„Nápad se zrodil v hlavě motoristického nadšence a ředitele Pražského rallysprintu Petra Mihuleho. Měl pro Commerz racing dokonce sehnané WRC, Ford Focus od jedné švédské stáje, ale bylo to bez servisu, a tak jsme zvolili jinou variantu,“ objasňuje Jarda Honzík počátek myšlenky na nasazení světově uznávaného jezdce a pokračuje dalšími podrobnostmi k jeho připomenutí: „Jezdil snad se vším. S cooperem, saaby, volvem, fordy, datsunem. A to jsem určitě ještě na nějakou značku zapomněl…“ Otázkou je také to, zda Timo Salonen přijede do Česka poprvé nebo zda jej u nás v minulosti již fanoušci měli možnost vidět. „Jsem sice letitý pamětník, ale nevím to zatím zcela jistě. Skleróza? Myslím, že jel u nás na slavné Rallye Vltava,“ rozvzpomíná se dále Honzík.
Salonen přijede z Kanárských ostrovů v úterý před závodem a prahne, jak říkal Petr Mihule, vidět trať. Ta bude vycházet opět z osvědčené koncepce a pojede se tedy klasická erzeta mezi cementárnou a Řeporyjemi i okruh okolo Strahovského stadiónu.
Timo Salonen se představí s vozem Nissan Almera Kit Car plzeňske stáje Roto, s nímž letos jezdil například Štolfa, Wagner a krátce na začátku roku i Sedláček. Navigovat jej ovšem nebude žádná stejně věhlasná hvězda, ale jeden z partnerů týmu Commerz racing , bez nichž by start pochopitelně nešel zajistit. „Prvně jsme s Petrem uvažovali, že bychom jeli s Timem spolu a vystřídali se, pro mne by to byla velká zkušenost, ale zase by byla škoda mít zde takovou hvězdu a nenechat ho vyniknout samotného! Určitě se na něho přijde podívat spousta diváků. Pojede tedy s některým z našich partnerů. Bude to paráda, moc se těšíme,“ těší se již nyní Jaroslav Honzík, který pojede s Mitsubishi Lancer EVO VII ze stáje Petra Poulíka. A také vedle něj usedne stejně jako vloni na horké sedadlo někdo z partnerů, kteří tým podporují celou sezónu.
Připomeňme, že Honzík je především okruhový jezdec - i když rallye ho také velmi láká, ale je příliš časově náročná. Pražský rallyesprint pojede letos již potřetí a se svojí čistou stopou se při minulých startech neztratil ani mezi zkušenými soutěžáky. Pro technické závady ovšem zatím nedojel. Na okruzích pak letos startoval s takzvanými plackami PRC a při závěrečném Epilogu na Masarykově okruhu s Porsche 911. Na rallye se zatím stále připravuje jenom v pražském provozu. „Bohužel. Není čas! Ale před soutěží se tentokrát určitě v sedmičce svezu,“ dodává Honzík.
Jaroslav Honzík již spřádá plány také na příští rok. A kromě okruhových startů plánuje také novinku - několik startů v rallye, jak upřesňuje: „Ano, svezu se na několika sprintech. Započali jsme s Petrem Poulíkem a jeho týmem spolupráci, která by se měla ubírat i k podpoře mladých talentů a to jak na rally, tak i na okruzích. A co mně k tomu vede? Abych byl upřímný, tak asi nejvíc diváci. Nadšenci v zimě i dešti - a kolik jich na soutěže chodí! Je to nádhera! Minule jsem to srovnával s fotbalem, když je plný dům, i fotbal je daleko lepší. Podívejte na Baník Ostrava - to je přece paráda!“
Ale pražský jezdec chce společně se svým synem dále závodit také na okruzích, kde letos patřil mezi ty zcela nejrychlejší, i když v závěru sezóny měl dvakrát obrovskou smůlu. Při vytrvalostních závodech odpadl při tříhodinovce při Podzimní ceně 15 minut před koncem z druhého místa absolutně a při šestihodinovém Epilogu s Porsche 911 po pěti hodinách v čele závodu pro závadu poloosy.
„Samozřejmě, jedu hlavně okruhy. Okruhy miluju a snad se i zde diváci postupně objeví v podobném počtu, jako na rallye. Některé závody na okruzích jsou superpodívanou. Koncem sezóny, jsme navázali bezva spolupráci se slovenským týmem Machánek racing a rádi bychom příští rok spolupráci oboustranně prohloubili a plánujeme další starty. Navíc s novým modelem porsche. Na okruhovou sezónu 2004 se moc těším. V týmu by se měla objevit i esa z MS! V dubnu testujeme, pak vše bude jasnější,“ zakončuje povídání Jaroslav Honzík.
Pavel Jelínek
Tisková informace týmu Commerz racing