SEAT je připraven na budoucnost automobilů

ar5, 14. ledna 2015, 16:04 Google+

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj, nastínil výzvy, jimž bude čelit automobilový průmysl v následujících několika letech, na druhém ročníku setkání „SEAT Encuentros“, které se konalo v Madridu. Dr.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Rabe ve svém proslovu s titulem „SEAT – vize budoucnosti pro automobilový průmysl“ před skupinou předních podnikatelů, politiků a zástupců institucí uvedl, že automobilky se v současnosti zabývají třemi hlavními prioritami: „snižováním emisí CO2, technikou propojení vozidel se svým okolím a vylepšováním aktivní a pasivní bezpečnosti“.

Dr. Rabe poukázal na některé úspěchy značky SEAT v těchto oblastech. Například: „SEAT v období od roku 2006 do roku 2014 snížil emise CO2 o 21 %, zčásti díky inovacím, mezi něž patří optimalizace motorů, vylepšená aerodynamika a lehčí konstrukce vozidel.“ Dále uvedl, že SEAT již prodává vozidla na stlačený zemní plyn (Leon TGI a Mii Ecofuel) a disponuje technickým know-how k tomu, aby mohl nabízet elektromobily, jakmile nastanou příznivé podmínky na trhu. Dr. Rabe oznámil, že SEAT vybaví své budoucí modely novými systémy v oblasti konektivity, a zmínil rovněž nové bezpečnostní asistenční systémy. Kompletní aktuální produktová řada vozidel SEAT je držitelem pětihvězdičkového hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP.

Člen představenstva, zodpovědný za výzkum a vývoj, vysvětlil, že tato technická řešení vyvíjí Technické středisko SEAT a vyzdvihl jeho úlohu v podporování inovací v automobilovém průmyslu ve Španělsku. SEAT navrhuje a vyvíjí své vozy v tomto středisku, které je umístěno v areálu závodu Martorell. Technické středisko, jediné svého druhu ve Španělsku a v jižní Evropě, letos slaví 40 let od svého založení. „SEAT je největším průmyslovým investorem v oblasti výzkumu a vývoje ve Španělsku a díky Technickému středisku jsme plně připraveni čelit budoucím výzvám v automobilovém průmyslu,“ uvedl Dr. Rabe. SEAT v uplynulých pěti letech investoval více než 1,4 miliardy eur do výzkumu a vývoje.

SEAT otevře více než 100 nových showroomů v roce 2015

Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, na setkání vyzdvihl loňské provozní ukazatele, přičemž oznámil, že závod Martorell uzavřel rok 2014 s celkovým počtem 442 677 vyrobených vozidel, což znamená nárůst o 13,5 % v porovnání s rokem 2013. Je to pátý meziroční nárůst v řadě a největší objem výroby v Martorellu, dosažený od roku 2002. V porovnání s rokem 2013 bylo vyrobeno o 52 629 vozů více. Martorell je kromě toho závodem, který v roce 2014 vyrobil ve Španělsku největší počet automobilů. Stackmann zdůraznil, že „díky zvýšení výroby jsme v uplynulém roce přijali více než 800 dočasných pracovníků a od ledna se 350 těchto pracovníků stalo stálými zaměstnanci“. Dále uvedl: „Do roku 2015 vstupujeme s optimismem. Plánujeme otevřít více než 100 showroomů, z toho 90 % v Evropě, a naším cílem je upevnit růst prodeje z uplynulých dvou let.“

Stackmann rovněž zdůraznil důležitost „perspektivní a ambiciózní průmyslové politiky, zaměřené na podporu inovací, techniky a vzdělávání“ a vyslovil přání, aby vznikla „pevná aliance mezi veřejnou správou, firmami a odbory“, která umožní zvládnout výzvy v automobilovém průmyslu.

Ke kulatému stolu usedl také Miguel Sebastián, bývalý ministr průmyslu, turistického ruchu a obchodu, který přispěl svou vizí budoucnosti automobilového průmyslu poukázáním na potřebu spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem, aby byly zajištěny nepřerušované investice do inovací.

Vytisknout

Diskuze: SEAT je připraven na budoucnost automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

honda nsx

Nedávno představená Honda NSX přijede i v ostré verzi Type-R!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud