Leon posílil prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí 2014

ar2, 9. dubna 2014, 11:34 Google+

SEAT zvýšil prodej během prvního čtvrtletí letošního roku o 7,3 %. Španělská značka dodala celkem 93 400 vozů, o 6300 více než ve stejném období roku 2013. Leon byl s nárůstem o 60,1 % hlavní hnací sílou pozitivního vývoje prodeje značky SEAT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

V prvních třech měsících dodal SEAT 34 600 vozů Leon, o 13 000 více než v prvním čtvrtletí 2013 (21 600 vozů). Kombi Leon ST, které je na trhu od konce uplynulého roku, zaznamenalo 8000 dodaných vozů. K nárůstu prodeje přispěl rovněž vyšší prodej modelu Toledo (+28,1 %; celkem 4700 vozů) a Alhambra (+14,1 %; celkem 5200 vozů). 

 Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil skutečnost, že „po velmi pozitivním roce 2013 pokračoval rostoucí trend prodeje i v prvním čtvrtletí letošního roku. Hnacím motorem našeho růstu v roce 2014 bude i nadále mírné oživení na hlavních evropských trzích a především úspěch Leonu“. Dr. Andreas Offermann, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing, řekl, že „Německo, Velká Británie a střední a východní Evropa patří mezi trhy, které nejvíce přispěly k vysokému počtu dodaných vozů“, a dodal, že „uvedení nového Leonu ST překonalo všechna očekávání. Stal se již klíčovým modelem v naší nabídce“.  

Prodej značky SEAT v západní Evropě v prvním čtvrtletí vzrostl o 7,8 % (73 300 vozů; 68 000 vozů v 1. čtvrtletí 2013), což znamená tržní podíl ve výši 2,3 %. Na svém hlavním trhu, v Německu, dodal SEAT 19 000 vozů (2013: 16 600 vozů), o 14,8 % více, a patří na něm mezi deset nejprodávanějších značek. SEAT rostl rovněž ve Španělsku (+0,4 %; celkem: 17 200 vozů) a ve Velké Británii, kde v uplynulém roce dosáhl nejvyššího prodeje ve své historii. Celkem 13 900 vozů, prodaných na britských ostrovech v prvním čtvrtletí (2013: 11 500 vozů), představuje enormní nárůst o 21,0 %. SEAT vylepšil své prodejní statistiky také ve Francii (+4,6 %; celkem: 6000 vozů) a téměř zdvojnásobil svůj odbyt v Portugalsku (+88,6 %; celkem: 1300 vozů). 

Ve střední a východní Evropě stoupl prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí o 85,6 % na 5700 vozů (2013: 3100 vozů). Hlavním trhem v této oblasti je Česká republika, kde bylo dodáno 1750 vozů (+123,5 %).  Rodina modelů Leon se i nadále rozrůstá V letošním roce se bude nabídka vozů SEAT dále rozrůstat především v rámci rodiny Leon. CUPRA, nejvýkonnější model v historii značky SEAT, je po svém představení na Ženevském autosalonu již v prodeji a v dubnu se u prodejců objeví Leon ST 4Drive s pohonem všech kol. Koncem roku přijde na trh Leon X-PERIENCE, rodinná verze ve stylu crossoveru. 

Ve druhém čtvrtletí začnou prodejci nabízet Mii by MANGO, speciální verzi elegantního městského vozu SEAT, vytvořenou ve spolupráci s barcelonskou módní značkou. 


Vytisknout

Diskuze: Leon posílil prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí 2014

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford Focus

Nový Ford Focus Sedan: oficiálně odhalen!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud