Zakázaná reklama na BMW xDrive? Argumenty úředníků jsou těžko pochopitelné

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. května 2018, 16:12 Google+

Automobilka BMW prezentovala na britských televizních stanicích reklamu, jejímž hlavním cílem bylo propagovat inteligentní pohon všech kol xDrive. Pokud byste si ale mysleli, že úředníci ocení propagaci systému, který napomáhá ve stabilnější a jistější jízdě, musíme vás zklamat. Reklama totiž byla zakázána a to s velice kontroverzním odůvodněním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Úřady zakázaly reklamu automobilky BMW, jejich argumenty jsou těžko pochopitelné

Úřady zakázaly reklamu automobilky BMW, jejich argumenty jsou těžko pochopitelné | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Minutový televizní klip zachycoval celou paletu vozidel vybavenou pohonem všech kol xDrive, které se prohání po mokrých silnicích, na sněhu nebo v blátě. Zkrátka v podmínkách, které podstatně ztěžují jízdu v automobilech s pohonem pouze jedné nápravy.

Na pozadí klipu navíc běžela dobře známá skladba Song 2 od Blur, která je pro mnoho lidí rockovou hymnou. Výsledné dílo tak působilo skutečně dynamicky, ovšem podle britského úřadu Advertising Standards Authority (ASA), který má na starosti kontrolu reklam, obsahoval spot rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu.

Úřady sice uznaly, že řada scén byla natáčena mimo veřejné silnice, nicméně ani klipy natáčené vyloženě v terénu prý nebyly „výrazně odlišné od prostředí, se kterým se mohou řidiči setkat," jak uvádí web AutoExpress. ASA ve svém prohlášení doslova cituje: „Ukázka schopností systému xDrive zahrnovala rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu... v kontextu zábavy". Ve svém prohlášení pak úřady zdůrazňovaly scénu s modelem X5, který měl jet na lesní cestě smykem.

BMW však interpretaci o "smyku" napadlo, neboť model X5 prý jen demonstroval mírné snížení trakce, aby mohly být zdůrazněny technické schopnosti systému xDrive. Automobilka také trvala na tom, že vozy byly řízeny bezpečným a zodpovědným způsobem. Skladba Song 2 od Blur měla být zvolena kvůli zacílení na určitou skupinu diváků, nikoliv kvůli vyvolání pocitu rychlé jízdy.

Navzdory slušné obhajobě a skutečnosti, že z cca 9.3 milionů diváků si stěžoval pouze jeden, se úředníci ASA rozhodli reklamu BMW zakázat kvůli porušení hned tří zásadních předpisů.

Zakázaná reklama automobilky BMW | zdroj: youtube.com

Tyto předpisy totiž říkají, že automobilové reklamy nesmějí obsahovat "nebezpečné, soutěživé, bezohledné nebo nezodpovědné" řízení. Současně také tyto reklamy nesmí zobrazovat ukázku síly, akcelerace nebo jízdních schopností, pokud nebudou v kontextu bezpečnosti.

Vytisknout

Diskuze: Zakázaná reklama na BMW xDrive? Argumenty úředníků jsou těžko pochopitelné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Polskou dálnici ochromil převrácený tahač převážející 12 tun čokolády

Pochoutka, kterou zbožňujeme. Jak dokázala čokoláda ochromit celou dálnici?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud