Že je stav českých silnic naprosto tristní není potřeba znovu připomínat, ovšem pokud byste si mysleli, že situace se bude směrem od hranic zlepšovat, musíme vás zklamat. Špatný stav silnic trápí v posledních letech celou řadu evropských zemí a k nápravě dochází většinou až příliš pozdě.
O tom se na vlastní kůži přesvědčila i jednadvacetiletá řidička Daisy Boxall z Velké Británie, které neopravená silnice doslova vytrhla zadní nápravu z automobilu. Rána to navíc byla tak silná, že vůz skončil otočený o 90 stupňů a v protisměru.
Možná si teď říkáte, že na vině byla vysoká rychlost, nebo automobil v otřesném stavu. Podle dostupných informací však řidička vjela do výmolu při rychlosti zhruba 25 mil za hodinu, což je zhruba 40.2 km/h. Jejím automobilem byl navíc Ford Fiesta 5. generace, který se nezdá být v jakkoliv špatném stavu.
Nehoda se měla stát během minulého týdne na hlavní silnici procházející městem Felpham, kam Daisy jela se svým kamarádem za dalšími přáteli. Když se blížila k zatáčce, měla zpomalit a vjet do výmolu. Následně se však automobil zničehonic roztočil a nekontrolovatelně a se skřípěním pokračoval po silnici.
Když Daisy se svým kamarádem vystoupila z poškozené Fiesty, uviděla dílo zkázy. První co jí napadlo bylo: „To bude drahý." Následně ji však došlo, že automobil je na odpis. Vůz stál v protisměru a zadní nápravy zůstala odtržená a zkřížená pod ním.
Následovalo přivolání policie a sepsání nehody. Magazín chichester.co.uk následně na svém webu zveřejnil článek, ve kterém je citována i tisková mluvčí rady města. Podle jejích slov byla díra v silnici zaznamenána a ještě toho večera, zhruba během hodiny a půl, byla zasypána.
Výmol podobných rozměrů přitom nevzniká ze dne na den a podle slov Daisy o něm místní dobře věděli a údajně ho měli i nahlašovat k opravě. Jeden z policistů na místě nehody se měl navíc Daisy svěřit, že tímto místem jezdí do práce a osobně měl výmol několikrát úřadu hlásil. K žádné opravě však nedošlo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.