Škoda chystá SUV ofenzívu pro Čínu, jakou roli v ní sehraje Kamiq?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. dubna 2018, 13:34 Google+

Značka Škoda chce svou silnou pozici na čínském trhu i nadále posilovat a do roku 2020 zdvojnásobit dodávky zákazníkům na 600 000 vozů ročně. Za tímto účelem značka podniká další kroky ve své modelové ofenzívě na čínském trhu. V současné době vyvíjí česká automobilka nové modely segmentu SUV, speciálně uzpůsobené požadavkům čínských zákazníků. Na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu (od 25. dubna do 4. května) Škoda představí nové městské SUV. Škoda Kamiq bude na čínský trh uvedena jen několik měsíců po své světové premiéře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V roce 2017 oslavila značka Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh a představila tři zajímavé produktové novinky. Škoda doplnila svou modelovou paletu v Číně o model Octavia Combi i o obě úspěšné modelové řady segmentu SUV Škoda a Karoq. Tento růstový kurz značka v následujících letech ještě více zvýrazní pomocí dalšího rozšíření své modelové palety. V centru modelové ofenzívy bude zejména rozšíření nabídky vozů segmentu SUV určených speciálně pro čínský trh. Význam čínského trhu Škoda v minulém roce zdůraznila v Šanghaji světovou premiérou studie Vision E, která je předobrazem prvního elektromobilu značky v segmentu SUV.

„Škoda bedlivě sleduje velmi dynamický růst segmentu SUV na čínském automobilovém trhu. Jen za uplynulé tři roky se poptávka po vozech tohoto segmentu v Číně zdvojnásobila,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „SUV ofenzíva značky Škoda v Číně začala úspěšným uvedením modelů Kodiaq a Karoq. Vůz Škoda Kamiq je nové SUV, vyvinuté exkluzivně pro čínský trh, s jehož pomocí v naší ofenzívě dále pokračujeme. Do roku 2020 chceme dodávky zákazníkům zdvojnásobit na 600 000 vozů ročně. Velký strategický význam přitom mají naše modely v segmentu SUV. Ještě v letošním roce představí Škoda další velké SUV a bude tak v Číně nabízet celkem čtyři modely tohoto segmentu,“ dodává Maier.

Pozice modelu Škoda Kamiq je pod kompaktním SUV Škoda Karoq a rozšiřuje tak paletu modelů SUV v Číně směrem dolů. Design odráží klasické prvky modelů SUV značky Škoda a byl exkluzivně vytvořen a vyvinut pro čínský trh. Se svébytně tvarovanými světlomety a zadními skupinovými světly se Kamiq výrazně odlišuje od modelů Karoq a Kodiaq. Vedle modelu Kamiq plánuje Škoda vývoj dalších modelů kategorie SUV pro čínský trh, které budou „made in China for China“, tj. speciálně uzpůsobené požadavkům a přáním čínských zákazníků.

Historie značky Škoda v Číně sahá až do 30. let dvacátého století, již v roce 1936 provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky Škoda . V úzké spolupráci s čínským partnerem SAIC Volkswagen se Škoda dosud v Číně rozvinula v etablovaného velkoobjemového výrobce.

V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta (2016: 317 100 vozů). Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky Škoda od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky – model Škoda Octavia.

img-responsive

Škoda Kamiq: skica vs. reálná podoba | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Od loňského uvedení na čínský trh bylo zákazníkům dodáno už 6 400 vozů Octavia Combi. Vozů Škoda Rapid se v Říši středu dosud prodalo téměř 400 000 a Škoda Superb k úspěchu značky přispěl 318 600 prodanými vozy. Zákazníkům v Číně bylo dodáno celkem 265 100 vozů Škoda Fabia a 82 600 vozů Škoda Yeti. Škoda Kodiaq, která se v Číně prodává od dubna 2017, byla čínskými zákazníky skvěle přijata, dosud bylo dodáno 51 100 kusů tohoto velkého SUV. Prodej kompaktního SUV Škoda Karoq byl zahájen v březnu 2018 s 400 vozy prodanými za
první měsíc.

Základní kámen budoucího ziskového růstu značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, když zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto podepsali memorandum o porozumění. Tato deklarace, podepsaná v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin Pchinga v České republice, zahrnuje investiční plán ve výši přes dvě miliardy eur, rozložený do pěti let. Cílem je rozšíření modelových řad, například o nové vozy kategorie SUV a vozy s alternativním pohonem.

Vytisknout

Diskuze: Škoda chystá SUV ofenzívu pro Čínu, jakou roli v ní sehraje Kamiq?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nová Toyota Hilux 2018 Special Edition

Drsný pracant navlékl smoking? Nový Hilux se pochlubil stylovou vizáží a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud