Vzpomínáte si na doby, kdy stačilo k otevření automobilu jen pár šikovných tahů drátem či provázkem a startování obstarávaly vytrhnuté kabely? Tahle doba už je naštěstí dávno minulostí, ovšem rychlost, jakou jsou nyní zloději schopni ukrást nový automobil, je naprosto zarážející. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil majitel nového Mercedesu třídy S, který mu zloději odcizili během pár desítek sekund.
Vzpomínáte si na film 60 sekund? Tak za tuhle dobu by tihle zloději stihli ukrást auta hned dvě. Krádež nového Mercedesu zaparkovaného na příjezdové cestě domu jim totiž trval těžko uvěřitelných 23 sekund. Během krádeže navíc vůz nijak nepoškodily ani neaktivovali alarm.
Krádež, během níž přišel Danny Talbot o svůj nový Mercedes-Benz třídy S, byla kompletně zaznamenána na bezpečnostní kameru. Záznam, ze kterého vidíme čas loupeže cca 42 minut po půlnoci, pak Danny vyvěsil na svůj Facebook jakožto varování pro ostatní.
A jak je vlastně možné, že zloději během pouhých 23 sekund odjížděli z místa činu v novém Mercedesu třídy C? Využili totiž stále oblíbenějšího systému bezklíčového odemykání a startování, na jehož slabiny jsme v nedávné době upozorňovali a které podle mnohých expertů stojí za rapidním nárůstem krádeže automobilů.
Celý systém funguje následovně: jakmile se pokusíte vzít za kliku, automobil vyšle signál, který hledá majitelův klíč. Signál je však velice slabý, takže jeho dosah se počítá nanejvýš na desítky centimetrů. A pokud se signál s klíčem najde, vůz se odemkne.
Zloději však používají speciální zařízení, které má dva hlavní komponenty. S tím prvním stojí jeden ze zlodějů u auta, beze za kliku a zachytává signál, který vůz vysílá. Signál se pak přenáší do druhého zařízení, které jej vysílá dál, ovšem pořádně zesílený. Proto můžeme vidět, jak jeden z dvojice zlodějů obchází s jakýmsi kufříkem dveře domu a doufá, že klíče od automobilu jsou někde poblíž.
A v tomto případě měli zloději opravdu štěstí a zesílený signál z automobilu se skutečně setkal s klíčem. Jakmile se tak stalo, zařízení zloděje u domu vyslalo signál zpátky k zařízení prvnímu, které jej poslalo do vozu. Automobil si tak myslel, že majitel s klíčem stojí u dveří a ty se odemkly. Stejný proces pak následovat u startování, kdy zloděj mačkal jen tlačítko start.
Zloději se s touto technikou bohužel velice dobře seznámili a rychle se s ní naučili pracovat, takže bezpečnostní kamery už zaznamenaly několik desítek podobných případů. Jejich hledání vám na YouTube rozhodně nezabere dlouhou dobu. Krádeže se přitom vždy uskutečňují během pár desítek vteřin, bez poškození vozu a během hluboké noci.
Experti už před tímto novým fenoménem několikrát varovali a zdůrazňovali, že není vhodné nechávat klíče od automobilu s bezklíčovým odemykáním a startováním poblíž dveří. Ideální je nechat klíče uprostřed domu, kam se bude i zesílený signál obtížně dostávat. K dalším možnostem patří vložení klíčů do plechové krabičky, která signál odstíní, nebo deaktivace bezklíčového odemykání a startování před každou nocí.
Danny Talbot měl však tu smůlu, že zloději dokázali v jeho voze i poměrně rychle deaktivovat systém sledování, takže podle jeho Mercedes-Benz aplikace je jeho vůz stále pokojně zaparkován na jeho příjezdové cestě. O svůj vůz tak Danny pravděpodobně nadobro přišel, ovšem jeho smysl pro humor ho neopustil. V jednom ze svých facebookových příspěvků totiž dodal:
„Úsměvné je, že jsem šel se psem ráno ven a vůbec jsem si nevšiml, že mi někdo auto ukradl. Dal jsem si sprchu atd., vyšel jsem před dům a myslel jsem si, že mám okno a že jsem zapomněl auto zaparkované před hospodou. Pak mi ale došlo, že jsem minulou noc nikde nebyl."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?