Zmodernizovaný Renault Clio přichází na trh, nabídkou se vyrovná Fabii

ar6, 1. srpna 2016, 17:51 Google+

Za 26 let se ve světě prodalo přes 13 milionů Renaultů Clio, což mimo jiné svědčí o tom, jak moc důležitý je tento model pro francouzskou automobilku. Proto se facelift aktuální čtvrté generace, představené před čtyřmi roky, nesl spíše v decentním duchu. Teď omlazené Clio vstupuje na český trh, chybět nebude ani sportovní provedení RS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na český trh míří omlazený Renault Clio, nechybí verze RS Trophy.

Na český trh míří omlazený Renault Clio, nechybí verze RS Trophy. | foto: Renault

Sdílejte článek

Design čtvrtého Clia je pohledný i po 48 měsících od jeho premiéry, designéři Renaultu tak měli výrazně usnadněnou práci. Jejich pozornost tak byla upřena především na světlomety, které mohou mít nově technologii LED Pure Vision. Doplněny jsou LED diodami pro denní svícení a zadními LED světlomety, v nižších výbavových verzích nicméně stále zůstávají halogeny. Ze série menších úprav jsou přepracované nárazníky, nová maska chladiče a rozšířená nabídka laků a litých kol. Kabina je oproti dřívějšku kvalitnější, výraznějších designových změn ale nedoznala. Důležitějších jsou multimédia, reprezentovaná dvěma infotainmenty, respektive audiosystémem Bose se sedmi reproduktory. Chybět v nabídce pochopitelně nebude sportovní Clio RS, které má full-LED světlomety standardně, a to včetně diodových reflektorů RS Vision ve tvaru šachovnice v nárazníku, suplující mlhová, obrysová a potkávací světla, respektive prosvěcování do zatáček. Vzadu nechybí difuzor a dvojitá koncovka výfuku, kola mají 17, respektive 18 palců u provedení Trophy.

Paleta pohonných jednotek začíná u atmosférické dvanáctistovky o výkonu 55 kW (75 k) s pětistupňovou manuální převodovkou. Dále už jsou k dispozici výhradně přeplňované jednotky, jejichž nabídka začíná o devítistovky TCe o výkonu 66 kW (90 k) s manuální pětistupňovou převodovkou, funkcí overboost a volitelným paketem eco2 (start & stop a rekuperace brzdné energie). Následuje nová dvanáctistovka TCe o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a balíčkem eco2. Turbodiesely dCi mají shodně objem 1.5 litru, balíček eco2 a manuální převodovku. U verzí s výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k) má pět stupňů, u nového provedení s výkonem 81 kW (110 k) pak šest stupňů. Sportovní verze RS má pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší model má 147 kW (200 k), silnější Trophy potom 162 kW (220 k).

Technické údaje

  1.2 16V 0.9 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Výkon:  55 kW 66 kW 88 kW 88 kW 147 kW 162 kW 55 kW 66 kW 81 kW
Toč. moment: 107 Nm 140 Nm 205 Nm 205 Nm 260 Nm 260 Nm 200 Nm 220 Nm 260 Nm
Převodovka:  5 MT 5 MT 6 MT 6 EDC 6 EDC 6 EDC 5 MT 5 MT 6 MT 
Zrychlení:  14,5 s 12,9/12,2 s 9,0 s 9,2 s 6,7 s 6,5 s 14,3 s 12,0 s 11,2 s
Max. rychlost:  167 km/h 178/180 km/h  199 kmh 199 km/h 230 km/h 235 km/h 168 km/h 180 km/h 194 km/h
Spotřeba: 5,6 l 5,0/4,7 l 5,3 l 5,4 l 5,9 l 5,9 l 3,3 l 3,3 l 3,5 l
Délka: 4062 mm (4 267 mm)
Šířka: 1732 mm
Výška:  1448 mm (1445 mm)
Rozvor:  2589 mm
Kufr:  300 l (443/1380 l)

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro verzi eco2, údaje v závorce pro karosérii Grandtour.

Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, kartu Renault, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, černé střešní ližiny (kombi), černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Advantage přidává manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB, Bluetooth, hands-free a aplikacemi pro chytré telefony, kožený volant a kliky a kryty zrcátek v barvě karosérie. Stupeň Limited disponuje navíc infotainmentem a navigací Media Nav s rádiem (6 reproduktorů, MP3, USB), Bluetooth a hands-free, mlhovkami, lesklými černými kryty zrcátek a 16palcovými litými koly.

Ceník - Renault Clio 2017

  Life Advantage Limited Intens RS RS Trophy
1.2 16V (55 kW) 234 900 Kč 254 900 Kč 274 900 Kč ---------- ---------- ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- 284 900 Kč 304 900 Kč ---------- ---------- ----------
0.9 TCe eco2 (66 kW) ---------- ---------- ---------- 334 900 Kč ---------- ----------
1.2 TCe (88 kW) ---------- ---------- 329 900 Kč 359 900 Kč ---------- ----------
1.2 TCe EDC (88 kW) ---------- ---------- 359 900 Kč 389 900 Kč ---------- ----------
1.6 TCe (147 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 584 900 Kč ----------
1.6 TCe (162 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč
1.5 dCi (55 kW) ---------- 326 900 Kč 346 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 376 900 Kč 406 900 Kč ---------- ----------
1.5 dCi (81 kW) ---------- ---------- ---------- 426 900 Kč ---------- ----------

Poznámka: Příplatek za karosérii kombi činí 15 000 korun, nelze u modelů RS.

Nejvyšší výbava Intens má dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vzadu, hands-free kartu Renault, automatickou klimatizaci a přední světla LED Pure Vision. Donedávna dostupná výbava GT Line je nyní dodávána ve formě paketu pro exteriér nebo dohromady pro exteriér i interiér. Exteriérový paket je k dispozici pro výbavy Advantage a Intens, oba dohromady pak výhradně pro Intens. Tím se mimo jiné dostáváme také k provedení RS, které základní výbavou navazuje na nejvyšší linii Intens. Oproti ní má navíc aerodynamický bodykit karosérie s předním nárazníkem ve stylu formule 1, difuzorem a zadním spoilerem, 17palcová litá kola, sportovní sedadla s čalouněním látkou a koženkou, podvozek Sport, diferenciál s elektronickou funkcí omezení svornosti, systém rychlého podřazení o víc stupňů v manuálním režimu, Launch Control nebo přídavné LED světlomety RS Vision. Provedení RS Trophy pak přidává 18palcová litá kola s červenými brzdovými třmeny, výfuk Akrapovič a podvozek Cup Trophy. Na závěr se sluší doplnit, že novinku lze objednávat od dnešního dne, fyzicky se první vozy objeví v polovině září.

Vytisknout

Diskuze: Zmodernizovaný Renault Clio přichází na trh, nabídkou se vyrovná Fabii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ostrý Renault Twingo GT

Těšíte se na Twingo RS? Neměli byste

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud