Omlazený Lexus GS má tři pohonné jednotky, pod milion se nedostane

ar6, 30. ledna 2016, 14:50 Google+

Maska ve tvaru vřetene a LED diody denního svícení, připomínající písmeno L. To jsou hlavní sjednocovací prvky všech nových Lexusů. Nevyhnul se jim ani sedan GS, který se v loňském roce podrobil modernizaci. Nyní se vydává na český trh a nabídne hned tří různé pohonné jednotky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Lexus GS vstupuje na trh v celkem třech variantách.

Omlazený Lexus GS vstupuje na trh v celkem třech variantách. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Vzhledové změny v podobě přepracovaných nárazníků, již zmiňované masky a nové optiky světel vpředu (s technologií Bi-LED) i vzadu vyústily v prodloužení karosérie na 4880 milimetrů. Uvnitř je kromě dekorů (dřevo nebo hliník) a barev čalounění novinkou především 12,3palcový displej multimediálního systému s rozhraním HMI. Důležité provozní informace, včetně dat z balíčku Lexus Safety System+ (obsahuje adaptivní světla, adaptivní tempomat, přednárazový systém, rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v pruzích), se před řidiče promítají na head up displej.

Pod kapotou najdeme jednu zážehovou a hned dvě hybridní pohonné jednotky. Za konvenční motory je tu provedení 200t s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min. Zadní kola v tomto případě pohání osmistupňová převodovka Sport Direct Shift. Slabším ze dvou hybridů je model 300h se systémovým výkonem 223 koní (spalovací motor má 181 koní a 221 Nm, elektromotor má 143 koní), pohonem zadních kol a automatem E-CVT. GS 450h má celkově 345 koní (spalovací motor má 296 koní a 352 Nm, elektromotor má 200 koní), pohon zadních kol a automat E-CVT. V obou „hybridních případech“ se o přísun elektrické energie starají nikl-metal hybridové akumulátory.

Technické údaje

  GS 200t GS 300h GS 450h
Výkon: 245 k 223 k 345 k
Toč. moment: 350 Nm NA Nm NA Nm
Převodovka: 8 AT E-CVT E-CVT
Zrychlení: 7,3 s 9,0 s 5,9 s
Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h 250 km/h
Spotřeba: 7,9 l/100 km 4,8 l/100 km 6,0 l/100 km

Základní výbava Comfort obsahuje deset airbagů, včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, DVD přehrávačem a audiosystémem s dvanácti reproduktory, v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný kožený volant, bezklíčkové otevírání a startování, volič jízdních režimů, LED mlhovky, LED diody denního svícení, Bi-LED přední světla a 17- či 18palcová litá kola.

Comfort Plus má navíc infotinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací a vyhřívaná přední sedadla. Z něj potom vychází provedení Comfort Plus Leather, disponující dále koženým čalouněním a vyhříváním/odvětráváním předních sedaček, a Comfort Plus Safety, který dostal adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, sledování provozu za vozidlem, automatické přepínání světel a monitorování slepého úhlu. Comfort Plus Safety Leather má oproti modelu Plus Safety kožené čalounění a vyhřívání/odvětrávání předních sedadel.

Ceník - Lexus GS 2016

  GS 200t GS 300h GS 450h
Comfort 1 188 000 Kč 1 223 000 Kč 1 423 000 Kč
Comfort Plus 1 274 000 Kč 1 309 000 Kč 1 509 000 Kč
Comfort Plus Leather 1 369 000 Kč 1 404 000 Kč 1 604 000 Kč
Comfort Plus Safet 1 317 000 Kč 1 352 000 Kč 1 552 000 Kč
Comfort Plus Safety Leather 1 412 000 Kč 1 447 000 Kč 1 647 000 Kč
F Sport 1 540 000 Kč 1 590 000 Kč 1 850 000 Kč
F Sport Top 1 625 000 Kč 1 675 000 Kč 1 935 000 Kč
Luxury 1 582 000 Kč 1 632 000 Kč 1 832 000 Kč
Luxury Top 1 652 000 Kč 1 702 000 Kč 1 902 000 Kč

Provedení F Sport má oproti GS Comfort navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v šestnácti směrech pro řidiče a deseti pro spolujezdce s vyhříváním a odvětráváním, upravený volič jízdních režimů, vnější a vnitřní stylistické doplňky F Sport, adaptivní odpružení a 19palcová litá kola. F Sport Top disponuje dále audiosystémem Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displejem, vyhřívaným volantem a kartovým klíčem.

Model Luxury také vychází z výbavy Comfort, oproti níž má navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v osmnácti směrech se stavitelnými opěrkami hlav, ramenními a bočními polštáři a vyhříváním a odvětráváním, semi-anilinové kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla, automatickou třízónovou klimatizaci, dřevěné obložení palubní desky i volantu, upravený volič jízdních režimů, sluneční clony, kartový klíč, adaptivní odpružení a 18palcová litá kola. Luxury Top přidává audiosystém Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displej a obložení dveří a palubní desky hodnotnějším dřevem.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Lexus GS má tři pohonné jednotky, pod milion se nedostane

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud