Pět hvězdiček pro novou Zafiru!

Zafira | foto: General Motors

Nový Opel Zafira získal v zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP maximální ocenění - pět hvězdiček!

Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.

Také za bezpečnost převážených dětí získala Zafira skvělé čtyřhvězdičkové hodnocení. A Zafira je velmi ohleduplná i vůči chodcům - již nyní plní přísné bezpečnostní normy týkající se minimalizace rizika poranění chodce při případném střetu, které v Evropské unii vstoupí v platnost až v říjnu 2005.

"Bariérové testy Euro NCAP jenom znovu potvrdily, že nová Zafira poskytuje všem svým pasažérům skutečně špičkovou ochranu," komentuje výsledky uznávaných bezpečnostních zkoušek Hans H. Demant, generální ředitel společnosti Adam Opel AG. "Ovšem stejně důležitá jako pasivní bezpečnost je pro nás i bezpečnost aktivní, což v praxi znamená, že všechny naše modely mají špičkové jízdní vlastnosti a jsou skvěle ovladatelné, takže i v kritických situacích je má řidič spolehlivě pod kontrolou. Vždy je totiž samozřejmě lepší se nehodě vyhnout, než řešit její následky! A přesně v duchu této filozofie jsme uvedli například sofistikované interaktivní podvozky IDSPlus nebo adaptivní světlomety AFL."

Systém SAFETEC zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti

Perfektní ochranné vlastnosti Zafiry jsou do značné míry zásluhou její pevnostně optimalizované karoserie. Při čelním nárazu se deformační energie maří ve speciálně vytvořených deformačních zónách, které leží před vlastním prostorem pro cestující, jež je definován velni pevným skeletem. Při nárazu do boku vozu se deformační síly rozvádějí předem vytvořenými silovými cestami do celé struktury karoserie.¨

Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada sofistikovaných technologií pomáhá řidiči předejít nehodě - k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd.

Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech.

Text a foto: Opel

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy