Děsivé riziko elektromobilů? Na tohle nejsme připraveni, říkají hasiči

-mao / AutoRoad.cz, 11. května 2018, 10:53 Aktualizováno 11.5.2018, 11:02 Google+

Elektromobily by se brzy měly stát budoucností přepravy. Jsou tiché, (prý) ekologické a mnohdy vybaveny těmi nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které by měly předcházet vážnějším nehodám. Pokud už ale k nehodě dojde, musí se hasiči připravit na nelehký souboj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Snímky požárem poškozené Tesly Model X

Snímky požárem poškozené Tesly Model X | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na nebezpečí spojené s nehodami elektromobilů upozornila reportáž KTVU, která se zabývala případem tragické nehody elektromobilu Tesla Model X, který ve vysoké rychlosti narazil do betonové bariéry a následně se vznítil. Během nehody, která se mediálně propírala hlavně kvůli aktivovanému systému Tesla Autopilot, tehdy zahynul osmatřicetiletý řidič Walter Huang.

KTVU však nerozebírá příčiny nehody, ale 13-stránkový dokument, který sepsal velitel hasičů z kalifornské stanice Mountain View, jejíž příslušníci měli likvidaci následků nehody na svědomí. V dokumentu pak velitel Juan Diaz zmiňuje potíže, kterým museli hasiči na místě čelit.

Samotný požár elektromobilu měl být uhašen během cca dvou minut, ovšem poté se požárníci museli potýkat s dalšími menšími požáry, které pocházely od poškozených akumulátorů. Tohle samo-vznícení přitom trvalo dalších několik hodin a dokonce i dnů.

„Baterie se i nadále přehřívaly, ačkoliv jsme jme je už několikrát chladily a následně se i vzněcovaly," pronesl Diaz. „Nemáme nástroje, se kterými bychom mohli bojovat s bateriemi, které jsou vlastně kompletně zničené."

Problémem měly být hlavně Lithium-iontové baterie, kterými i po těžké nehodě ve vysoké rychlosti protékal proud. Samotnou nehodu přitom stále vyšetřuje úřad NTSB.

Speciální video, které má hasiče připravit na zásah u elektromobilů Tesla Model X | zdroj: youtube.com

Hasiči si nakonec podle dokumentů museli přivolat na pomoc odborníky z Tesly, kteří mají speciální nástroje a hlavně tréning k rozebrání baterií. Ovšem ani poté ještě nebyl všem rizikům konec. „V tomto konkrétním případě rostla teplota uvnitř baterií k bodu vznícení ještě šest dnů po nehodě. Proto se automobil znovu vzněcoval," uvádí ve zprávě Diaz.

Samotná automobilka přitom poskytuje hasičům speciální on-line kurzy, ve kterých požárníky učí, jak v případě požáru elektromobilu zasahovat. Ve vyjádření Tesly, které KTVU zvýraznila, automobilka uvádí, že pro případ nehody jsou akumulátory v Teslách konstruovány tak, aby se oheň šířil co nejpomaleji a posádka tak měla dostatek času k úniku z vozidla.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Děsivé riziko elektromobilů? Na tohle nejsme připraveni, říkají hasiči

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo ve městě Tempe chodkyni, ta svým zraněním podlehla

Uber dostihly následky tragické nehody, co všechno se změní?

Berkut-2

Nový postrach Sibiře? Ruská armáda se pochlubila strojem, který zima nezaskočí

Neuvěřitelně přesná replika motoru BMW M10 byla vyrobena kompletně z kartonu

Motor postavený z papíru? Mistrovské dílo nevynechává jediný detail

Ilustrační foto

Jezdíte s přeškrtnutým symbolem EU na značce? Pokuta je to nejmenší, co vám hrozí

Honda Civic Type R se proměnila v pick-up s označením Projekt P

Honda Civic Type R jako pick-up? Rychleji vám trávu nikdo neposeká

Elon Musk (autor: Maurizio Pesce)

Česká stopa v Muskově impériu? Jeho nový projekt ponese název Pravda

reklama
reklama

Doporučujeme

Paleta elektrických konceptů Volkswagen I.D.

Objednávka v hodnotě celé automobilky? VW pumpuje miliardy do baterií, Tesla…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  4. Jak dlouho trvá ukrást nový prémiový automobil? Kamerový záznam majitele šokoval

  5. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  6. Tatra 77 jako tajná zbraň odboje? V tomhle autě zemřelo víc nacistických důstojníků než v zákopech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud