Comeback legendy - Volkswagen Scirocco

Scirocco | foto: Volkswagen

Odpočítávání do příjezdu nového Scirocca začalo: třetí generace tohoto sportovního vozu se na českém trhu objeví už v listopadu. Scirocco první a druhé generace se do historie zapsalo jako nejúspěšnější kupé značky Volkswagen, když se jich prodalo přes 800 tisíc kusů.

Kultovní postavení si dlouho udržoval zejména originální model uvedený v roce 1974. To proto, že na rozdíl od jeho tehdejších konkurentů byl tento Volkswagen - s designem od Giorgio Giugiara - cenově dostupným vozem pro každodenní ježdění. Právě na tento odkaz navazuje znovuzrozená legenda, která v letošním roce postupně ožívá.

Comeback legendy - Volkswagen Scirocco
- Třetí generace Scirocca přichází
- Sportovní vůz pro každodenní ježdění
- Nové Scirocco od listopadu v českých autosalonech

Fascinace. Nové Scirocco pokračuje ve své tradici. Poskytuje čirý požitek z jízdy, perfektní výkon a špičkové technologie, jako například adaptivní řízení podvozku DCC nebo novou sedmistupňovou převodovku DSG. Navíc je exkluzivně vybaveno efektivními turbem přeplňovanými motory s výkonem až 147 kW (200 k) a navzdory svým ryze sportovním rysům nabízí prostor pro čtyři dospělé osoby, neobyčejně vysoký stupeň bezpečnosti a pro každý Volkswagen typickou užitečnost v každodenním provozu. Toto spojení vášně a logiky přitom bude stát podstatně méně, než by se dalo očekávat.

Nové cesty. Přestože nová generace Scirocca zaujímá na trhu stejné postavení jako generace první, Volkswagen se záměrně vyhnul jakýmkoliv retro prvkům. Také v tomto ohledu se Scirocco roku 2008 koncepčně řadí k originální verzi, protože následník modelu Karmann Ghia ze sedmdesátých let rovněž razil nové cesty, a to jak technicky, tak po stránce vzhledu.

Třpytivě lesklé světlomety. Třetí Scirocco je první Volkswagen s přídí ve stylu otevírajícím zcela novou éru. Charakteristická jsou zejména chromovaná tělesa uložení reflektorů a jejich černé, třpytivě lesklé vnitřní plochy, s nimiž korespondují vodorovná žebra mřížky chladiče, která jsou také leskle černě lakovaná.

Perfektní základ sportovního vozu. Designerský tým Volkswagenu vytvořil uzavřené kupé, vystavené na perfektním sportovním základu. Výsledkem je boční profil, který má šanci udělit novému Scirocco pozici výrazně převyšující hranice své třídy. Díky protáhlé klenuté střešní linii a téměř svislému zadnímu oknu také nabízí dostatek vnitřního prostoru pro variabilní uspořádání s kapacitou až 755 litrů zavazadlového prostoru.

Kompaktní rozměry. Také ostatní základní parametry hovoří jasnou řečí. Se svými krátkými převisy Scirocco efektivně využívá 2578 millimetrů dlouhý rozvor k poskytnutí dostatečného prostoru. Nový Volkswagen je 1404 millimetrů vysoký, přesně 4256 millimetrů dlouhý a na šířku měří 1810 millimetrů.

Víc než dostatek výkonu při nízké spotřebě paliva. Jedním z nejtvrdších oříšků při vývoji tohoto sportovního vozu je jeho motor. Musí být totiž nejen velmi živý, ale zároveň i ekonomicky dostupný. Pro řešení tohoto zřejmého rozporu existují dva přístupy, oba označované třemi písmeny: TDI a TSI - přeplňovaný vznětový a zážehový motor s přímým vstřikováním paliva.

Jeden TDI a tři TSI. Od svého uvedení na český trh bude Volkswagen Scirocco nabízen se dvěma motory TSI o výkonech 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k) a vznětovým motorem TDI s přímým vstřikováním paliva common rail s výkonem 103 kW (140 k). Krátce na to se pak objeví další motor TSI o výkonu 90 kW (122 k). I poslední jmenovaný 122koňový základní motor dodává maximální točivý moment již při extrémně nízkých otáčkách (200 newtonmetrů od 1500 min-1). Jeho průměrná spotřeba paliva 6,1 litru na 100 km navíc svědčí o významných úsporných opatřeních.

Spotřeba paliva 5,4 až 7,6 litru na 100 km. Kombinace maximálního točivého momentu s minimální spotřebou je charakteristickým rysem celé motorové řady. Točivý moment 240 Nm nejnovějšího TSI o výkonu 160 k kontrastuje se spotřebou pouhých 6,6 litru bezolovnatého benzinu na 100 kilometrů jízdy. A dokonce také u TSI o výkonu 200 k poskytujícího velmi slušný točivý moment 280 Nm se spotřeba omezuje jen na 7,6 litrů. Podle očekávání dosahuje v této oblasti vynikajících výsledků i motor TDI: s úctyhodným točivým momentem 320 Nm spotřebuje jen 5,4 litru paliva na 100 kilometrů. Navíc všechny motory až do výkonu 160 k splňují emisní standardy budoucí normy Euro 5.

Šesti- a sedmistupňové převodovky DSG. Nové Scirocco bude dostupné s hladce a přesně řadící šestistupňovou a sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor TSI se 160 k využívá k přenosu výkonu sedmistupňovou převodovku DSG, ostatní motory (mimo 1,4 TSI 122 k) jsou k dispozici se šestistupňovou převodovkou DSG.

Inteligentní podvozek. Nový adaptivní systém řízení podvozku je přizpůsoben přímo pro Scirocco. Ovládá nejen činnost tlumičů, ale optimalizuje i charakteristiku elektromechanického posilovače řízení. Adaptivní systém řízení podvozku nabízí tři programy, "Normal", "Sport" a "Comfort". Důležitou skutečností je, že adaptivní systém řízení podvozku reguluje jízdní vlastnosti Scirocca průběžně po celou dobu, takže podvozek se neustále přizpůsobuje vozovce i jízdním podmínkám. Systém také reaguje na podněty od plynového pedálu, brzd či volantu, a dokáže vyřešit konflikt mezi požadavky na sportovní a komfortní chování vozu.

Plný program. Nové Scirocco bude jistě patřit k nejatraktivnějším sportovním vozům. Jeho sériové vybavení si v ničem nezadá v porovnání s jinými vozy kupé. K základní výbavě patří 17palcová litá kola, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, páka ruční brzdy a hlavice řadicí páky, sportovní sedadla, dělená sklopná opěradla zadních sedadel, elektricky ovládaná okna, klimatizace, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, posilovač řízení a samozřejmě i sportovní podvozek. Sériové vybavení špičkového modelu 2.0 TSI (200 k) zahrnuje navíc chromované koncovky výfuku a čalounění střechy "Titanium black".

Průhledná střecha. Pro rozjasnění interiéru přílivem světla slouží rozměrná průhledná výklopná panoramatická střecha, klenoucí se od A sloupků střechy až ke sloupkům B. Na stisknutí tlačítka se panoramatická střecha nadzvedne o 39 milimetrů. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínícím krytem. K tomu však dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, propouští pouze 8,2 procenta UV záření, 2,8 procenta infračervených paprsků a 6,9 procenta viditelného světla.

Nové Scirocco bude mít premiéru v České republice na výstavě Autoshow Praha ve dnech 9. - 12. října letošního roku.


t.z. Volkswagen

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy