do boků zasahujícím víkem kufru uchovává svou vlastní identitu. Nechybí samozřejmě moderní technologie, světla Matrix LED přijdou na 54 300 korun, virtuální přístrojová deska na dalších 14 300 korun a navigace MMI plus s 8,3palcovou obrazovkou, CD/DVD mechnikou a online službami stojí astronomických 73 500 korun. K tomu stačí připočíst několik desítek tisíc za asistenční systémy (například samočinné parkování, sledování dopravy za vozidlem a hlídání mrtvého úhlu) nebo 55 800 korun za vzduchový podvozek a je klidně možné se dostat na cifru blízkou dvěma milionům korun.

Technické údaje

  2.0 TFSI quattro 2.0 TDI 2.0 TDI quattro 2.0 TDI quattro
Výkon: 185 kW 110 kW 120 kW 140 kW
Toč. moment: 370 Nm 320 Nm 400 Nm 400 Nm
Převodovka: 7 S tronic 6 MT 7 S tronic 7 S tronic
Zrychlení: 6,3 s 9,7 s 8,9 s 7,9 s
Max. rychlost: 237 km/h 206 km/h 211 km/h 218 km/h
Spotřeba: 6,8 l/100 km 4,5 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 km
Rozměry: 4663 x 1893 x 1659 mm
Rozvor: 2819 mm
Kufr: 550/1550 l

Zpátky ale k základní nabídce německé automobilky. Ta zatím zahrnuje jen čtveřici motorů, všechny mají čtyři válce, turbodmychadlo a dvoulitrový objem. Jediným benzínem je tady TFSI s výkonem 185 kW (252 k). Ten má standardně pohon všech kol a převodovku S tronic. Pak následují už jen turbodiesely TDI s výkonem postupně 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Nejslabší má pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku, dva silnější využívají pohonu všech kol quattro a dvouspojkové převodovky S tronic. V budoucnu dojde i na šestiválce, ostatně jejich přítomnost avizovalo Audi již při premiéře. Mělo by jít o třílitrové TDI o výkonu 210 kW (286 k), samozřejmě s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.

Ceník - Audi Q5

  Q5 Sport Design
2.0 TFSI quattro S tronic (185 kW) 1 396 900 Kč 1 452 900 Kč 1 452 900 Kč
2.0 TDI (110 kW) 1 071 900 Kč 1 127 900 Kč 1 127 900 Kč
2.0 TDI quattro S tronic (120 kW) 1 218 900 Kč 1 274 900 Kč 1 274 900 Kč
2.0 TDI quattro S tronic (140 kW) 1 254 900 Kč 1 310 900 Kč 1 310 900 Kč

O příplatkové výbavě byla částečně řeč, v základu pak čekejte šest airbagů, přednárazový systém, dešťový a světelný senzor, úchyty Isofix a Top Tether, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, všechny okna v elektrice, automatickou klimatizaci, rádio MMI radio plus se sedmipalcovým displejem, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, multifunkční kožený volant, střešní ližiny, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Provedení sport a design mají navíc 18palcová litá kola, specifické vnější designové prvky, hliníkové doplňky interiéru, sportovní sedadla (pouze sport) nebo ambientní osvětlení interiéru (pouze design).

Vytisknout

Diskuze: Je Audi Q5 nejlepší kompaktní SUV na trhu? Český ceník hodně napoví

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang s vidlicovým osmiválcem může být brzy minulostí.

Petrolheadská auta jsou na vymření a dalším na ráně je osmiválcový Mustang.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud