Audi představila vize elektrické budoucnosti, co nás čeká v nejbližších letech?

-mao / AutoRoad.cz, 15. května 2018, 13:40 Google+

Audi prodá v roce 2025 přibližně 800 000 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení. Představenstvo představilo na valné hromadě společnosti AUDI AG konkretizovanou strategii „Audi.Vorsprung.2025“. Aby se mohl v polovině příštího desetiletí přibližně každý třetí zákazník rozhodnout pro elektricky poháněný model, má být do té doby rozšířena každá modelová řada o elektrifikovanou variantu – většina z nich s čistě elektrickým pohonem, menší část s hybridním pohonem a možností vnějšího nabíjení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi e-Tron

Audi e-Tron | foto: Audi

Sdílejte článek

Značka Audi vypracovala na konci loňského roku ofenzivní a transformační plán, jehož cílem je získat prostředky pro miliardové investice. Na základě tohoto plánu mají být získány nové zdroje příjmů, vylepšeny nákladové struktury a urychleny transformační podnikové procesy s ohledem na nové obchodní modely. Tím se výrazně zvětší prostor pro investice. Do roku 2025 má být na investice do budoucnosti vydáno cca 40 miliard eur, především v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a digitalizace. To se týká také digitalizace výroby.

„Naší ambicí byl a je náskok díky technice,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Naším cílem je zásadně změnit mobilitu. Také v oblasti elektrické mobility chceme být jedničkou mezi prémiovými výrobci a nabízet zákazníkům praktické elektromobily pro každodenní provoz bez kompromisů a s maximální kvalitou i potěšením z jízdy. Náskoku dosáhneme excelentní technikou, jejímž prostřednictvím posuneme elektrickou mobilitu na novou úroveň.“

Sériová verze prototypu Audi e-tron je prvním výsledkem ofenzivy v oblasti elektrické mobility, s níž prémiová značka elektrifikuje své kompletní portfolio do roku 2025. Součástí ofenzivy jsou také investice do německých výrobních závodů Ingolstadt a Neckarsulm, jimiž dává Audi najevo svůj zájem o zabezpečení tamních pracovních míst až do konce roku 2025.

Do roku 2025 bude v rychlém sledu představeno více než 20 elektrifikovaných modelů. V roce 2019 vstoupí na trh Audi e-tron Sportback jako druhý elektromobil, v roce 2020 bude následovat Audi e-tron GT společnosti Audi Sport. Rovněž v roce 2020 nabídne Audi elektricky poháněný model v prémiovém segmentu kompaktních vozů.

Audi pro svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility při vývoji důsledně využívá dva velké zdroje synergií v rámci koncernu Volkswagen. Kromě modulární platformy pro elektricky poháněné automobily, kterou Volkswagen vyvíjí pro kompaktní segment, realizuje Audi společně se značkou Porsche elektricky poháněné vozy střední, vyšší a luxusní třídy na základě prémiové platformy pro elektrifikaci. Díky uvedené spolupráci výrazně klesají náklady na vývoj. Pro zákazníky to znamená rychle dostupný výběr z širokého portfolia vozidel pro jízdu s nulovými emisemi.

Také v oblasti výroby přistupuje Audi k elektrické mobilitě komplexně a zaměřuje se na šetrné využívání zdrojů. Audi e-tron bude v Bruselu vyráběn jako první prémiový automobil v rámci velkosériové výroby s certifikovanou neutrální bilancí emisí CO2. Na základě bruselského vzoru zajistí Audi do roku 2030 přechod všech výrobních závodů na výrobní procesy s neutrální bilancí emisí CO2.

Zákazníci v Evropě budou mít v době uvedení modelu e-tron na trh k dispozici infrastrukturu výkonných nabíjecích stanic, na jejíž výstavbě se Audi významně podílí prostřednictvím společného podniku Ionity. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude jako vůbec první automobil schopná využívat funkci rychlého nabíjení s výkonem až 150 kW. Elektricky poháněné SUV tak bude za pouhých 30 minut připraveno na další dálkovou etapu. V jízdním cyklu WLTP umožňuje sada lithium-iontových akumulátorů dojezd více než 400 kilometrů.

Sériová verze prototypu e-tron nabídne zákazníkům Audi poprvé možnost flexibilního objednání funkcí, jako jsou asistenční systémy nebo informační a zábavní funkce, i po zakoupení automobilu. Cestující tak budou mít postupně k dispozici další digitální služby. S těmito novými obchodními modely hodlá Audi jen v roce 2025 dosáhnout provozního zisku ve výši 1 miliardy eur.

„Přesně k 50. výročí náskoku díky technice představíme v roce 2021 také náš první elektromobil s funkcí autonomní jízdy na základě naší studie Audi Aicon. Vozidlo s charakterem luxusního salonku, určené pro městskou přepravu, bude nejprve nasazeno v rámci pilotní flotily a od poloviny příštího desetiletí bude nabízeno jako sériově vyráběný automobil s funkcí automatizované jízdy,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj.

„Na celém světě urychlujeme realizaci nových, ziskových obchodních modelů v oblastech, které budou v budoucnosti pro naše odvětví zásadní,“ říká Alexander Seitz, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za finance. „Od ledna jsme v rámci našeho ofenzivního a transformačního plánu uskutečnili první opatření ve výši nízké devítimístné částky. Námi přijatá opatření jsou trvale udržitelná a mají dlouhodobě příznivý vliv na výnosy a náklady. Největší přínosy proto očekáváme od roku 2020, kdy již bude náš plán realizován v plné šíři, a do roku 2022 přinese celkem 10 miliard eur. Audi si tak navzdory vysokým investicím zajistí vysokou úroveň ziskovosti.“

Google+ Vytisknout

Diskuze: Audi představila vize elektrické budoucnosti, co nás čeká v nejbližších letech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Elon Musk (autor: Maurizio Pesce)

Česká stopa v Muskově impériu? Jeho nový projekt ponese název Pravda

Kompletní rozborka Škody Fabie Combi s nájezdem 106 427 km

Škoda Fabia rozebraná do posledního šroubku? Tohle se často nevidí

Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice

Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Fritz von Opel v experimentálním vozidle Opel RAK2

Starý Opel poháněný raketami? Tenhle stroj lámal rekordy už před 90 lety

Ferrari SP38

Ferrari SP38: žhavá novinka z Maranella je určena jedinému šťastlivci

Ilustrační foto

Česko opět poslední? Podvodníků s ojetinami se zbavili už i na Slovensku

reklama
reklama

Doporučujeme

Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem.

Spása Tesly na obzoru? V tahle čísla už nikdo nedoufal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  4. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  5. Tesla Model 3 má pořádný problém. V zásadní věci je lepší i stará Lada

  6. Tatra 77 jako tajná zbraň odboje? V tomhle autě zemřelo víc nacistických důstojníků než v zákopech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud