Že je stav českých silnic naprosto tristní není potřeba znovu připomínat, ovšem pokud byste si mysleli, že situace se bude směrem od hranic zlepšovat, musíme vás zklamat. Špatný stav silnic trápí v posledních letech celou řadu evropských zemí a k nápravě dochází většinou až příliš pozdě.
O tom se na vlastní kůži přesvědčila i jednadvacetiletá řidička Daisy Boxall z Velké Británie, které neopravená silnice doslova vytrhla zadní nápravu z automobilu. Rána to navíc byla tak silná, že vůz skončil otočený o 90 stupňů a v protisměru.
Možná si teď říkáte, že na vině byla vysoká rychlost, nebo automobil v otřesném stavu. Podle dostupných informací však řidička vjela do výmolu při rychlosti zhruba 25 mil za hodinu, což je zhruba 40.2 km/h. Jejím automobilem byl navíc Ford Fiesta 5. generace, který se nezdá být v jakkoliv špatném stavu.
Nehoda se měla stát během minulého týdne na hlavní silnici procházející městem Felpham, kam Daisy jela se svým kamarádem za dalšími přáteli. Když se blížila k zatáčce, měla zpomalit a vjet do výmolu. Následně se však automobil zničehonic roztočil a nekontrolovatelně a se skřípěním pokračoval po silnici.
Když Daisy se svým kamarádem vystoupila z poškozené Fiesty, uviděla dílo zkázy. První co jí napadlo bylo: „To bude drahý." Následně ji však došlo, že automobil je na odpis. Vůz stál v protisměru a zadní nápravy zůstala odtržená a zkřížená pod ním.
Následovalo přivolání policie a sepsání nehody. Magazín chichester.co.uk následně na svém webu zveřejnil článek, ve kterém je citována i tisková mluvčí rady města. Podle jejích slov byla díra v silnici zaznamenána a ještě toho večera, zhruba během hodiny a půl, byla zasypána.
Výmol podobných rozměrů přitom nevzniká ze dne na den a podle slov Daisy o něm místní dobře věděli a údajně ho měli i nahlašovat k opravě. Jeden z policistů na místě nehody se měl navíc Daisy svěřit, že tímto místem jezdí do práce a osobně měl výmol několikrát úřadu hlásil. K žádné opravě však nedošlo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?