Pojďme si finalisty představit v krátkých medailoncích. Všechna auta jsme podrobně rozebrali v dřívějších článcích, odkazy na ně najdete v každém medailonku. Jejich pořadí v článku je abecední, nikoliv průběžné.
Alfa Romeo MiTo
Tento malý hatchback je jednou ze dvou náhrad zastarávající Alfy 147. Malý sportovní hatchback se vyznačuje okouzlujícím designem a podle všech zpráv i sportovně naladěným podvozkem. Slunná Itálie má zase po čem toužit.
Citroën C5
Dlouholetý zástupce Citroenu ve střední třídě se letos dočkal své nejnovější inkarnace. Přinesl nový, svěži design a k houpavým a pohodovým jízdním vlastnostem přidal trochu sportovnějšího koření.
Ford Fiesta
Čerstvý závan do stojatých vod malých aut. Oproti MiTu by měl být levnější, ale nabízí přinejmenším stejně pěkný design. Půjde o jeden z nejkrásnějších malých hatchbacků.
Vauxhall/Opel Insignia
Velká naděje Opelu přináší zbrusu nové designové pojetí. Trochu nijaká starší Vectra čekala na svého nástupce jako na smilování a ten přišel se jménem Insignia. Právě on ovlivní i vzhled nové Astry.
Renault Mégane
I nová generace Méganu je speciální pro svůj inovativné design. Zásadní model Renaultu hraje na úplně jinou notu než jeho předchůdce, oproti dřívejším hranám je mnohem oblejší. Ladnsot se táhne i interiérem.
Škoda Superb (test naleznete zde)
Škoda vkládá do svého nového manažerského modelu velké naděje. Neokoukaný design, zajímavá řešení, z nichž nejproflánkutější je dvojité otevírání dveří a přinejmenším stejný prostor jako v minulé generaci, je tohle recept na úspěch?
Volkswagen Golf VI
Asi nejočekávanější novinka tohoto roku. Od předchozí geenrace se neliší o nic víc než sám musí, to ale při kvalitnách "pětky" není na škodu. Designová řešení přebírá ze sportovního Scirocca.