Ženeva: Seat León Prototype

Leon | foto: Import Volkswagen Group

Automobilka Seat představí na ženevském autosaloně studii nového Setau León prototype, jenž poodhaluje tvář nové generace Leónu.

Už tato studie Leónu se vyznačuje ještě více sportovními rysy, kterými disponuje i současná verze modelu. Ženevský koncept rozvíjí sportovní styling současného produkčního modelu, na karoserii i v interiéru lze však vystopovat řadu prvků, se kterými se v roce 2000 poprvé představil koncept Salsa.

Po modelech Altea a Toledo bude nový León třetím reprezentantem nové modelové generace automobilky SEAT. León Prototype kombinuje sportovní image, blížící se vozům kupé, s prostorem a komfortem sedanů této třídy. Při délce 4343 mm nabídne León Prototype dostatek místa pro pohodlné cestování i na zadních sedadlech a přitom se díky kompaktním vnějším rozměrům pohybuje hbitě i rušnými centry měst.

I když León Prototype má čtyřdveřovou karoserii, jeho profil připomíná spíše vozy kupé. Tento pocit umocňuje i tvar zadních oken a „neviditelné“ kliky zadních dveří. Rozměrné víko zavazadlového prostoru v zádi je klíčem k příjemné versatilitě.

Interiér Leónu Prototype je pojatý jako 2+2 místný, přičemž ale každé sedadlo nabízí dostatek místa i vzrostlým pasažérům, a to i přesto, že vůz je poměrně nízký.

K pohonu studie León Prototype zvolili jeho tvůrci turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI o výkonu
147 kW/200 k při otáčkách 5100 min-1 až 6000 min-1. Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou automatickou převodovku DSG na přední devatenáctipalcová litá kola obutá do pneumatik rozměru 265/30 R19. León Prototype dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 6,9 s a jeho maximální rychlost činí 236 km/h.

Kromě sportovního designu a dynamických vlastností jsou pro León Prototype příznačné také nejmodernější technologie. Na cestu si vůz svítí adaptivními bi-xenonovými světlomety, prostor kolem vozu sledují čtyři kamery – tři jsou umístěné na karoserii (na kapotě motoru, ve zpětném zrcátku na straně řidiče a ve třetím brzdovém světle), čtvrtá je umístěn v modulu interiérového osvětlení vpředu u stropu vozu. Obraz z kamer se přenáší na dva separátní monitory.

Pod sedadlem spolujezdce je uložený DVD přehrávač propojený s interiérovými monitory, což ocení zejména mladí pasažéři.

Text a foto: Import Volkswagen Group

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy