Děsivé riziko elektromobilů? Na tohle nejsme připraveni, říkají hasiči

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. května 2018, 10:53 Aktualizováno 11.5.2018, 11:02 Google+

Elektromobily by se brzy měly stát budoucností přepravy. Jsou tiché, (prý) ekologické a mnohdy vybaveny těmi nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které by měly předcházet vážnějším nehodám. Pokud už ale k nehodě dojde, musí se hasiči připravit na nelehký souboj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Snímky požárem poškozené Tesly Model X

Snímky požárem poškozené Tesly Model X | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na nebezpečí spojené s nehodami elektromobilů upozornila reportáž KTVU, která se zabývala případem tragické nehody elektromobilu Tesla Model X, který ve vysoké rychlosti narazil do betonové bariéry a následně se vznítil. Během nehody, která se mediálně propírala hlavně kvůli aktivovanému systému Tesla Autopilot, tehdy zahynul osmatřicetiletý řidič Walter Huang.

KTVU však nerozebírá příčiny nehody, ale 13-stránkový dokument, který sepsal velitel hasičů z kalifornské stanice Mountain View, jejíž příslušníci měli likvidaci následků nehody na svědomí. V dokumentu pak velitel Juan Diaz zmiňuje potíže, kterým museli hasiči na místě čelit.

Samotný požár elektromobilu měl být uhašen během cca dvou minut, ovšem poté se požárníci museli potýkat s dalšími menšími požáry, které pocházely od poškozených akumulátorů. Tohle samo-vznícení přitom trvalo dalších několik hodin a dokonce i dnů.

„Baterie se i nadále přehřívaly, ačkoliv jsme jme je už několikrát chladily a následně se i vzněcovaly," pronesl Diaz. „Nemáme nástroje, se kterými bychom mohli bojovat s bateriemi, které jsou vlastně kompletně zničené."

Problémem měly být hlavně Lithium-iontové baterie, kterými i po těžké nehodě ve vysoké rychlosti protékal proud. Samotnou nehodu přitom stále vyšetřuje úřad NTSB.

Speciální video, které má hasiče připravit na zásah u elektromobilů Tesla Model X | zdroj: youtube.com

Hasiči si nakonec podle dokumentů museli přivolat na pomoc odborníky z Tesly, kteří mají speciální nástroje a hlavně tréning k rozebrání baterií. Ovšem ani poté ještě nebyl všem rizikům konec. „V tomto konkrétním případě rostla teplota uvnitř baterií k bodu vznícení ještě šest dnů po nehodě. Proto se automobil znovu vzněcoval," uvádí ve zprávě Diaz.

Samotná automobilka přitom poskytuje hasičům speciální on-line kurzy, ve kterých požárníky učí, jak v případě požáru elektromobilu zasahovat. Ve vyjádření Tesly, které KTVU zvýraznila, automobilka uvádí, že pro případ nehody jsou akumulátory v Teslách konstruovány tak, aby se oheň šířil co nejpomaleji a posádka tak měla dostatek času k úniku z vozidla.

Vytisknout

Diskuze: Děsivé riziko elektromobilů? Na tohle nejsme připraveni, říkají hasiči

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Paleta elektrických konceptů Volkswagen I.D.

Objednávka v hodnotě celé automobilky? VW pumpuje miliardy do baterií, Tesla…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud