Caparo T1 shořelo v rukou testovacího jezdce

T1 | foto: Caparo

Caparo T1 bude opravdu žhavým zbožím, o tom není pochyb. Je však nutné aby způsobovalo i popáleniny?

Když bylo Caparo T1 poprvé představeno, byla to senzace. F1 převlečená do silničního hávu. 700 koní na půl tuny muší váhy, to muselo být skvělé.

Jak plynul čas, čísla se ustálila na realističtějších hodnotách. Suchá hmotnost dosáhla 550 kilo, osmiválec 3,5 sice zůstal, ale omezovač se z původních 12000 ot./min posunul na 10500. Stále ale zůstáváme ve sféře motorek.... S otáčkami klesl i maximální výkon, z 700 koní na 575. To vše v zájmu spolehlivosti a trvanlivosti.

575 koní na 550 kilo znamená poměr výkonu a hmotnosti přes jednoho koně na kilogram, což je fantastická hodnota. Aerodynamika je plně nastavitelná a vůz je primárně určen k okruhovému použití. Silnice se však nebojí a je homologován pro běžný provoz.

Caparo zapůjčilo jeden z předprodukčních, téměř finálních kousků testovacímu jezdci slavného Top gearu Jasonu Platovi. Ten bohužel zjistil jednu velkou chybu, která by se měla do sériové produkce vylepšit.

Během jeho jízd totiž začal prototyp hořet. V rychlosti kolem 240 km/h vyšlehly z motoru plameny a vůz ztratil výkon. Když se Jason podíval do zrcátka, uviděl kouř. Dupnul na brzdy, snažil se z vozu dostat seč to šlo, což se mu díkybohu podařilo. I přesto musel být převezen do nemocnice s popáleninami na rukou, obličeji a krku.

Uvidíme jak se s tímto incidentem vypořádá samotné Caparo, Jasonovi přejeme brzké uzdravení.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy