Minulý Forester byl spíše kombíkem a při jízdě v terénu profitoval především z výborného náhonu na všechna kola, který pro něj Subaru přichystalo. Právě to byl rozdíl od většiny tradičních SUV, které druhou nápravu připojují jen ve chvíli prokluzu té první a to často ne zrovna ideálním způsobem.
Nový Forester se tváří o chlup terénněji. Mimo skvělého pohonu má i o dva centimetry zvětšenou světlou výšku.
I v dalších mírách je novinka Subaru větší. Největší nárůst zaznamenala výška, která je o 11 cm větší. Do šířky je větší o 4,5 cm a zálesák se i natáhl o 7,5 centimetru do délky. Rozvor narostl o 9 cm.
Motorizace zřejmě zůstanou stejné, bude se tak pravděpodobně nabízet jeden dvoulitr a jeden 2,5litr. Ten první bude atmosferický a druhý přeplňovaný. V Severní Americe byl model představen s dvojicí dvoulitrů, atmosferickým a přeplňovaným. K nám se však vzhledem k rozdílnosti požadavků a emisních norem budou dovážet spíše výše zmínené motory.
Až novinka přijde i do Evropy, měla by dostat (konečně) nový čtyřválcový, dvoulitrový turbodiesel, který automobilka tak dlouho připravuje a slibuje.
V základu by se měla objevit poměrně bohatá výbava, jak je ostatně u Subaru zvykem. Klimatizace a VDC (ESP po subarovsku) by měla být samozřejmostí, za příplatek bude k dispozici sedmipalcová obrazovka s navigací a pevným diskem.
Poprvé bude novinka k vidění na autosalonu v Dietroitu, k nám se dostane v průběhu léta či podzimu roku 2008.