Vzpomínáte si na doby, kdy stačilo k otevření automobilu jen pár šikovných tahů drátem či provázkem a startování obstarávaly vytrhnuté kabely? Tahle doba už je naštěstí dávno minulostí, ovšem rychlost, jakou jsou nyní zloději schopni ukrást nový automobil, je naprosto zarážející. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil majitel nového Mercedesu třídy S, který mu zloději odcizili během pár desítek sekund.
Vzpomínáte si na film 60 sekund? Tak za tuhle dobu by tihle zloději stihli ukrást auta hned dvě. Krádež nového Mercedesu zaparkovaného na příjezdové cestě domu jim totiž trval těžko uvěřitelných 23 sekund. Během krádeže navíc vůz nijak nepoškodily ani neaktivovali alarm.
Krádež, během níž přišel Danny Talbot o svůj nový Mercedes-Benz třídy S, byla kompletně zaznamenána na bezpečnostní kameru. Záznam, ze kterého vidíme čas loupeže cca 42 minut po půlnoci, pak Danny vyvěsil na svůj Facebook jakožto varování pro ostatní.
A jak je vlastně možné, že zloději během pouhých 23 sekund odjížděli z místa činu v novém Mercedesu třídy C? Využili totiž stále oblíbenějšího systému bezklíčového odemykání a startování, na jehož slabiny jsme v nedávné době upozorňovali a které podle mnohých expertů stojí za rapidním nárůstem krádeže automobilů.
Celý systém funguje následovně: jakmile se pokusíte vzít za kliku, automobil vyšle signál, který hledá majitelův klíč. Signál je však velice slabý, takže jeho dosah se počítá nanejvýš na desítky centimetrů. A pokud se signál s klíčem najde, vůz se odemkne.
Zloději však používají speciální zařízení, které má dva hlavní komponenty. S tím prvním stojí jeden ze zlodějů u auta, beze za kliku a zachytává signál, který vůz vysílá. Signál se pak přenáší do druhého zařízení, které jej vysílá dál, ovšem pořádně zesílený. Proto můžeme vidět, jak jeden z dvojice zlodějů obchází s jakýmsi kufříkem dveře domu a doufá, že klíče od automobilu jsou někde poblíž.
A v tomto případě měli zloději opravdu štěstí a zesílený signál z automobilu se skutečně setkal s klíčem. Jakmile se tak stalo, zařízení zloděje u domu vyslalo signál zpátky k zařízení prvnímu, které jej poslalo do vozu. Automobil si tak myslel, že majitel s klíčem stojí u dveří a ty se odemkly. Stejný proces pak následovat u startování, kdy zloděj mačkal jen tlačítko start.
Zloději se s touto technikou bohužel velice dobře seznámili a rychle se s ní naučili pracovat, takže bezpečnostní kamery už zaznamenaly několik desítek podobných případů. Jejich hledání vám na YouTube rozhodně nezabere dlouhou dobu. Krádeže se přitom vždy uskutečňují během pár desítek vteřin, bez poškození vozu a během hluboké noci.
Experti už před tímto novým fenoménem několikrát varovali a zdůrazňovali, že není vhodné nechávat klíče od automobilu s bezklíčovým odemykáním a startováním poblíž dveří. Ideální je nechat klíče uprostřed domu, kam se bude i zesílený signál obtížně dostávat. K dalším možnostem patří vložení klíčů do plechové krabičky, která signál odstíní, nebo deaktivace bezklíčového odemykání a startování před každou nocí.
Danny Talbot měl však tu smůlu, že zloději dokázali v jeho voze i poměrně rychle deaktivovat systém sledování, takže podle jeho Mercedes-Benz aplikace je jeho vůz stále pokojně zaparkován na jeho příjezdové cestě. O svůj vůz tak Danny pravděpodobně nadobro přišel, ovšem jeho smysl pro humor ho neopustil. V jednom ze svých facebookových příspěvků totiž dodal:
„Úsměvné je, že jsem šel se psem ráno ven a vůbec jsem si nevšiml, že mi někdo auto ukradl. Dal jsem si sprchu atd., vyšel jsem před dům a myslel jsem si, že mám okno a že jsem zapomněl auto zaparkované před hospodou. Pak mi ale došlo, že jsem minulou noc nikde nebyl."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.