Vyplatí se připlácet za luxusní pick-up? Podívejte se na Mercedes X v náročném testu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. května 2018, 12:30 Google+

Nový Mercedes-Benz třídy X se často prezentuje jako jeden z prvních luxusních prémiových pick-upu světa, ovšem nabízí se otázka, zda se vyplatí za takový stroj vůbec připlácet. Stále se totiž jedná o pick-up, což přináší řadu omezení v komfortu i jízdních vlastnostech. Jak si tedy prémiový Mercedes vedl v náročném losím testu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz X v losím testu

Mercedes-Benz X v losím testu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na to si posvítil španělský motoristický magazín km77.com, který v posledních měsících prohnal náročnými testy hned několik automobilů, z nichž některé překvapily příjemně a některé naopak dost nepříjemně. Jak si ale vedl Mercedes, jehož základ vychází z Nissanu Navara?

To měl kromě tradičního losího testu prověřit ještě slalom a několik dalších zkoušek. Pick-upy přitom nemají v tomto odvětví na růžích ustláno, čehož je smutným důkazem jinak velmi populární Toyota Hilux, která měla a má s losím testem stále potíže - a jen málo kdo z nás by to chtěl zkoušet.

To ale naštěstí není případ Mercedesu třídy X. Jeho maximální nájezdová rychlost při losím testu, který musel zvládnout se všemi koly na asfaltu a bez sražení kuželu, byla 69 km/h, což rozhodně není špatné. Konkurenční vozy Mitsubishi L200 nebo Ford Ranger to sice oba zvládly při rychlosti 71 km/h, nicméně to už je téměř zanedbatelné.

Mercedes byl navíc po celou dobu velmi stabilní a jeho elektronika řidiči skutečně pomáhala. I během následujícího slalomu se pak Mercedes choval téměř ukázkově, jak ostatně ukazuje video.

Mercedes-Benz X-Class v losím testu | zdroj: youtube.com

Za zmínku ale stojí, že pod kapotou byl pouze čtyřválcový motor, který může mít výkon 163 nebo 190 koní. Nabízí se však otázka, jak moc by se chování vozu změnilo v momentě, kdy by byl pod kapotou kryt vidlicový šestiválec o výkonu 258 koní. Jeho vyšší váha by se totiž podepsala na změně rozložení hmotnosti a s tím by se výrazně měnilo i ovládání vozu.

Vytisknout

Diskuze: Vyplatí se připlácet za luxusní pick-up? Podívejte se na Mercedes X v náročném testu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Chcete zbavit svůj vůz otravného pylu? Pak pozor na tyto časté chyby

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud